Skip to content

יופי של סרט

"העולם מצחיק" של שמי זרחין הוא סרט מענג ועשיר בכוכבים, שמגלמים דמויות אנושיות ונוגעות ללב המזכירות לנו כי אין דבר כזה "אנשים פשוטים" - גם אם החיים שלהם נראים כך. מומלץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

הסרט "העולם מצחיק" כמעט שאינו מצחיק. יש בו בדיחות והלצות, מעט ציניות, מעלה חיוך מדי פעם, אך הסרט דן בנושאים מאוד רציניים של החיים, המוות והמרחק הקצר שביניהם.

במאים היוצרים סרטים בארץ נוהגים להעמיסם בסוללת כוכבים, אולי מפני שזו ארץ קטנה, וכל מי שנתפס כמתאים לשחק בסרט באורך מלא הוא כבר שחקן מוכר, שקנה את ליבנו בתוכניות מערכונים, סיטקום או סרטים קודמים.

מצעד של כוכבים. אלי פיניש, אסי לוי ודני שטאג. צילום: ורד אדיר. באדיבות יונייטד קינג משה ולאון אדרי

סרטו החדש של שמי זרחין ("אביבה אהובתי", "הכוכבים של שלומי", "לילסדה") הוא באמת סרט שבנוי על שורה ארוכה ובלתי נגמרת של כוכבים, בסגנון מיטב סרטיו של רוברט אלטמן, אך כאן זה בקנה-מידה מקומי. שחקן ישראלי שלא פה, כנראה היה עסוק בהפקה מקומית אחרת.

עם זאת, הסרט תענוג, כי זרחין מוכיח בו בזמן שאינו מפחד לקחת צעיר לא הכי מוכר, שעד כה השתתף בעיקר בסדרות טלוויזיה (משה אשכנזי) כדי לגלם את התפקיד הראשי והמורכב.

זרחין חוזר בסרט הזה לעיר הולדתו, טבריה, שם מיקם את ההצלחה של "אביבה אהובתי". גם הפעם הדמויות פשוטות, חלק מהחיים של כולנו, אבל עם מטען תרבותי ורגשי עשיר שמזכיר לנו, שאין דבר כזה "אנשים פשוטים" – גם אם החיים שלהם נראים כך. החוט המחבר בין כל הדמויות? השתתפות בסדנת כתיבה במתנ"ס מקומי.

נסי (משה אשכנזי) הוא בחור צעיר שמעולם לא היה נער, כיוון שלקה בתרדמת בהיותו בן תשע. כשהוא מתעורר בגיל 19, לא לגמרי ברור לו שהוא כבר לא ילד, ושעליו להשלים את כל הפערים הנובעים מדילוג על שנות הילדות, פער טכנולוגי, אובדן במשפחה ועוד.

גולן (אלי פיניש) מגלם שדר רדיו מקומי, שאהובתו חולה אנושות בסרטן וכדי לתת לה סיבה לחיות הוא פוצח במשימה להגשים לה את החלום ולאחד את שלושת חברי הגשש החיוור.

כיום כבר לא ניתן לאחד את השלישיה, בשל לכתו המצערת של ישראל פוליאקוב, אך אין זה מפריע לגולן במלאכתו.  זרחין מחזק את צוות השחקנים שלו באחד הגששים, שייקה לוי, המגלם את עצמו.

ירדנה (אסי לוי) היא סוכנת נסיעות המגלה בוקר אחד לתדהמתה שהיא בהריון. למה זה מפתיע אותה? היא לא שכבה עם גבר כבר כמה שנים. ברשימת הדמויות הראשיות מופיע גם מירון (דני שטג), בחור רגיל מהשכונה עם סוד לא רגיל, ממנו הוא בורח כל החיים.

בנוסף למאגר הכישרונות העצום בתפקידים המובילים, מופיעים בתפקידי משנה עשרות שחקנים מוכרים, כזאב רווח ומשה איבגי, וחס מלשכוח את שלומי קוריאט, רותם אבוהב, אבי גרייניק, שרית וינו-אלעד, אלון נוימן, ישראל קטורזה ועוד (באורח פלא נדחסו כאן מעל 50 דמויות). חשוב לציין לשבח את המשחק של נעמה שטרית, שמגלמת את דמות כריזמטית וענווה כאחד (צפי, הנערה ההיפראקטיבית).

אם כן, מומלץ לארוז פופקורן בצידנית, ולנסוע לחופשה קולנועית סביב הכינרת, ולבקר בנופי טבריה, בשכונות, ולהכיר את האנשים המקסימים המתעוררים לחיים בזכות תסריט נהדר של אחד הבמאים המעניינים הפועלים כיום בישראל. אכן, יש סרטים שמדברים עברית, שלא נפסיק לדבר עליהם. מומלץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן