סקייפול ביקורת סרט

Skyfall Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "סקייפול":
"אחרי חמישים שנה, בונד הוא עדיין ההצגה הטובה בעיר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Skyfall
משחק דניאל קרייג, הלן מקרורי, חוויאר ברדם, ג'ודי דנץ', רלף פיינס, אלברט פיני, בן ווישאו במאי/ת סם מנדז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לסקייפול מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"התחייה הושלמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בצעד נועז (או נואש) החליטו יוצרי הסדרה על המרגל עם הרישיון להרוג לבצע החל מהסרט ה21 בסדרה "ריבוט" כלומר להמציא בעצם את הסדרה מחדש. כמו שנולאן ביצע ריבוט לדמותו של בטמן בסדרת "האביר האפל" גם יוצרי סרטי בונד שברו את הכלים והחלו כביכול מחדש. שחקן חדש הוצג לקהל – דניאל קרייג (לא כוס התה שלי אבל ככל הנראה היחיד מהשחקנים שגילמו את בונד שנראה כמו רוצח ופחות כמו פלייבוי) וב"קזינו רויאל" הוסבר לצופים איך החל בונד את דרכו בביון הבריטי. "קוונטום של נחמה" (החלש בסרטי בונד) המשיך את האקספוזיציה של בונד וב"סקייפול" מסתיימת הטרילוגיה שהיא בעצם כולה פריקוול (קדימון) אחד ארוך לעלילותיו של המרגל המפורסם ביותר מעל מסך הקולנוע.לאורך השנים ושוב לאחרונה נכתבו הררי מילים על סרטיו של בונד: על המכוניות, על נערות בונד, על האתרים האקזוטיים שבהם הוא נלחם ברעים, על הררי האויבים האיומים והנוראים שבונד ניצב למולם ועוד ועוד. הכול בניסיון לפצח את התעלומה איך סדרת ספרים ירודה של בריטי נהנתן בשם איאן פלמינג כבשה את הקוראים ובמיוחד את הצופים משנת 1962 ועד לימינו - חמישים שנה של בונד !
בתחילת הסרט הנוכחי – ה-23 בסדרה, בונד מוכרז כמת (מישהו אמר "אתה חי רק פעמיים"?) ונדמה כי ימי הזוהר שלו חלפו ועברו. גם "אמ" (ג'ודי דנץ' המעולה בעוד תפקיד מזהיר) ראש המ-איי 6 לא במיטבה ומפשלת במשימה חשובה ומודיעים לה שרצוי ותתפטר בהקדם. אבל כמו גיבור אמיתי כשמתבצע פיגוע טרור בלונדון בונד חוזר למשחק ומנסה להוכיח לממונים עליו ולעצמו כי כוחו עדיין במותניו. הוא פוגש לראשונה את "קיו" איש האביזרים ואף נעזר בסוכנת שתהפוך לאחד מסימני ההיכר של הסדרה (כלומר בסרטים שנעשו לפני טרילוגיית הפריקוול).לחובבי בונד האדוקים צפויה אכזבה ממיעוט יחסי של קטעי אקשן. נערת בונד כמעט ולא קיימת ואפילו הרשע הוא יותר רוח רפאים מלהגת מאשר נבל אמיתי שניתן לנעוץ בו שיניים (איפה האחוזה שלו? איפה הדוברמנים? איפה שומר הראש האימתני ?) אומנם חאוויר ברדם הוא נבל נפלא אבל הוא רחוק מאד מגולדפינגר או מד"ר נו המגלומנים). אבל את המחסור במרכיבים המוכרים מסרטי בונד ממלא דיון נועז ועגמומי על מעמדו ותפקידו של בונד בעולם של ימנו. האם מדובר בסוכן שהוא דינוזאור שעבר זמנו? האם בעולם שבו לפושעים אין פנים והם משוטטים ברחבי היקום הוירטואלי ראוי להמשיך ולתחזק מרגלים או שאולי כדאי להקים צבא של הארים מתוחכמים שיהדפו כל באג מרושע? "סקייפול" הוא אחד מסרטי בונד הבודדים שמנסה להיות משהו מעבר לבידור נטו (שזו החלטה נועזת לכשעצמה) אך בניגוד לפרק הסיום באביר האפל של נולאן "סקייפול" אינו חוטא ביומרנות ובמגלומניות.
