שתף קטע נבחר

"אליפים" 3: סדרה שעלתה כיתה

העונה החדשה של "אליפים" מושקעת הרבה יותר. הדיאלוגים קצביים ומהירים, היא משדרת אמינות ויש בה ערכים והומור. הורים יקרים - אתם יכולים להיות רגועים

העונה השלישית וכנראה האחרונה של "אליפים" (א'-ד', 14:35, ערוץ הילדים, yes) נפתחת בסצנת סמי-קו קלוקס קלאן מפחידה. שכבת הדלידים מתאספת כדי לסכם, שאת כל השוטים והעקרבים שבהם ייסרו אותם בתור אליפים, הם ינחילו לדור הבא של תלמידי בית הספר "גנות".

 

ביקורות נוספות בערוץ הטלוויזיה של ynet:

"מועדון המבקרים": יש פתק החלפה?

"נאשוויל": בעיקר מוזיקה טובה

"כלוב הזהב": פנטזיה פשוטה על חפצים

 

אל דאגה, מדובר בסך הכל בחלום רע של רוני (יותם קושניר, העתק מושלם של אבא שלו, שזה מפחיד) אחת מהדמויות הראשיות בסדרה. הדלידים של השנה הם מאמות תרזה. הם רק רוצים להיות טובים אל האליפים, לעזור להם להסתגל לתלאות החיים כמו המפות המכוערות בחדר האוכל, ומידי פעם להתחיל עם בחורות יפות. 

 

עכשיו כבר דלידים. מתוך "אליפים" (צילום: יוסי צבקר) (צילום: יוסי צבקר)
עכשיו כבר דלידים. מתוך "אליפים"(צילום: יוסי צבקר)

 

אחרי שנה שנעלמה מציר הזמן (כנראה לצרכי מס) ובה הדמויות תפקדו כג'מילים, הדלידים החדשים ממשיכים במסורת של הסדרה: בתחילת העונה הם מוסרים את הניידים שלהם - כלומר, מוותרים על מצוקות ההתבגרות שקשורות בדור הנוכחי - וחוזרים לאלה האוניברסליות שתמיד יטרידו בני נוער, לא משנה עד כמה דיגיטלי ומופרע-קשב העידן שבו הם חיים. ובפירוט: אהבות נעורים, התמודדות עם קשיי-משפחה ולכידת פושעים מזדמנת.


מצוקות של בני נוער. "אליפים" (צילום: יוסי צבקר) (צילום: יוסי צבקר)
מצוקות של בני נוער. "אליפים"(צילום: יוסי צבקר)


"אליפים" היא סדרת ילדים (לא נוער, בואו נודה על האמת. בני נוער ומתבגרים לא באמת צופים בסדרות האלה, הם צופים בריאליטי ובסדרות של מבוגרים) ובסך הכל היא עושה את העבודה. העונה הזאת נדמה שלא רק הדלידים עלו כיתה, אלא גם הסדרה עצמה. אולי זאת חדוות הפרק הראשון והמושקע יותר בדרך כלל, אבל ממנו נדמה שהדיאלוגים קצביים יותר, מהירים יותר וההומור מדויק יותר. בקרוב יבנה גם חדר אוכל חדש, שיחליף את חדר-האוכל-צנע הנוכחי, ואפילו רוני ואילנה ירתמו למאמץ הקבוצתי, יעלו הילוך ויתקמבקו ויפרדו שוב בקצב גבוה יותר מבעבר.


הורים תהיו רגועים. מתוך "אליפים" (צילום: יוסי צבקר) (צילום: יוסי צבקר)
הורים תהיו רגועים. מתוך "אליפים"(צילום: יוסי צבקר)

 

סצנת הפתיחה המסתורית מבטיחה שגם את העונה הזאת ילווה סוד גדול של אחד התלמידים, הפעם זאת נועם (תותי ניניו), תלמידה שצריכה להעמיד פני

תלמיד, הוראה ישירה שקיבלה מאבא שלה כנראה כחלק ממהלך בריחה או הסתתרות. הפרק הראשון נגמר בסצנה בה היא מגלחת לעצמה את התלתלים בלילה (מגלחת באמת! לפחות ככה זה נראה, אז אם זה לא באמת, שאפו), ונדמה שזאת אחת הסצינות היותר מתריסות בסדרה, ומהבחינה הזאת ההורים יכולים להיות רגועים. "אליפים" היא אחת מאותן סדרות מבוססות אידיאלים, בהן הילדים עושים תמיד את הדבר הנכון, הטוב תמיד מנצח ואפשר לברוח אליהן מזוועות המציאות.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי צבקר
רוני דואני. האליפים כבר דלידים
צילום: יוסי צבקר
לאתר ההטבות
מומלצים