"אמא מלווה" – ביקורת

"אמא מלווה". סת' רוגן, ברברה סטרייסנד.

"אמא מלווה". ברברה סטרייסנד, סת' רוגן.

"אמא מלווה" מצטרף למסורת של סרטי מסע אמריקאים (שבהם, כולל בזה, מזכירים את הגרנד קניון) המבוססת על המרחבים העצומים בארצות הברית – ביניהם "איש הגשם" ו"דרכים צדדיות" – ומנסה לחדש באמצעות גיבורי מסע שהם אמא ובן. הלכתי לראות את "אמא מלווה" בתקווה לסרט טוב, משהו מוצלח ומצחיק, ובחשש לסרט מביך עם הומור נמוך, והסרט לא מה שחששתי, וגם לא מה שקיוויתי.

את הסרט ביימה אן פלטשר, מי שבעבר ביימה את הקומדיות הרומנטיות "27 שמלות" עם קת'רין הייגל ו"ההצעה" המצליח עם סנדרה בולוק. לסרט המסע הזה היא לא הצליחה להביא משהו מעניין או מיוחד.

אנדרו ברוסטר (סת' רוגן) עומד לצאת במכוניתו מניו יורק אל לאס וגאס, עם כמה תחנות בדרך, כדי להציג בפני רשתות גדולות את מוצר הניקוי שהוא המציא. אמו ג'ויס (ברברה סטרייסנד) מתלווה אליו. הם נוסעים יחד במכונית, ישנים במלונות קטנים בדרך, והוא הולך לפגישות עסקים, שגם אליהן היא היתה שמחה להתלוות אליו.

"אמא מלווה" מיועד למעריצים של סת' רוגן וברברה סטרייסנד. רוגן מגלם פחות או יותר את תפקידו הקבוע, רק שהפעם הוא גם כימאי מדופלם. קהל צעיר עלול להכיר את סטרייסנד משני סרטי "פגוש את ההורים" האחרונים. פעם אחת לפני עשורים רבים היתה לה קריירת משחק אדירה, החל מסרטה הראשון "מצחיקונת" המוסיקלי, דרך "כך היינו" הרומנטי, ועד "נסיך הגאות והשפל" (1991) שאותו גם ביימה. מאז מיעטה להופיע בסרטים וביימה סרט אחד בלבד ("שתי פנים למראה" האיום).

היכולת הקומית שלה ישנה (לא הרבה יכולות לאכול במיטה בצורה כל כך מצחיקה), וגם לרגש ולהביע כל כך הרבה באמצעות עיניה הכחולות, אך גם מעורבתה כמפיקה בסרט לא הצליחה לספק בתסריט מספיק רגעים קומיים. הקמצנות של ג'ויס מרגיזה וכך גם כל הקטע סביב אכילת הסטייק (בתמונה הבאה).

"אמא מלווה". סת' רוגן, ברברה סטרייסנד.

"אמא מלווה". ברברה סטרייסנד, סת' רוגן.

יש משפטים מצחיקים פה ושם, וגם כמה מצבים ורגעים מוצלחים וחביבים אך זה שהכול צפוי היא לא הסיבה שבסרט חסרה דרמה אמיתית. בסופו של דבר, אין מספיק בסרט מלבד שני השחקנים.
אגב, על רקע כתוביות הסיום ישנם קטעים קצרים נוספים שלא נכנסו לסרט (outtakes), וזה מענין לראות את השניים מגיבים אחד לשני.

דירוג: ★★½☆☆

אמא מלווה (ארה"ב, 2012)
בימוי: אן פלטשר | תסריט: דן פוגלמן | משחק: סת' רוגן, ברברה סטרייסנד, אדם סקוט, קולין הנקס
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-31.01.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?