שתף קטע נבחר

"דמדומים" האחרון: סוף איום לסדרה גרועה

במקום סרט אקשן ערפדי, סקסי ומגניב, "דמדומים: שחר מפציע - חלק 2" מגיש לצופיו תזכורת גרועה, קיטשית ולא מתוחכמת לרגעי השפל של קודמיו. קריקטורות הזויות של ערפדים ועלילה לא אמינה יאכזבו אפילו את המעריצות המושבעות

"דמדומים: שחר מפציע - חלק 2" ("The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2") הוא סיום איום לסדרה גרועה. זה הרגע לעשות אבחנה נדרשת בין סרט רע בדרך המאפשרת להפיק סוג של הנאה פרוורטית, וסרט רע באופן אבסולוטי - כמו במקרה שלפנינו.

 

ביקורות סרטים נוספות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

הסרטים הקודמים בסדרה היו רחוקים מלהיות פאר היצירה. יש יותר עצים בקרב השחקנים של הסדרה, מאשר ביערות מסביב לפורקס. הצופים שעברו את הגיל המנטלי 13, התקשו לבלוע את הרומנטיקה המזויפת והסינתטית בין אדוארד קולן (רוברט פאטינסון) לבלה סוואן (קירסטן סטיוארט). תפקיד הכלבלב-זאב המתוסכל הנצחי שניתן לג'ייקוב (טיילור לאוטנר) העצים עד לגיחוך את מוטיב התסכול המיני.

 

מתח מיני מפוקפק

האפקטים המיוחדים, באופן מפתיע לסדרה כה מצליחה, היו ירודים באופן עקבי. במקום רגעי התעלות פיזית וסצנות אקשן סוחפות, הערפדים החיוורים ואנשי הזאב הפכו לקריקטורות דיגיטליות. יחד עם זאת יש לסדרה גם נקודת זכות. הסופרת המורמונית סטפאני מאייר, הפכה את הערפד לגיבור רומנטי המגן על בתוליה של הנערה האמריקנית. נקודת מוצא כה מופרכת עד שהניסיון נטול הכישרון למכור את הרעיון הזה לצופות צעירות היה חייב לעורר פרצי צחוק.

 

המתח המיני המפוקפק הוא זה שהחזיק את הסדרה, אבל כעת הכול השתנה. למי שלא עודכן באירועי הפרק הקודם, בלה הפכה לגברת קולן, ובתוליה הקדושים זכו, סוף-סוף, לביתוק נמרץ. אפילו את פורנו החתונות המצועצע של הפרק הקודם כבר עברנו. אז מה כבר נשאר? רק צער גידול ילדים תחת אימת הוולטורי.

 

אימת הוולטורי על הערפדית החדשה. מתוך הסרט ()
אימת הוולטורי על הערפדית החדשה. מתוך הסרט

 

בסוף הפרק הקודם, לאחר שבלה מתה במהלך לידה מגואלת בדם ובעצמות מתפצפצות, אדוארד הפך אותה לערפדית. בתחילת הפרק הנוכחי היא קמה לתחייה עם כוחות של גיבורת-על. טובה יותר, חזקה יותר, מהירה יותר. אפילו את עצמותיו של אדוארד היא עלולה לפוקק בכוח חדש זה. מכיוון שחרמנותם של ערפדים שאינם מתעייפים ואינם יודעים שובע היא עובדה מוכרת, הזוג הערפדי הצעיר מקבל בית התייחדות. הצופות הצעירות מפונקות בסצנת סקס בסגנון פורנו רך שכל המוצג בה הם ראשים, וכפות רגליים המתחככות זו בזו.

 

בין ערפד לאדם

רנסמיי, התינוקת שנולדה לבלה, היא סוג של פריק מתוק במיוחד. בהיותה תוצר של משגל בין ערפד לבת אדם לא ידוע מה היא תצמח להיות, וכמה שנים היא תחייה. ברור שבינתיים היא גדלה במהירות מיום ליום, וייתכן שחייה יהיו קצרים. אך יש סכנה חמורה עוד יותר: הוולטורי - אותה משפחת מלוכה ערפדית מאיטליה - חושדים שרנסמיי היא ילדה בת אלמוות. ניסיון העבר עם ילדים מסוג זה (סיקוונס מחפיר בחוסר הקוהרנטיות שלו) מגלה שהם צפויים להפוך למפלצות.

 

כוכבי "דמדומים". עלילה מייגעת ביותר ()
כוכבי "דמדומים". עלילה מייגעת ביותר

 

ייתכן ונדמה כי זוהי אי הבנה שיכולה להיפתר בקלות, אך לא כך בספר ובסרט. הוולטורי עומדים להתקיף את שבט קולן ולהרוג את הילדה. בני השבט יוצאים למסע מסביב לעולם לאיתור ערפדים, שישמשו כעדים לכך שרנסמיי אינה בת אלמוות. גם אם אל-איטליה אינה חברת התעופה הכי אמינה בעולם, עדיין התקשיתי להבין מדוע בזמן שלוקח לוולטורי להגיע מאיטליה לפורקס, בני משפחת קולן מספיקים להקיף את העולם ולמרוח שעה מייגעת במיוחד של סרט.

 

הערפדים המגויסים לצד משפחת קולן מגולמים על ידי מקבץ שחקנים חסרי אישיות. כנס ערפדים רב תרבותי המכיל ערפדים מרוסיה, ערפדיות אפריקניות, ערפד אירי, ערפדים טורקים וכך הלאה. לכל אחד מהם יש כוחות על משלו: שוקים חשמליים, שליטה ביסודות הטבע או יצירת תעתועים מנטליים. ההדבקה של שלל תכונות אלו לערפדים (קשקוש מוכר בסדרה מאז הפרק הראשון) מעידה על מחסור קריטי בדמיון. במקום אקס-מן ערפדי אנו מקבלים תזכורת לרגעי השפל של סדרת הטלוויזיה הכושלת "גיבורים". לבלה, אגב, יש יכולת ליצור מסך מגן שישרת בעיקר את אדווארד. קסם הפטרוניוס של הארי פוטר היה מוצלח הרבה יותר.

 

אפילו הארי פוטר היה עושה את זה יותר טוב ()
אפילו הארי פוטר היה עושה את זה יותר טוב

 

גם עבור סדרה שמתבססת על רצף המחשבות הלא בוגר של גיבוריה,

חלק מפתיע מהסרט מתרחש בתוך התודעה של הדמויות. הקוראות בספרה של מאייר מודעות לאנטי קליימקס הבסיסי של העימות הסופי בסדרה. לסרט יש פיתרון כה עלוב להתמודד עם סוף זה, עד שברגע גילוי התרמית, אולם הקולנוע שבו ישבתי נמלא קריאות מחאה מצד המעריצות הצעירות.

 

ואם זה לא מספיק, בסיומו של הסרט מתברר כי כוח ההגנה של בלה מאפשר לה לשגר למוחו של אדוארד מסר טלפתי: מונטאז' של מיטב קטעי הרומנטיקה המביכה של הסדרה, לצלילי מוזיקת קיטש. אלוהים אדירים, האם זה לא יסתיים לעולם? היי שלום סדרת דמדומים. אני מתנדב לכרוך אלף מחרוזות שום סביב צווארך ולתקוע מאה יתדות בלבך. רק תבטיחי לא לחזור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אהבה, ערפדים וצרות אחרות. "דמדומים: שחר מפציע - חלק 2"
לאתר ההטבות
מומלצים