"הרווקה" – ביקורת

"הרווקה". איילה פישר, קירסטן דאנסט, ליזי קפלן.

"הרווקה". איילה פישר, קירסטן דאנסט, ליזי קפלן.

בסרט "הרווקה", 3 חברות ילדות רווקות מתאחדות שוב על מנת לחגוג את חתונתה של חברתן הרביעית מימי התיכון. מאחר וזו הנישאת נתפסת על ידן כפחות אטרקטיבית מהן, השלוש מקבלות את מסיבת הרווקות בהרבה מרירות ורואות בה בעיקר הזדמנות לחגוג את איחודן. התוצר הוא קומדיית בנות משעשעת, שהשחקניות המצוינות בתפקידים הראשיים הן למעשה מוקד העניין המרכזי. בזכותן, על אף הבעיות בתסריט ובבימוי, מדובר סך הכל בסרט מהנה.

במאית הסרט היא לזלי הדלנד, שלה זהו הסרט הראשון. הדלנד עומדת גם מאחורי התסריט וגם בו ניכרת יצירה בוסרית. מבחינה זו, היה טוב אם ניתן היה לומר שהסרט מותיר תחושה של יוצרת עם פוטנציאל שייתכן ויתממש בעבודתיה הבאות, אך לא בזה מדובר. נראה שהדלנד הגשימה את רצונותיה ויצרה קומדיה חמודה ולא יותר. מאחר וקומדיות טובות שאינן מלאות גסויות נמוכות הן מוצר די נדיר, ניתן בהחלט לומר שהסרט מחזיק ביתרון שוק משמעותי. עם זאת, להצליח ללהק שחקניות חזקות ועדיין להוציא סרט די בינוני, אינו מנבא טובות ואף מעמיס על התוצר החביב אכזבה מסוימת.

כאמור, במרכז "הרווקה" שלוש חברות ילדות שכנראה היו חבורה פופולרית למדי בתיכון. ריגן (קירסטן דאנסט, "ספיידר-מן", "מלנכוליה"), היא האחראית מבין השלוש, קרייריסטית קשוחה וקרירה, וכנראה היחידה שנותרה בקשר עם הנספחת הרביעית לחבורה שכעת מתחתנת (רבל ווילסון המגלמת את בקי ומוכרת מסרטים כגון "מסיבת רווקות", "פיצ' פרפקט"). ריגן מרגישה אחריות כלפי בקי ולכן יש לה תפקיד מרכזי בחתונה, אך למעשה יש בה מרירות גדולה לנוכח העובדה שחברתה הלא מושכת מתחתנת לפניה ועוד לבחור מוצלח.

שתי החברות האחרות, ג'נה (ליזי קפלן, "127 שעות", "קלוברפילד") וקייטי (איילה פישר המקסימה, "וידויים של שופוהוליק" ו"גטסבי הגדול" בקרוב), מצטרפות לריגן בארגון מסיבת הרווקות ובעידודן הופכת זו לקטסטרופה. מכאן עוקבת העלילה אחר הניסיון של השלוש לתקן את הדברים והאישיות הייחודית של כל אחת מהן היא שהופכת את ההתרחשויות למשעשעות.

לאורך הסרט לא כל הפרטים ברורים ויש קפיצות קטנות בעלילה שמנמיכות את הסיפור והופכות אותו למעט סתמי. למרבה המזל, העובדה שכל דמות משלוש החברות מאופיינת בצורה שונה ויחסית מבוססת, מייצרת נקודת כוח משמעותית. ליזי קפלן מגלמת את הרוקיסטית חסרת האחריות בצורה טובה (אם כי מעט מתאמצת וצעקנית), ואיילה פישר עושה עבודה נפלאה בגילום קייטי קלת הדעת והמאוד לא נבונה. מגובות בקירסטין דאנסט שמאז ומתמיד הייתה שחקנית מצוינת, השלוש מצליחות לספק יתרון לסרט שהעלילה בו לא מעובדת עד הסוף ובזכותן הצפייה נחמדה למדי.

"הרווקה". רבל ווילסון.

"הרווקה". רבל ווילסון.

שווה לומר מילה גם על רבל ווילסון הנהדרת שהתפקיד האנמי והדל שיש לה בסרט מדגיש אולי יותר מכל את נקודות החולשה שלו. ווילסון היא קומיקאית בחסד אך ב"רווקה" היא מגלמת דמות דהויה ומצומצמת. ייתכן וזו הייתה ההזדמנות של ווילסון להוכיח יכולות משחק מעבר לאלה הקומיות אך לא בטוח שההקרבה הייתה שווה. בתפקיד אין באמת בשר והתחושה היא שהיה עדיף אם שחקנית אנונימית הייתה לוקחת על עצמה את התפקיד. לפחות כך לא הייתה תחושת ההחמצה מתעצמת.

לימים גשומים, ציפיות נמוכות ושעה קלה של הסחת דעת- אפשרי בהחלט.

דירוג: ★★★☆☆

הרווקה (ארה"ב, 2012)
בימוי: לזלי הדלנד | תסריט: לזלי הדלנד | משחק: קירסטן דאנסט, רבל ווילסון, ליזי קפלן, איילה פישר
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-20.12.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?