Skip to content

"האחות של אחותך": על אהבה וצרות אחרות

שתי נשים וגבר מנהלים מערכת יחסים משעשעת שהולכת ומסתבכת - בסרט "האחות של אחותך". אמילי בלאנט ורוזמרי דוויט משכנעות ומרגשות בתפקידי החברה הטובה ואחותה הלסבית, מארק דופלאס פחות אמין כגבר נחשק. קומדיה רומנטית חביבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"האחות של אחותך" הוא יצירת האמנות של הבמאית העצמאית לין שלטון ("האמפדיי"), והוא שילוב בין דרמה קומית רומנטית לבין יצירת אינדי מודרנית, המצולמת באיכות דיגיטלית מגורענת.

כחודש לאחר מות אחיו, ג'ק (מארק דופלאס, "על אחריותכם בלבד") לא התאושש. חברתו הטובה ביותר, איריס (אמילי בלאנט, "לדוג סלמון בתימן", "עד החתונה זה יעבור"), מציעה לו להתבודד ולהרהר בבית הנופש של אביה. עם זאת, היא לא יודעת שאחותה, האנה (רוזמרי דוויט, "טרה"), נמצאת שם מסיבות דומות, לאחר שנפרדה ממערכת יחסים בת שבע שנים. לאחר הרבה שוטים של טקילה האנה וג'ק לומדים להכיר זה את זו. ברגע שאיריס מגיעה לביקור מתחילות התסבוכות, וגם כמה גילויים מפתיעים.

גילויים מפתיעים, שתיקות מוגזמות. בלאנט, דוויט ודופלאס

"האחות של אחותך" צולם בתקציב זעום של 125,000 דולר, והסבירות שסרטים כאלו יקבלו הפצה רחבה, היא נמוכה מאוד, אלא אם באמת יש פה משהו. ואכן, הסרט עשה את דרכו מעלה מפסטיבל טורונטו ומשם לפסטיבל סאנדנס, כך שהצליח לרצות את הקהל ואת המבקרים.

בשל אופיו של הסרט יותר כקומדיה מאשר דרמה, קל לחבב אותו. שלושת הדמויות עובדות נהדר האחת עם השנייה. הם חולקים דיאלוגים ארוכים, שלעיתים משעשעים ולרוב מרגשים. הקהל נשאב לתוך המצבים הקומיים, ולסצנות האהבה היותר רציניות, לצער, לקנאה ואפילו לסליחה.

דוויט לוקחת את מרבית תשומת הלב בסרט, כשהיא מגלמת לסבית צמחונית עם חלומות אישיים, אוהבת את אחותה ולא מעוניינת לפגוע בה. בלאנט, יפה מתמיד בסרט זה, מרגשת ומופיעה עם המבטא הבריטי הכבד שלה, שלעיתים קשה לספוג אותו, כשאחותה מדברת במבטא "אמריקני" כבד.

האכזבה שלי מגיעה מליהוקו של דופלאס, שטוב בסרטי מדע בדיוני, אך קצת קשה לראות בו כמושא אהבה של קומדיה רומנטית. אם הייתה איזושהי כימיה מינית בין הדמויות, בנוסף להרבה כנות והופעה טובה של השחקן, הסרט היה מצליח עוד הרבה יותר.

בסך הכול הדיאלוגים בין שלושת השחקנים, שנושאים את הסרט על כתפיהם, נראים אמיתיים וחכמים – כמו שיחה יומיומית, אלא שהפעם חושבים על המילים לפני שאומרים אותן. התוצאה הסופית של השיחה אינה מלוטשת, כיוון שהיא נראית טרייה או סופר מודרנית. בצורה זו, הבדיחות מגיעות בקלילות צינית, וכשהמצב נהיה קשה, החרדה כמעט מוחשית.

"האחות של אחותך" הוא עדות לרצון הבמאית לתת לשחקנים "להפליג" לתוך הסיפור באופן חצי-מאולתר. הסרט מלא ברבי-שיח ובשתיקות מוגזמות, והצופה מסתקרן לדעת מה עוד יקרה בהמשך. חמוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן