שתף קטע נבחר

"ארץ נהדרת 10": יותר מצחיק לראות חדשות

פרט ליובל סמו שמצליח להפיל מהכיסא גם פוליטיקאים אמיתיים, הומור לא מתאמץ על דו"ח העוני וקצת מירי רגב צועקת - זה לא מה שישכנע את המצביעים לצחוק בקול רם מ"ארץ נהדרת". סאטירה שלא הולכת עד הסוף ומשאירה תחושה של החמצה

יובל סמו, הוא ולא אחר, כוכב הערב: מול נבחרי מפלגת העבודה האמיתיים הוא משחק את המתלבט הפיקטיבי, ומוכיח את רצונה של המפלגה לזחול אל תוך הקואליציה. ואז מתרחש רגע שלא כתוב בשום תסריט, והופך את הסיטואציה לגאונית ממש: סמו מרים לבוז'י הרצוג להנחתה, והרצוג צוחק. מה הוא צוחק? הבדיחה הרי עליו. הוא לא מבין את זה?

 

 

בכורסתו הנינוחה יושב המצביע הישראלי מול ערוץ 2, צופה ב"ארץ נהדרת" בעונתה העשירית ושואג מצחוק. אבל אם יורשה לי, גם הוא לא מבין את הבדיחות, כי בסוף הבדיחות הן עליו. בסוף הוא, כלומר אנחנו, נשלם את מחיר הטמטום של כל הפוליטיקאים כולם.

 

יובל סמו כ"ישראלי היפה". רק בשבילו היה שווה (צילום: ערוץ 2, "קשת") ()
יובל סמו כ"ישראלי היפה". רק בשבילו היה שווה (צילום: ערוץ 2, "קשת")

 

עונת בחירות היא הלחם והחמאה של תוכנית בידור עם פזילות קלות לסאטירה. האמת, הפזילות כמעט בלתי נראות, או שלפחות נעשה מאמץ מכוון לא להתמקד דווקא בהן, ולצחוק על כולם במידה שווה בלי סדר יום, וכך לצאת בסדר עם המפרסמים. הרי כל השטויות והספינים, הדיבור חסר האחריות, השקרים ומירי רגב נמצאים שם בחוץ, ומחכים שירימו אותם מן הרצפה ויעשו עליהם חיקוי, שגם תורם למעמדם הציבורי.

 

ואי אפשר לא לצחוק על הריאליטי ()
ואי אפשר לא לצחוק על הריאליטי

 

"הכיבוש משחיתה" ולא מטרידה

מרב מיכאלי לא תינזק מכך שעלמה זק מחקה אותה בעיניים גדולות כשהיא אומרת "הכיבוש משחיתה". יחימוביץ' חבה חלק מן הפופולריות שלה לחלי הרב-שנתית של פרידמן. וב"ארץ נהדרת" הלכו על בטוח, כרגיל, ועשו רוב הזמן עבודה קלה מדי. היה מצחיק, אבל לא כמו בוז'י הרצוג.

 

את הבדיחות על מירי וציפי כבר מיצינו. "ארץ נהדרת 10"  ()
את הבדיחות על מירי וציפי כבר מיצינו. "ארץ נהדרת 10"

 

כתמיד, דקות הפתיחה שאמורות להצמיד אותנו לכורסא כתובות הכי טוב. ביבי-מריאנו אומר, "אני מקים התנחלויות שאפילו בתנ"ך אין להן שם אז קראנו להם E-1" , וציפי לבני - שני כהן, אומרת כשקולה לא נשמע והיא נדרשת לחזור על מנטרה כלשהי, "בקושי הצלחתי להביא כריזמה לפעם אחת". בהמשך חלי אומרת שרבין נרצח כי הוא היה ימני, ומכאן זה מדרדר והולך כשהדחקה בענין יאיר לפיד: "הצבעתי לבגין ואחר כך לרבין" - הופכת לסלט של משפטים שכל אחד מהם הפוך מקודמו. אלו סוג הבדיחות שמבינים אחרי פעם אחת, אבל בפועל נתקעים מולם שלוש וארבע פעמים, כי התסריטאים הבינו אותם יותר מכפי שצריך.

 

נפתלי בנט כטלפון נייד. אולי היה צריך לחשוב שוב ()
נפתלי בנט כטלפון נייד. אולי היה צריך לחשוב שוב

 

אז נפתלי בנט הוא בכלל מין אנדרואיד שמדקלם את הסיסמאות הלא נכונות,

ומועמדת ב"מאסטר שף" יורה לכל הכיוונים כשהיא מעוניינת להצביע ש"ס כדי שיהיו מספיק משפחות גדולות עם סיפורים קשים לטובת הרייטינג. אבל הכל נשאר ברמת הבדיחה החד-שורתית, זו שנתקעת בין האוזניים לדקותיים - אבל נעלמת מייד כשהכאילו-הברקה הבאה תופסת את מקומה.

 

קצת דו"ח העוני וקצת מירי רגב צועקת, והרבה החמצה: האם מישהו ב"ארץ נהדרת" באמת לא מבין שמירי רגב היא רק שופר של ביבי? איך אפשר בכלל להסתפק ב"פעם היא היתה שייכת למשפחת האדם", בלי להבין שהיא-היא המשפחה הלוחמת החדשה, ושכל פיפס שיוצא מפיה זוכה לאישור ראש הממשלה וגם נוח לו?

 

והאם מישהו ב"ארץ נהדרת" חושב ברצינות שכעת, כשעצביהם של הבוחרים מגורים, אבל כבר מזמן נמאס להם מהתוכן הזה, אפשר להקדיש ערב שלם לבחירות, אבל גם לא לומר בו דבר יצירתי אחד, וגם להביא ימבה רייטינג? תסלחו לי, בזמנים קשים צריך להתאמץ יותר. בניגוד לליכוד, הבחירה ב"ארץ נהדרת" לא ממש מובטחת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלי-חלי. רצה כבר יותר מדי עונות
ביבי וליברמן בגרסת החיקוי. בסוף הבדיחה היא עלינו
לאתר ההטבות
מומלצים