המדריך לאהבה ביקורת סרט

The Ages of Love Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "המדריך לאהבה":
"ניסיון כושל וטרחני ליצור סרט רומנטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Ages of Love
משחק רוברט דה נירו, מוניקה בלוצ'י במאי/ת ג'יובני ורונסי  
רומנטיקה
ביקורת סרט להמדריך לאהבה מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"סרט גריאטרי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תמיד מצאתי סרטים המחולקים לסגמנטות מעניינים במיוחד. לאורך שנים במאים רבים התנסו בסרטים שבוחנים את הגבול בין סרט קצר ומלא כאשר הם שאלו מאפיינים בולטים משני הסוגים. אותם ניסיונות אנתולוגיים קולנועיים הובילו לבריאתן של יצירות מופת מרעננות כגון "קפה וסגריות" של ג'ים ג'רמוש, "21 גרם" של אלחנדרו גונסלס איניאריטו ואף כאלו שהפכו לקאלט מיידי כמו "ספרות זולה" של קוונטין טרנטינו. לצערי אל רשימה זו לא מצטרף סרטו האחרון של הבמאי האיטלקי ג'יאובני ורוסני, "המדריך לאהבה", בן כלאים של שלושה אפיזודות המדברות על אהבה כאשר המוטיב המחבר ביניהם היא היכולת לשעמם את הקהל."המדריך לאהבה" הוא השלישי בסדרתו של ורוסני "Manuale d'Amore" אשר סובבת שוב ושוב אחר אותו נושא רומנטי. לצערי, תמיד נכשל ורוסני לנצל את הפוטנציאל שבקולאז' הקולנועי ומפיק יצירות שמבקום להעביר את התחושה של רומן מעודן בדומה לסרט "אוהב אותך פאריס" או לפרוץ גבולות כפי שעשה וודי אלן בסרטו הרביעי כבמאי, "כל מה שרצית לדעת על מין ולא העזת לשאול", מפיק יצירות משעממות ונדושות למדי אשר החיבור ביניהן מרגיש כפוי ובמקום להמיס את לבבות הצופים, הופכות את חוויית הצפייה לדייט מן הגיהנום.
ב"המדריך לאהבה" (מספר שלוש יש לציין) מוצגים בפנינו שלושה סיפורים: ילדות, בגרות ומעבר, כאשר כל אחד מורכב מהסטראוטיפים של אותו שלב בחיים. הראשון, ילדות, מביא לנו את סיפורו של רוברטו, עורך דין צעיר המגיע לעיירה ציורית שם הוא נופל לקסמיה של הדיווה המקומית, שרה. קשה לרוברט שלא להתאהב באורח החיים המסורתי של הכפרים הצפון איטלקיים שם לרגש ומסורת יש עליונות על ערך הכסף והרדיפה להצלחה. רוברטו, שמגיע מהעיר הגדולה בשמם של ברוני נדל"ן המנסים לרכוש את אדמות הכפר למען הקמת מועדון גולף יוקרתי, נעמד בפני דילמה מוסרית בה עליו לבחור בין בת זוגתו שהשאיר מאחור ובין שרה המסתורית שדמותה מלאה במחוות פסאודו מחוכמות; אותו עומק רגשי רדוד, שהצעירים כה מתגאים להחזיק בו.הסיפור השני, והמוצלח מהשלושה, נושא באופן אירוני את הכותרת "בגרות", כן שהוא מציג את רמת הבגרות הנמוכה ביותר מבין הפרקים. פאביו, מגיש חדשות איטלקי מפורסם, לא מצליח לעמוד בפיתוי של לילה אחד פרוע ונטול רגשות אשם עם זרה חושנית בשם אליאנה. העלילה מסתבכת כאשר אליאנה, המתבררת כחולת נפש עם קבלות, לא יודעת שובע ומציבה את חייו האישיים והמקצועיים של פאביו בסכנה. הפארסה, בעלת טעם של קומדיה צרפתית קלאסית, מצליחה להציל את הסרט לאחר תאונת הרכבת שהיא המערכה הראשונה, רבות הודות למשחק משובח של קרלו ורדונה (אשר כיכב גם בצמד הסרטים הראשונים בסדרה) בתור פאביו, העיתונאי שקורס תחת הלחץ.
ורוסני שמר את הטוב לסוף, לפחות כך הוא חשב. את הסרט חותם סיפורו של אדריאן (רוברט דה נירו מפגין רב-לשוניות) פרוספור אמריקאי בגמלאות שעבר לרומא ומפתח רומן עם ויוליה (מוניקה בלוצ'י), ביתו של חברו היחיד לאחר שנקלע לאמצע סכסוך בין השניים. אם הפרק הראשון היה מאופיין ברומנטיקה חולמנית ודביקה המתאימה לגיל הצעיר, השני בקצב מהיר המאפיין את הבגרות, פרק זה מתאפיין באיטיות, התפכחות וריאליות מסוימת שרק הופכים את הסיפור הלא מעניין למשעמם עוד יותר."המדריך לאהבה" מנסה למכור רגש על ידי ניצול של הנוף הפסטורלי האיטלקי ושימוש במוסיקה רגשנית במקום להעביר תוכן אמיתי. השטחיות מורגשת בחוסר היכולת של ורוסני ליצור חיבור הרמוני בין הסיפורים עד כדי יצירת דמות נבובה של נהג מונית צעיר שמטיף לנו בין המערכות השונות. הרגש הכפוי יוצר את התוצאה הנגדית מזו שהקהל מחפש, תוסיפו לזה שלושה סיפורים שהקשר היחיד ביניהם הוא קונספט לא מפותח ותקבלו סרט מרדים וריקני.
המדריך לאהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמיר בלוברגיל: 3121/01/2013 00:21:33
2/10אייקון ציון
סרט משעמם בטירוף!!!! נכנסו אליו כי אנחנו חובבי סרטים דוברי איטלקית, לא להאמין שהסרט הזה הצליח ליפול לכל קלישאה אפשרית, להרוס כל סצינה אירוטית באופן שפשוט תשתעממו באופן מוחלט!!! (ומדובר בסרט עם מוניקה בלוצ'י!!!) 3 סיפורים מיותרים שגרמו לרוב הקהל להירדם(ואלו היו ברי המזל), פשוט אכזבה אחת גדולה, כי היה לסרט פוטנציאל עם היה לו במאי נורמלי ותסריטאי יותר אינטליגנט
שם: מקסגיל: 1127/12/2012 20:49:03
6/10אייקון ציון
עוד לא ראיתי את הסרט אבל נראה כמו סרט בסדר.
שם: סימהגיל: 5422/12/2012 20:39:08
9/10אייקון ציון
סרט מקסים! שעתיים של כייף, רומנטיקה וצחוק..ממליצה בחום!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט