שתף קטע נבחר

ניפגש ברבנות

הסרט התיעודי "למה כולם מתגרשים"? לא הביא שום תובנה חדשה, וההישג הכי גדול שלו הוא הצצה לטקס האבסורד של מסירת הגט ברבנות. סמדר שילוני צפתה והתגעגעה לבובלילים


באמת למה. גם אני שאלתי את עצמי לאחרונה, למה כו-לם מתגרשים. ואם זה אותו כולם מ"ראש הממשלה של כו-לם", או שאולי הוא דווקא קרוב של "כו-לם בשתיים". אולי זה בכלל צאצא ישיר של "כו-לם אומרים את צוחקת לי בפנים". אבל זאת כבר סוגיית שוליים. הנקודה היא שכו-לם מתגרשים, והערוץ המסחרי פה כדי לברר למה.

 

למעשה, כותרת המשדר היתה צריכה להיות "למה כולם מתגרשים דווקא עכשיו", ותשובה ברורה לשאלה הזו לא קיבלנו. היוצר שניסה לענות על השאלה הכי עתיקה בספר – למה בעצם אנשים נפרדים מבני הזוג שלהם, עם או בלי גירושים – ניסח את התשובה שרק השאלה עתיקה ממנה - כי קשה ולא רוצים להשקיע בזוגיות, ולפעמים כי גם בוגדים.


מתגרשים כי קשה להשקיע וגם כי בוגדים (צילום: מתוך הסרט)

 

הוא גם נותן בהם סימנים: אם התחתנתם בגיל צעיר, או בהחלטה אימפולסיבית, כדאי שתתחילו לברר איזה קווים מגיעים לרבנות. בכל זאת, זוגות שהתחתנו בגיל צעיר ואחרי היכרות קצרה היו כאן מאז ומתמיד, ובגידות היו פה הרבה לפני שנולדנו. אז למה, אם בכלל, לכולם דחוף פתאום לחזור לשוק?

 

כשמשהו מתקלקל - קונים חדש

התשובה האמיתית לטעמי טריוויאלית אפילו יותר (ובטח לא ארוכה כמו התוכנית) – כי אפשר. פעם היה יותר קשה להתגרש מבחינה חברתית. גירושים היו אות קלון. היום נישואים מחייבים פחות מהצעת החברות שקיבלתי בכתה ג' מהילד שהחליף איתי סנדוויץ' בהפסקה. ניסחה את זה יפה סמדר קילצ'ינסקי: "בעידן המייד אין צ'יינה, כשמשהו מתקלקל לא מתקנים אותו, יותר זול לקנות חדש". זה שינוי חברתי שכל סוציולוג מתחיל יוכל וישמח לדבר עליו בהרחבה, אבל בהפקת "למה כולם מתגרשים" התקשו למצוא אפילו אחד כזה.

 

התוצאה היא השחתה של זמן אוויר יקר בו יכולנו – כו-לם - לראות עוד פרומואים של בובליל ואשר ממרידים את הווילה. התוכנית לא סיפקה שום אינפורמציה שלא קראתם כבר במגזין נשים בתור לרופא המשפחה שלכם: גירושים הם עניין כואב, אסי דיין עדיין מתגעגע לאבא שלו ואפילו מפורסמים מתגרשים. בגידה היא דבר נורא פוגע, וכן, הוא אשכרה התמזמז עם אחת בגיל של הבת שלו בבית קפה. זהו, הבחור שלפניכם יצא, הגיע תורכם.

 

קחי את הנייר ואל תזוזי

הקטע היחיד שהביא סוג של חידוש היה טקס מסירת הגט כמו שהוא מתבצע ברבנות: מפגן של אבסורד מגוחך שאת החלקים המתפוררים שלו מאחד אבסורד גדול אפילו יותר – מוסד הרבנות הראשית. שימי את הידיים למעלה, תן לה את הנייר, אל תזוזי, שימי את זה מתחת לבית שחי, לכי לדלת ותחזרי. זהו, ככה הסתיימו 28 שנות נישואים, ותנחומי לזוג שנתפס בשעת צערו והסכים לכבס את היחסים העגומים שלהם מול העיניים של כו-לם.

 

"למה כולם מתגרשים?". יום ב', ערוץ 2, 21:00

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אז ניפגש ברבנות
צילום: index open
לאתר ההטבות
מומלצים