שתף קטע נבחר

"סלסט וג'סי לנצח": אהבה זה כואב, הסרט לא

קומדיה רומנטית או דרמה קומית? כך או כך, "סלסט וג'סי לנצח" הוא סרט חביב שמטפל בזוגיות, פרידה ושיברון לב באופן אינטליגנטי, גם אם לא תמיד מקורי או מצחיק

השם "סלסט וג'סי לנצח" ("Celeste & Jesse Forever") משדר רומנטיקת נעורים צעירה. במחשבה שניה, ה"לנצח", מעורר חשד: מה שאמור להיות "הסוף הטוב" מובלט יתר על המידה. ואכן במקום לנוע בקו ישר וברור לעבר יעד זה, זוהי קומדיה (רומנטית?) העוסקת בשברון הלב.

 

ביקורות סרטים נוספות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

 

הקומדיה הרומנטית נמצאת במשבר כרוני. רוב הסרטים העכשוויים המשתייכים לקבוצה זו משתמשים בקלישאות מעוררות פיהוק, או מנסים להסוות קלישאות אלו באמצעות ניבולי פה, בדיחות על הפרשות גופניות ובוטות מינית. כריאקציה לדשדוש זה ישנם גם סרטים הבוחנים את הקומדיה הרומנטית ממקום שונה - ריאליסטי ואמביוולנטי יותר. לא תנועה מכנית לעבר "האהבה מנצחת", אלא התנהלות על קו התפר בין קומדיה רומנטית לדרמה קומית שלפרקים יכולה להיות מדכדכת למדי.

 

כתעשייה, הוליווד תמיד מעדיפה למחזר את הנוסחאות המשומשות. כדי שיתקיימו סרטים שמעיזים לעסוק בצדדים הכואבים יותר של זוגיות, נדרש כוח אלטרנטיבי. מה שמאפשר לקומדיות אנטי-רומנטיות להתקיים הוא מעמדם העולה של השחקנים המככבים בהם והעומדים מאחורי ההפקה. כך במקרה של ג'ייסון סיגל ב"עד החתונה זה יעבור", ובאופן דומה "סלסט וג'סי לנצח" הוא סרטה של השחקנית ראשידה ג'ונס. 

 

ראשידה ג'ונס ואנדי סאמברג. יש כימיה ()
ראשידה ג'ונס ואנדי סאמברג. יש כימיה

 

ג'ונס מוכרת בעיקר מסדרות קומיות כמו "המשרד" ו"מחלקת גנים ונוף" וכאן משחקת בתפקיד הראשי, משמשת ככותבת-שותפה לתסריט (יחד עם השחקן וויל מקורמק), ונוטלת חלק פעיל בהפקה. כך היא מייצרת לעצמה את התפקיד שהוליווד לא הייתה נותנת לה. 

 

זוג או פרט

בתחילת הסרט אנו מצטרפים לנסיעה של סלסט (ג'ונס) וג'סי (אנדי סאמברג) לפגישה עם חבריהם הטובים בת (ארי גריינור) וטאקר (אריק כריסטיאן אולסן). אנו יכולים להתרשם מהכימיה בין סלסט וג'סי המשלימים זה את זה בטבעיות ובהומור פרטי משלהם. אך בארוחת הערב ברור כי הפגנות החיבה ההדדיות מעוררת מורת רוח גלויה מצד החברים. מה שנראה כמו זוגיות דביקה במיוחד, מתברר כקשר בין שניים שהיו נשואים, אך נפרדו לפני חצי שנה.

 

ראשידה ג'ונס ואנדי סאמברג. זוגיות ופרידה ()
ראשידה ג'ונס ואנדי סאמברג. זוגיות ופרידה

 

ג'סי הוא דוגמא נוספת לאותם ילדים-גברים של הקומדיה האמריקאית העכשווית, שנדמה כי כל מחויבות ושאפתנות השייכת לעולם המבוגרים זרה להם. לסלסט, לעומת זאת, יש קריירה מצליחה כחזאית טרנדים בעלת יכולת ניתוח ואבחנה חדה המעוררת בה תחושת עליונות. בזוגיות עם ג'סי, היא שימשה כצד המיושב והנוקשה של מערכת היחסים. מה שהפריד ביניהם היה ההסתייגות שלה מעתיד הקשר עם ג'סי הילדותי, בעיקר בכל הקשור לאפשרות של הולדה וטיפול בילד משותף.

 

הם החליטו על פרידה. נדמה להם שזה אכן קרה, ושהם הצליחו לעשות זאת ללא שברון לב. ומדוע שיהיה שברון לב כאשר הם ממשיכים לשוחח ולשהות זה בחברת זו? ג'סי, האמן שטרם פרץ, חי כעת ביחידה קטנה ונפרדת ליד הבית של סלסט. היא משאירה אותו לידה, ובכך מטפחת אצלו תקווה שהם יחזרו להיות ביחד.

 

ראשידה ג'ונס ואנדי סאמברג. סידרו לעצמם תפקידים ראשיים ()
ראשידה ג'ונס ואנדי סאמברג. סידרו לעצמם תפקידים ראשיים

 

אשליית הפרידה ללא כאב מתערערת כבר בתחילת הסרט. במקום שמגע מיני בין השניים יחזיר אותם לזוגיות רשמית, הוא מחייב את סלסט לנפץ את תקוותיו של ג'סי. כשהוא יתחיל מערכת יחסים רצינית אחרת, סלסט תעבור את התהליך המייסר של הכרה בכך שאולי היא זו שטעתה.

 

השאלה המרכזית בהתנדנדותו של הסרט בין קומדיה רומנטית לדרמה קומית היא על מה הסרט? האם הוא על האפשרות של שני הגיבורים לחזור להיות ביחס (קומדיה רומנטית), או שהוא, ביסודו, סרט על דמות שצריכה לעבור את התהליך הלא פשוט של פרידה (דרמה קומית). בסרט מהסוג השני לא הכרחי שיהיה איזון בנוכחות של שתי הדמויות הראשיות. במקום זאת יש תנועה לעבר העדפת התהליך אותו עוברת דמות בודדת. בהדרגה מתבהר כי "סלסט וג'סי" משתייך לקבוצה השניה.

 

מערכות היחסים של סלסט עם דמויות המשנה - זמרת פופ צעירה ומצליחה (אמה רוברטס) שאיתה סלסט נאלצת לעבוד, איש עסקים בשם פול (כריס מסינה) המחזר אחריה - מלמדות אותה להיות פחות שיפוטית מכפי שהייתה עם ג'סי. בהצגת התהליך יש אבחנות קומיות, אך ישנו גם אלמנט מופרז של הלקאה עצמית (בגרסא מתונה ופחות מצחיקה לתהליך שעוברת דמותה של קירסטן ויג ב"מסיבת רווקות"). למרות שהסרט חביב, ככול שעלילתו מתקדמת, מגבלותיו ניכרות יותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנדי סאמברג וראשידה ג'ונס ב"סלסט וג'סי לנצח"
לאתר ההטבות
מומלצים