"שומרי האגדות" – ביקורת

"שומרי האגדות".

"שומרי האגדות".

"שומרי האגדות", אחד מסרטי האנימציה הרבים שמוקרנים כעת בבתי הקולנוע בארץ, מלא קסם והאנימציה שבו יפה, אך כמו סרטים רבים (מדי) הוא ארוך מדי והיה מרוויח מקיצוצים מסוימים.

"שומרי האגדות" הוא הסרט ה-24 של אולפני דרימוורקס, וביים אותו פיטר רמזי, שעד כה עבד כאמן סטוריבורד ("מועדון קרב"). כמו ב"שרק" שלהם, התסריט מבוסס על ספר; אך במקרה הזה לא מדובר בדמויות מתוך אגדות, אלא בדמויות אגדתיות דוגמת פיית השיניים וסנטה קלאוס.

ג'ק פרוסט (כריס פיין, שקולו נשמע כמו עירוב של ג'ון קיוזאק ומת'יו ברודריק) הוא צעיר לנצח, שמביא את הקרה והכפור על העולם, מקפיא אגמים, ומחולל מלחמות שלג בין ילדים. הוא נהנה מהחיים חסרי האחריות והכיף שלו. כשהבוגימן האפל (ג'וד לאו) משתלט על העולם וגורם לילדים להפסיק להאמין בארנב הפסחא (יו ג'קמן), פיית השיניים (איילה פישר) ועוד, הירח בוחר בג'ק להיות שומר האגדות.

האנימציה בסרט מרהיבה, והשימוש בתלת מימד הטוב ביותר מאז "הדרקון הראשון שלי". ג'פרי קצנברג, שמנהל את חטיבת סרטי האנימציה של דרימוורקס, הוא אחד האנשים המובילים בקידום הקרנות סרטים בתלת-מימד והוא מדגים בסרטיהם מה שאפשר לעשות. מוצלחת מאוד גם המוסיקה של אלכסנדר דספלה, אחד המלחינים העסוקים בהוליווד בשנים האחרונות, כשבין שבעת הסרטים האחרים שהלחין השנה גם "ממלכת אור הירח" של וס אנדרסון, "ארגו" של בן אפלק ו"כוננות עם שחר" של קת'רין ביגלו.

כמו הפינגווינים בסרטי "מדגסקר" (גם הם של דרימוורקס), השדונים בקוטב הצפוני ב"שומרי האגדות" אינם מדברים ומספקים את רוב הבדיחות הטובות. אך עם כל הקסם, התנופה וההומור, הסרט מאוד לא אחיד ברמתו- העולם שהוא בורא והדמויות מוצלחים, אך העלילה קלושה ולא מעניינת. החלקים שבהם 'נלחמים' בבוגימן הם החלשים בסרט.

"שומרי האגדות".

"שומרי האגדות".

"שומרי האגדות" לא הצליח בקופות כמו רוב הסרטים הקודמים של דרימוורקס. בימים שסוף השבוע הראשון הוא מכריע בהצלחה של סרט, הסיבה נעוצה, כנראה, בקהל היעד הלא מספיק ברור של הסרט, ילדים צעירים עלולים לפחד מסוסיו של הבוגימן, וגם מראה הדמויות הלא-כל-כך מושך בוודאי לא הועיל.

שימו לב שבאמצע כתוביות הסיום ישנם קטעים נוספים (בתלת מימד).

שומרי האגדות (ארה"ב, 2012)
בימוי: פיטר רמזי | תסריט: וויליאם ג'ויס, דיויד לינדסי-אבייר | קולות: כריס פיין, אלק בולדווין, יו ג'קמן, איילה פישרג'וד לאו
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-06.12.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?