ג'ק ריצ'ר ביקורת סרט

Jack Reacher Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ק ריצ'ר":
"סרט פעולה מודע לעצמו ולכן אפקטיבי ומשעשע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jack Reacher
משחק טום קרוז, רוברט דובאל במאי/ת כריסטופר מקווייר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ק ריצ'ר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יומית ראויה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום קרוז חוזר אל המסך הגדול הפעם כג'ק ריצ'ר, חוקר מצ"ח לשעבר שיצא לפנסיה מהצבא ומאז הוא נודד ברחבי ארה"ב בלי בית קבוע ובלי רכב. הוא משתמש בעיקר באוטובוס ורוחץ את הבגדים שהוא לובש כי אפילו ביגוד נוסף אין לו. גיבור רבי המכר של לי צ'יילד, מזכיר מאוד את דמותו הקלאסית של הפרש הבודד מסרטי המערבון. הקאובוי שנודד בין העיירות השונות, לא מדבר יותר מדי ומצליח כמעט ללא עזרה להלחם נגד כנופיות, אנשי עסקים מרושעים ואנשי חוק מושחתים המשליטים טרור על עיירה אמריקאית מסורתית. בסרט הנ"ל מסתבר שיש את כל הרעים האפשריים וגם כמה פשעים בלתי נסלחים שיגרמו לריצ'ר לצאת למלחמה כנגד כל הסיכויים.כשרוצח קוטל חמישה אנשים בשש יריות, כל הראיות מצביעות על חשוד שנמצא במעצר. בחקירתו החשוד אינו אומר מילה אבל הוא כותב על הנייר רק דבר אחד: "תביאו הנה את ג'ק ריצ'ר! ". בזמן שהתובע המחוזי ובלש המשטרה מתדיינים ביניהם על מיהו ג'ק ריצ'ר, זה מופיע בפתח המשרד שלהם. שוטר צבאי עם כישוריים בלשיים מפותחים, כישורי קרב מרהיבים ובין היתר גם צלף מחונן. בהתחלה הכל נראה לריצ'ר רגיל לחלוטין, אבל כאשר הסנגורית משכנעת אותו להשאר ולרחרח קצת מסביב הוא מתחיל לחשוד במתרחש סביבו וחושף פרשייה הרבה יותר גדולה ממה שהוא דמיין לעצמו.
טום קרוז שהפיק את הסרט נמצא בגיל 50 במשבר קריירה די רציני. השחקן הוותיק אך צעיר המראה חייב להוכיח שכוחו עדיין במותניו. במקום להשקיע עוד פעם כמה מאות מיליונים בסרט בסדרת, "משימה בלתי אפשרית", ריצ'ר מספק את האופציה הנוחה ביותר עבור קרוז – סרט פעולה שיהיה זול יותר להפיק. מדובר בסרט פעולה אמריקאי קלאסי המזכיר את ז'אנר המערבון מצד אחד אבל גם את סרטי השוטר הבודד משנות ה-70 שנלחם בכל הסובבים אותו. לא סתם דמיינתי את קלינט איסטווד הצעיר בתפקיד ריצ'ר.הסרט מספק לצופים מרדפי מכוניות ראויים, קרבות פיסיים חלקם אפילו משעשעים, כמה סצנות מותחות ואפילו מצמררות. נבלים אכזרים וגיבור ראשי שהוא תעלומה - אדם שאין אנחנו יודעים עליו כמעט כלום אבל עדיין מחבבים אותו מאוד. אם הקהל יאהב את הסרט ויהפוך אותו להצלחה מסחרית יש סיכוי שיצוצו להם גם סרטי המשך בסדרת ריצ'ר.
לצדו של קרוז משתתפים עוד מספר שחקנים מוכרים פחות או יותר: את הסנגורית מגלמת רוזמונד פייק (למות ביום אחר) הפלסטית ואילו דיוויד הויילו (העיתונאי) הוא בלש המשטרה הרודף אחרי ריצ'ר. שניהם די מעצבנים אבל למזלו של קרוז שעושה עבודה טובה גם רוברט דובאל (הסנדק) וריצ'רד ג'נקינס (הורג אותם ברכות) הותיקים משתתפים בסרט ומעניקים לדמויות הקטנות שלהם חן. מי שגונב את ההצגה הוא הבמאי הגרמני וורנר הרצוג כאיש עסקים מסתורי ואלים המושך בחוטים במטרה להשתלט על הנכסים של העיר כדי לבנות מחלפים, גשרים ותעלות שהעיר עצמה לא זקוקה להם. סוג של קנוניה המזכירה את סרטו הקלאסי של רומן פולנסקי "צ'יינאטאון". את עוזרו הרצחני לא פחות מגלם הצעיר המטריד ג'יי קורטני שבקרוב נראה כבנו של ברוס וויליס בסרט החדש בסדרת סרטי "מת לחיות"."החשוד העיקרי" זיכה את התסריטאי כריסטופר מקוורי באוסקר. זהו סרטו השני במספר כבמאי אחרי הכישלון של "דרכו של אקדח" מלפני 12 שנה. נראה שההמתנה השתלמה לתסריטאי/במאי והפרויקט הקולנועי השני שלו הוא מוצר צריכה הוליוודי מותח ומשעשע שמצליח לספק 130 דקות מבדרות לחובבי סרטי הפעולה בעיקר בזכות תסריט מהודק שמודע למגבלות הז'אנר ואף יש לו את האומץ לצחוק על כך. הבעיה היחידה היא שבעולם טלוויזיוני עשיר כל כך הסרט הזה מזכיר בעיקר פרקים טובים בסדרת המתח Justified כאשר ההבדל המרכזי הוא שהסרט מושקע יותר (תקציבו עומד על 50 מיליון דולר). אז אם זה לא מפריע לכם אתם עומדים ליהנות מיומית ראויה ואפילו יותר מכך.
ג'ק ריצ'ר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Mגיל: 5707/01/2017 22:37:55
8/10אייקון ציון
מהיר קולח מעניין וזורם. קצת ארוך מידי והחלק השני שגרתי וקצת נמתח.
שם: shayeגיל: 3301/01/2015 11:01:36
4/10אייקון ציון
אין הרבה מה להגיד...פשוט לא משהו. לדלג על זה..
שם: משה רביגיל: 3810/08/2013 23:43:36
6/10אייקון ציון
חביב ולא יותר - קצת נמרח - משחק לא משכנע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט