"העיתונאי" – ביקורת

"העיתונאי". זאק אפרון.

"העיתונאי". זאק אפרון.

יש באנגלית את המושג "זבל לבן" (white trash) שמתייחס לאנשים לבנים ממעמד נמוך הגרים בדרום ארצות הברית. סרט על אנשים מהאוכלוסיה הזאת יכול להיות מהוגן, לא נצלני ולא מטופש, אך כזה הוא "העיתונאי" – סרט זבל (לבן).

במאי הסרט לי דניאלס, ביים גם את "פרשס", זוכה פסטיבל סאנדאנס, שזכה באוסקר על תסריט מעובד ושחקנית משנה. הסרט ההוא עסק בהתעללות קשה שעברה ועוברת נערה שחורה צעירה וקהת חושים למה שעובר עליה, וכך גם אני הרגשתי בשעת הצפייה ב"פרשס": לא נגע ללבי סיפורה של הגיבורה. ב"העיתונאי" אין אפילו ניסיון לרגש. הסרט עוסק, כביכול, באסיר נידון למוות שנלחמים על הוכחת חפותו, אך כמו שלאסיר לא ממש אכפת מכך, כך גם לצופים.

וורד ג'נסן (מתיו מקונהי) מגיע לעיר הולדתו בדרום ארצות הברית יחד עם עיתונאי שחור (דיויד אוילוו) כדי לכתוב על המקרה של הילרי ואן וטר (ג'ון קיוזאק), אסיר נידון למוות, שמתכתב עם שרלוט בלס (ניקול קידמן) שבטוחה שהוא לא אשם במות השריף המקומי. את הסרט מספרת ומקריינת משום מה אניטה צ'סטר (מייסי גריי) שעובדת כמשרתת בבית אביו של וורד, שבו גם מתגורר אחיו הצעיר ג'ק (זאק אפרון) שמתאהב קשות וממבט ראשון בשרלוט. וזה חלק עיקרי בסרט: ג'ק מאוהב בשרלוט, הוא חרמן עליה, הוא רוצה אותה.

כמו כל קריינות גרועה, אניטה מספרת לנו, במקום שהסרט יראה לנו, ולעתים אומרת לנו מה מה שאנחנו יכולים לראות לפנינו. אין בסרט מתח – זה בוודאי לא מותחן בכל הנוגע לסיפורו של האסיר – ואין דרמה בסרט כי ברור מה יקרה לג'ק. כל הסיפור עם אביהם של וורד וג'ק, בעלים של העיתון המקומי, והחברה שלו – הוא סיפור רקע משני שמצליח מעט להיות אתנחתה קומית למתרחש. הסרט מעורר סקרנות בהתחלה, אך הוא נמשך עוד ועוד, הרבה אחרי שהוא מפסיק לעניין.

מי שאהב את "פקד מושחת" עם ניקולס קייג' עשוי לאהוב גם את ה"העיתונאי", ולא רק בגלל הצילומים (אינטר-קאטים) המיותרים של החיות. ראוי לציין שבסרט הזה אוהבים לדבר על אוננות וחרמנות כללית כמו ילדים שמתלהבים מאמירת מילים גסות שהם למדו. שמות השחקנים הם, ככל הנראה, מה שהביא לסרט את כרטיס הכניסה לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן האחרון- הזדמנות לצילומים של שחקנים יפים ומפורסמים על השטיח האדום (קידמן, מקונהי, אפרון), וגם הסיבה שמקרינים אותו בבתי הקולנוע בארץ.

דירוג: ★½☆☆☆

העיתונאי
ארה"ב, 2012
הפצה: החל מה-25.10.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
לי דניאלס
תסריט:
לי דניאלס
פיטר דקסטר
משחק:
מתיו מקונוהיי
זאק אפרון
ג'ון קיוזאק
ניקול קידמן

טל

חברה חבל על הזמן היקר שלכם
סרט הזוי מורט עצבים ומאכזב
נ ק ו ד ה

ענבר

סרט ממש ממש נוראי. אחד הסרטים הגרועים שראיתי בחיי. כולל גם כמה סצינות קשות לצפיה. מומלץ בחום להמנע מלצפות בו. אני כבר יומיים מנסה לשכוח את מה שראיתי.

אלנה

בתור מישהי שהפעם האחרונה שראתה סרט מתח או אימה היתה לפני 10 שנים , הסרט קשה לצפייה ובכל זאת לא קמתי באמצע, לפי דעתי סרט מצוין . השחקנים נותנים הופעה בלתי נשכחת . נכון שלא ממש יורדים לעומק של הדמויות אבל התחושה היא שיותר מזה פשוט היה הורס את הסרט . העלילה זורמת , הצילום והבימוי מעולים. לא מבינה למה האנטי , סרט טוב יותר מ 98% לפחות ממה שמוקרן בקולנוע .

שרון

סרט נורא, זוועת עולם.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?