כחלק מהדיון במהותו של בונד ובזכות קיומו כסוכן פונה הסרט לחיו האישיים של בונד שכמעט ולא נחשפו עד כה בסדרה. באחד מסרטי הבונד הטובים ביותר והלא מוערכים מספיק שנעשו - "בשירות הוד מלכותה" נרצחת אשתו הטריה של בונד ובכלל הסרט ההוא בכיכובו של ג'ורג' לזנבי ניסה לעשות חשבון נפש עם בונד (במהלכו נזכר בונד בכל עלילותיו הקודמות). הסרט נחשב לכישלון אדיר בסדרה ולזנבי הועף מכסא המרגל לפני שהצופים הספיקו להגיד "וולטר פיפיקיי". והנה מגיע "סקייפול" וכמו ב"בשירות הוד מלכותה" מתכתב באופן חופשי עם סרטי הסדרה שנעשו בעבר (מכונית האסטון מרטין האגדית מופיעה במלוא הדרה כולל כסא המפלט ומקאו שוב משמשת אתר לצילומים כמו ב"איש עם אקדח הזהב").אבל "סקייפול לא מסתפק בעיסוק בפעולות העבר של בונד ולאורך חלקו האחרון חוזר למקום ילדותו של בונד ואל התחלת דרכו בסקוטלנד. הבימאי מנדס בבימוי נקי ואפקטיבי נותן לנו במערכה האחרונה את התשובה לשאלה המרחפת מעל כל הסרט מתחילתו: האם בונד הוא אכן "הגיבור הבריטי האולטימטיבי"? הציטוטים מ"בצהרי היום" ו"כלבי הקש" לא יכולים להיות ברורים יותר לצורך התשובה שמגיעה הישר מהביצות האפילות של בריטניה של פעם. מכיוון שבמהותו של האדם כגיבור עסקינן, סצנת הסיום של הסרט היא אזכור בעייני לעוד גיבור בריטי אחר- סיר שרלוק הולמס ברומן וכמובן בסרטי "כלבם של בני בסקרוויל".הצלחת סרטי בונד לאורך השנים הייתה טמונה בהיותם הבידור הקולנועי מהזן המשובח ביותר. הגיבור המופרך ביותר בעולם שאינו מזדקן הפך לגיבור הגדול מכולם.. ב"סקייפול" מוותרים על חלק מן הבידור לטובת שאלות קיומיות ומלנכוליה ואיכשהוא זה עובד ולעיתים תכופות אף מרגש. עברו חמישים שנה וג'יימס בונד הוא עדיין ההצגה הטובה בעיר !
סקייפול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1327/03/2016 20:52:49
8/10אייקון ציון
סוף-סוף סרט "ג''יימס בונד" טוב !!! השחקנים מושלמים, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר, קטעי האקשן מהפנטים ועוצרי נשימה, הנופים מרהיבים והדיאלוגים מעניינים לרוב אבל סוף הסרט די צפוי. בקיצור, ברוך מרפא חולים !!!
שם: שמסגיל: 1512/03/2016 21:27:25
10/10אייקון ציון
חגיגות ה-50 נוצלו לטובה. לפי דעתי זהו אחד מסרטי הבונד הטובים ביותר. עד לסרט האחרון בסדרה הסרטים חזרו על עצמם מאוד ונהיו צפויים למדי. אבל בסרט הזה הכל משתנה ויש לא מעט תפניות בעלילה וסוף מפתיע מאוד שמעולם לא היה בסרטי בונד. שווה צפייה בעיקר על המסך הגדול
שם: kermit1גיל: 3425/02/2014 00:21:02
8/10אייקון ציון
חגיגות היובל לג'יימס בונד יצרו סרט חגיגה. אמון על המלאכה הבמאי המעולה ( לטעמי) סם מנדז שיצר לטובת הצופים את אחד מסרטי ה007 הכי איכותיים ואמינים שהיו עם נגיעות אפלות וראליסטיות, החסרון העיקרי של הסרט הוא אורכו. גם כאלו שאינם חובבי הז'אנר יכולים להנות מסרט עם קטעי מתח ופעולה איכותים אך עם זאת לא מופרכים מידי. שחקנים מוכרים וטובים ועוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט