הורג אותם ברכות ביקורת סרט

Killing Them Softly Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "הורג אותם ברכות":
"מרתק למסך מהשנייה הראשונה עד האחרונה, "הורג אותם ברכות" הוא אחד הסרטים הטובים שתראו השנה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Killing Them Softly
משחק בראד פיט, ריי ליוטה במאי/ת אנדרו דומיניק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להורג אותם ברכות מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"אלימות אינטליגנטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות29.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'קי קוגן אוהב לחסל את היעדים שלו ברכות. מרחוק. הוא לא אוהב שהם מייבבים, מתחננים על חייהם ומבקשים את אימא. והוא טוב במה שהוא עושה. אז כשמשחק פוקר שמנוהל על ידי המאפיה נשדד, "הדירקטוריון" של הארגון קורא לו שיאתר את השודדים ויחסל את המעורבים בפרשה. הסיפור לא מורכב ומכיוון שאנחנו נחשפים לתכנון השוד וביצועו, אין אפילו מתח מבחינתנו באיתור השודדים. אך הדבר לא נאמר כחסרון, אלא דווקא כיתרון; למרות שהסיפור פשוט, אנחנו מרותקים למסך עד השנייה האחרונה. לא בגלל טוויסטים ואפקטים, אלא בזכות דיאלוגים מקוריים ושנונים, דמויות מסקרנות ומתוסבכות ועשייה קולנועית במיטבה. תמיד כייף להיזכר שגם סצנה של שני אנשים ברכב יכולה להיות יצירת מופת.התסריט שנכתב על ידי הבמאי אנדרו דומיניק הוא עיבוד של רומן פשע מ-1974 מאת ג'ורג' היגינס (Cogan's Trade). דומיניק החליט לקחת את הסיפור של היגינס ולהעתיק אותו לארה"ב של 2008 לקראת הבחירות לנשיאות בצל המשבר הכלכלי. נאומים של אובמה טרם נבחר לבית הלבן לראשונה ושל גורמים בחירים נוספים מלווים את הסרט לכל אורכו ובחצי שעה הראשונה,הם הרצועה היחידה בפסקול הסרט (זה משתלב באופן כה טבעי בעלילה שרק כאשר פתאום נשמע שיר, אנחנו מבינים שעד עכשיו הסתדרנו בלי). ישנם רגעים בהם השימוש המניפולטיבי בנאומים להעברת מסר על החברה והכלכלה כל כך שקוף וחשוף שאתה מרגיש שמנסים להאכיל אותך בכפית. אבל אנחנו סולחים לדומיניק. כי גם אם חטא מידי פעם בדידקטיות יתרה, הוא לבסוף כיפר באמירה חזקה שממשיכה להדהד בבטן הרבה אחרי הצפייה.
תמוהה היא היעדרותן הכמעט מוחלטת של נשים מהסרט. מלבד יצאנית שמקבלת חצי דקת מסך ומאהבת שאנחנו רק רואים לשנייה מרחוק, אין אף נוכחות נשית בעולם הגברי האלים של דומיניק. זה לא מונע מהגברים לדבר על נשים, אפילו הרבה, אך ההתייחסות אליהן בשיחה היא מינית ורכושנית. הצהרה כגון זו כביכול דורשת הגעתה של תלונה על שוביניזם קולנועי, אך זו איננה התחושה כלל בעת הצפייה בסרט. ההיפך הוא הנכון. התחושה היא דווקא שהדמויות הגבריות בסרט הן כל כך אבודות, ולעיתים עלובות, שאפילו נוכחותה של אישה אמיתית בחייהם איננה ברת השגה עבורם.זה הוא שיתוף הפעולה השני של בראד פיט עם דומיניק כשחקן וכמפיק (הראשון היה ב-2007 במערבון "ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי רוברט פורד הפחדן") וניתן להבין מדוע פיט הסכים שוב לשידוך –דומיניק יודע לכתוב דמויות שכוכבים כמו בראד פיט רוצים לגלם. "הורג אותם ברכות" שופע באטיטוד, שנינות וכוחניות ונשען יותר על דמויות מאשר על סיפור. דמותו של מיקי הרוצח השכיר שירד מגדולתו והפך אלכוהוליסט, מגולמת על ידי ג'יימס גנדולפיני בגאוניות מצחיקה ומרגשת, שהיא שילוב של כשרון וטקסטים מבריקים רווי דרמה וניגודיות. אל דאגה, דומיניק לא זונח את האסתטיקה של האלימות והעולם האפל; יש לנו חיסול בסלואו מושן, הכאה מחרידה באמינותה, חוויית סמים משכנעת ועוד הרבה סיבות להודות שאנחנו לא חלק מהעולם הזה. הוא לא שכח דבר.
אם אתם אוהבים שהומור, אלימות ומשמעות נפגשים, "הורג אותם ברכות" הוא אחד הסרטים הטובים שתראו השנה. דומיניק אומנם דואג להעביר את המסר שלו בצורה הכי ברורה וחדה שיש, אך לא מהכיוון שהיינו מצפים. הוא לא מנסה לנתח את המצב או מתיימר להביא פתרונות, הוא רק רוצה שנבין שהמצב כל כך רע שגם מי שחושב שהוא מעל החוק, לא מצליח להימלט מרוע הגזרה. המשבר הכלכלי מגיע גם למקומות שאלוהים לא ואין מקום טוב יותר לאמירה מניו אורלינס שאחרי קתרינה.
הורג אותם ברכות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2314/03/2014 14:07:06
2/10אייקון ציון
סרט שמספר את הסיפור של החברה האמריקאית שהופכת ליותר ויותר חומרית ויחד עם זאת מאבדת מהמוסר שלה . היא הופכת לעסק והסרט עצמו הוא עסק כושל משעמם שחקנים מוכרים שמתבזים בסרט ללא עלילה.2 בסולם statham.
שם: מיטלגיל: 3529/12/2013 14:41:02
8/10אייקון ציון
סרט שנוגע בעדינות. ג'יימס גנדולפיני הוא עונג אחד רצוף וארוך. משחק מעולה.
שם: עמית אוקניןגיל: 1505/05/2013 08:54:16
10/10אייקון ציון
ללא ספק סרט פשע איכותי ויצירה אומנותית של דומיניק. אני רק רוצה להתחיל בכך שאני מעריץ מושבע של פיט, והמשחק שלו פשוט מעולה. הדרך שהוא מדבר, הבגדים שהוא לבש, וכל העבודה הזאת שהוא עשה שם פשוט מדהימה. הסרט עצמו מעולה ברמות, והוא באמת מראה את אמריקה כפי שהיא נראית. אנשים חושבים שהיא זוהרת עם שמש כל הזמן, אבל אלה הפנים האמיתיות שלה, פשע מתרוצץ ברחובות, והסרט השאיר חותם מדהים עם הציטוט " אמריקה היא לא מדינה, זה רק עסק, עכשיו תשלם לי. " פשוט אדיר. אני נהנה לראות את המשחק של פיט עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט