"הבלתי אפשרי" – ביקורת

"הבלתי אפשרי". נעמי ווטס.

"הבלתי אפשרי". נעמי ווטס.

אל תצפו בקדימון של "הבלתי אפשרי". צפיתם? תוכלו ליהנות מהסרט בכל זאת, אך עדיף שלא לראות אותו.

"הבלתי אפשרי" מבוסס על סיפורה האמיתי של משפחה שנפשה בתאילנד בסוף דצמבר 2004 כשהצונמי הענק הכה בחופי המדינה. שחזור האסון ותוצאותיו ההרסניות יוצא מן הכלל, הסרט מרתק ורק מהלך הדברים האחרונים מונע ממנו להיות סרט מצוין.

יש ארבעה חלקים לסרט. הפתיחה שבה מוצגת המשפחה – הנרי ומריה ושלושת בניהם לוקאס, סיימון ותומאס: פתיחה מוצלחת ועשויה כהלכה, כשמעל החופשה המושלמת מעיב האסון שאנחנו (הקהל) יודע שמתקרב כי מציינים זאת בכתובית בתחילת הסרט. החלק השני הוא פגיעת גל הצונמי: מרשים, מלא עוצמה ומעורר הוד כמו השיטפון המתואר. החלק השלישי מלווה את מריה ולוקאס לאחר מכן. החלק הרביעי, על אף החלקים המרגשים שבו, הוא החלש ביותר ובו מאבד הסרט כיוון כניצולים חסרי כול.

במהלך הסרט ישנם קטעים שעשויים להיות קשים לאנשים מסוימים. רוב הזמן מקפידים להשאיר מחוץ לתמונה מראות קשים של פציעות מדממות, כשנקודת המבט היא של לוקאס, בחירה חכמה מאוד. עם זאת, לא חוסכים צילומים גרפיים כדי לא לעשות את העניין סטרילי ונקי מדי, מקבלים הצצה ולא יותר.

ליואן מקגרגור, אחד השחקנים האהובים עליי, יש תפקיד משנה כהנרי, אבי המשפחה, ורוב הזמן נעמי ווטס כאמא מריה סובלת מכאבים ו/או שוכבת על גבה, כך שרוב הזמן אנחנו מלווים ורואים את הכול דרך עיניו של לוקאס, הבן הבכור של המשפחה, שאותו מגלם טום הולנד. הוא מוביל את הסרט במיומנות והבמאי עשה עבודה נהדרת אתו וגם עם שני השחקנים שמגלמים את האחים הצעירים.

"הבלתי אפשרי".

"הבלתי אפשרי".

"הבלתי אפשרי" הוא סרטו הראשון באנגלית והשני בסך הכול של הבמאי הספרדי חואן אנטוניו ביונה אחרי "בית היתומים". ג'רלדין צ'פלין ששיחקה ב"בית היתומים" (היא הופיעה במספר סרטים בספרדית בעקבות מגוריה בספרד יחד עם בן זוגה לשעבר הבמאי קרלוס סאורה) מופיעה גם בקטע אחד בסרט זה.

ווטס מועמדת לגלובוס הזהב כשחקנית הטובה ביותר, וצפויה להיות מועמדת גם לאוסקר. מגיעה לו גם מועמדות לעיצוב אמנותי, וגם המוסיקה מוצלחת. הוא לא נמצא בין עשרת המתמודדים הסופיים לקטגוריית האפקטים החזותיים- אולי בגלל ש"מכאן והלאה" של קלינט איסטווד, שנפתח בצונמי, היה מועמד בשנה שעברה.

דירוג: ★★★½☆

הבלתי אפשרי (ספרד, 2012)
בימוי: חואן אנטוניו באיונה | תסריט: סרג'ו ג. סנצ'ז | משחק: יואן מק'גרגור, נעמי ווטס, טום הולנד
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-20.12.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?