שתף קטע נבחר

"דקסטר": עונה מעצבנת עם סוף טוב

העונה השביעית של "דקסטר" היתה מלאה ברגעים צפויים, מעצבנים ועם אלמנטים של טלנובלה. ממש בסופה חלה תפנית מותחת, שמעוררת עניין לקראת עליית העונה השמינית וככל הנראה האחרונה. זהירות! ספוילרים

חייבים להודות, דקסטר הצליח להמאיס את עצמו כמעט לכל אורך העונה השביעית, שהסתיימה אמש (א') עם טוויסט מסקרן. הסדרה הפכה להיות צפויה, מעצבנת, כמו טלנובלה גרועה עם חורים בעלילה, ובעיות שנפתרות להן מעצמן פחות או יותר. הסברים מלאי ספוילרים לפניכם.

 

עוד סדרות שסיימו עונה בארצות הברית:

נפרדים מ"דמג'ז": מעדן טלוויזיוני מענג

"אימפריית הפשע": עונה של דם, יזע וויסקי

וחוץ מזה מה חדש בערוץ הטלוויזיה?

 

בנו של דקסטר - האריסון, הפך ממכשול בעלילה וחלק בלתי נפרד מחייו, לסתם משהו ברקע. אם בתחילת הדרך היה קשה לזגזג בין  היותו אב חד הורי, מומחה לזיהוי פלילי בעיר שיש בה רציחות מסביב לשעון, ורוצח סדרתי שמשקיע מאוד בחיסולים שלו, הרי שעכשיו המכשול הזה הוסר. יש מטפלת ויש את סבא וסבתא. הם מטפלים בו, מגדלים אותו ואיכשהו מצליחים בלי לדעת, להגן עליו מכל מיני אויבים מסוכנים ומטורפים של דקסטר.

 

המשלוש הרומנטי של "דקסטר" (צילום: Randy Tepper/Showtime  ) (צילום: Randy Tepper/Showtime  )
המשלוש הרומנטי של "דקסטר"(צילום: Randy Tepper/Showtime )

 

כך אייזק הצליח לחסל את יריביו הפושעים, לירות קרוב מאוד לראשו של דקסטר, ולהיכנס עד לבית שלו. אבל הוא לא ניסה לפגוע או לחטוף את בנו. מה שאייזק כן עשה, זה לחטוף את האנה מקיי, חברתו של דקסטר. ובחלק שלא נראה בפרק, הוא כנראה אמר לאחד מאנשיו שב"לחטוף" הוא מתכוון "לתת לה להתסובב די חופשי בבית ולאפשר לה לטגן משהו על מחבת חם, כדי שתוכל להשתחרר בקלות".

 

המשולש הרומנטי שדקסטר נמצא במרכזו, משלב מופרכות מטופשת ואלמנטים חלקיים של עלילה שהיינו מצפים לראות יותר ב"עניין של זמן". במהלך העונה, דברה, אחותו של דקסטר מבינה שהוא רוצח, וקצת לאחר מכן מגלה לו ולעצמה את מה שכולנו כבר הבנו מזמן וחיכינו כבר שתגיד: היא מאוהבת בו, בזמן שהוא מאוהב במישהי אחרת.

 

חוסר היכולת של דברה להתמודד עם שני הזעזועים הללו בחייה חולף תוך מספר פרקים, והיא כבר מוכנה לבקש מדקסטר לרצוח את חברה שלו. מדהים מה שאפשר להשיג עם תרופות נגד חרדה, והצורך לפעול בתוך מסגרת קצרה של 12 פרקים.

 

עבר לקריינות (צילום: Randy Tepper/Showtime  ) (צילום: Randy Tepper/Showtime  )
עבר לקריינות(צילום: Randy Tepper/Showtime )

 

אבל דקסטר, הרוצח עם הנוסע האפל שמניע אותו להרוג לפי קוד מחושב, שוכב כל הלילה לצד חברה שלו במיטה והם מדברים. ומדברים. ואם הוא לא מדבר איתה, אז הוא מדבר אלינו באמצעות קריינות של מחשבות ושיחות דמיוניות עם אביו. בתחילתה של הסדרה  הדיאלוגים והמונולוגים עוד העניקו לנו הצצות למוחו של רוצח המונים, אך לקראת הסוף החלה הקריינות לספר לנו בדיוק מה ראינו עכשיו.

 

אבל אז, נראה כאילו הסדרה התעוררה מתרדמת לקראת העונה הבאה, שככל הנראה תהיה האחרונה. דקסטר, הצליח לגבור על העקשנות המטופשת שלו ומסר את האנה מקיי לידי המשטרה כשגילה שהיא הרעילה את אחותו, מה שעוד יזיק לו כנראה, מאחר והיא רוצחת משוגעת ושותפתו לסוד. בינתיים, לה גוורטה הנחושה, לא רק שהצליחה לגלות שדקסטר הוא רוצח, אלא הצליחה לטמון לו ולנו, מלכודת מתוחכמת כדי לתפוס אותו.

 

התחלה של הסוף? מתוך "דקסטר" (צילום: Randy Tepper/Showtime  ) (צילום: Randy Tepper/Showtime  )
התחלה של הסוף? מתוך "דקסטר"(צילום: Randy Tepper/Showtime )

 

הפרק שסגר את העונה החזיר את הסדרה למסלולה, בין השאר עם פלשבקים לג'יימס דוקס ולעימותים בינו לבין דקסטר. בפרק זה גם חזר המתח שמלווה אותנו כשדקסטר מסתבך ומנסה לצאת מהצרות שהוא מכניס את עצמו אליהן - כמו אסטרדה שנמלט ממנו בפרק הקודם, ולה גוורטה שאוטוטו תופסת אותו.

 

בדקות האחרונות גם חוזרת המורכבות של דקסטר, שהפכה את הסדרה למה שהיא. דקסטר צריך היה לשבור את החוקים שקבע לעצמו, ולגרור את דברה יחד איתו רק בשביל להגן על עצמם, מה שהביא לסוף מפתיע ומלחיץ. "האם זו התחלה חדשה?", שואל דקסטר בסיכום לפרק מורט העצבים, "או שזו ההתחלה של הסוף?"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Randy Tepper/Showtime
מייקל סי.הול. תודה על עוד עונה
צילום: Randy Tepper/Showtime
לאתר ההטבות
מומלצים