יחידת גנגסטרים ביקורת סרט

Gangster Squad Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "יחידת גנגסטרים":
"דומה יותר ל"דיק טרייסי" מאשר לסודות אל.איי" או "הבלתי משוחדים""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Gangster Squad
משחק שון פן, ריאן גוסלינג, אמה סטון, ג'וש ברולין במאי/ת רובן פליישר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ליחידת גנגסטרים מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"מה לעזאזל?"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רובן פליישר ("ברוכים הבאים לזומבילנד") חבר עם וויל ביל, שוטר לשעבר ותסריטאי טירון, בניסיון ליצור דרמת-אקשן משטרתית עם מראה הוליוודי קלאסי כמו של "סודות אל.איי" וסצנות פעולה בלתי נשכחות כמו בסרטו של בריאן דה פלמה, "הבלתי משוחדים", אולם סיימו עם יצירה שנראית יותר כמו "דיק טרייסי" לעניים מאשר סרט גנגסטרים אמיתי.כמו מרבית סרטי המשטרה מהחוף המערבי של ארה"ב, "יחידת הגנגסטרים" מתרחש בשלהי שנות הארבעים, הימים בהם העיר נשלטה על ידי מתאגרף יהודי לשעבר ואכזרי למדי. מיקי כהן המגולם על ידי שון פן (בתוספת מספר סנטימטרים לאף, כמובן). בכדי להפיל את כהן, ששולט לא רק בכל בתי העסק אלא גם במוסדות השלטון, מקים מפכ"ל המשטרה (ניק נולטה הותיק) יחידה סודית שתוביל לקריסת האימפריה האימתנית של המאפיונר המרושע. את "יחידת הגנגסטרים" מוביל ג'וש ברולין ("ארץ קשוחה", "מילק", "גברים בשחור 3") בתור ג'ון אומרה, סמל משטרה שנראה כמו סופרמן נטול כוחות על.
אל אומרה מצטרפים דמויות נוספות דלות באופי ועומק עד כי הן אינן נראות כבני אדם אלא כקריקטורות. החל מקאובוי שרובה הריבולבר שלו לעולם לא מפספס (רוברט פטריק), בלש שכמו נינג'ה משתמש בסכין בלבד (אנתוני מאקי), חנון שלא יודע להשתמש בנשק אבל יכול להערים על מערכות ההגנה של כהן (ג'יובני ריבסי) וריאן גוסלינג השרמנטי בתור הבלש המלוקק שנופל לקסמיה של חברתו של כהן (אמה סטון בתפקיד ג'סיקה רביט). אגב שני האחרונים מתנהגים כמו ילדים המשחקים גנגסטרים ומזכירים באופן מביך את סרט המאפיה הקלאסי משנת 76 בכיכובם של ילדים Bugsy Malone.הסרט, שמבוסס על ספרו של פול ליברמן אשר חקר לעומק את היסטוריית הפשע של לוס אנג'לס, מתגאה בהתבססותו על אירועים אמיתיים, אולם הוא לא נוגע בסממן המפורסם ביותר של תרבות הפשיעה של אותה תקופה, השחיתות המשטרתית. בעודם מתעלמים מהפוטנציאל המלוכלך שבעיר המלאכים בה סקס, תאוות בצע, כמיהה לפרסום והרבה דם באים יחדיו, פליישר והתסריטאי הטירון מקנים לסרט מבנה שמתאים יותר למערבונים מתחילת המאה הקודמת או לקולנוע הפטריוטי של אמריקה שלאחר תשע-בספטמבר, על פיו יש טובים מול רעים ושום דבר באמצע. מיקי כהן, שיכור מרוב כוח, פועל בחמדנות שמובילה לנפילתו, כשמולו הגיבורים האלמונים מונחים על קוד המוסר, שנראה כי רק הם מחזיקים בעיר.
הסגל המכובד מנצל את הניסיון העשיר ומצליח ליצור רגש שצץ לעתים בודדות בלבד ואינו מתחבר לסצנות האקשן הרבות שממלאות את מרבית העלילה. אלו הן אותן סצינות עתירות פיצוצים וגולגלות מפוצחות שמונעות מלהעריך את חלקיו הטובים של הסרט, החל מהתפאורה שמחקה באופן מהמם את הוליווד של אותן שנים ועד הרומנטיקה שלא ממש עובדת שמנסים פליישר וביל ליצור בין ריאן גוסלינג ואמה סטון."יחידת הגנגסטרים" מנסה להתחקות לא בהצלחה אחר הצלחתם של סרטים כגון "סודות אל.איי" או "צ'יינהטאון" של פולנסקי. יוצרי הסרט מנסים לכפות על הכישלונות הבסיסיים הן בתסריט והן בבימוי על ידי הבאת ארסנל של שחקנים מפורסמים ויותר סצנות אקשן משניתן לזכור. התוצאה היא כמובן לא משכנעת.
יחידת גנגסטרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4718/08/2020 02:16:35
8/10אייקון ציון
שיחזור תקופתי מוקפד וגלריית שחקנים מרשימה בסרט גנגסטרים שאומנם לא מחדש בתחומו אך מהנה לצפייה. פעם היה לגנגסטרים קוד לבוש בושה לעבריינים של היום שמסתובבים בגופיה ומכנסיים קצרים חחח. ואגב, אומנם מיקי כהן היה גנגסטר אמיתי ששלט בלוס אנג''לס אבל שאר הסרט בדיוני לגמרי..
שם: anipoגיל: 4407/10/2016 18:40:15
7/10אייקון ציון
בניגוד למשפט שאומר שהשלם גדול מסך חלקיו, במקרה הזה למרות גלרייה מרשימה של שחקנים וצילום נפלא, התוצאה הסופית מאכזבת. הסיפור מתמקד בפושע יהודי אכזר ופסיכופט בשם מיקי כהן, ששלט בלוס אנג''לס של סוף שנות ה-40. הוא משחד שופטים, קציני משטרה ואת כל מי שיכול להביא לעצרו. את היתר הוא פשוט מחסל. מפכ"ל המשטרה שמואס במצב הזה ממנה שוטר אמיץ ונחוש כדי שיקים יחידה שתלחם במיקי כהן ושים סוף לשליטתו בעיר. היחידה הסודית שהוא מקים מפעילה שיטות ביריוניות והיא נתקלת בהתנגדות מצד מיקי כהן ואנשיו וגם סופגת מכות קשות. אחד השוטרים היחידה מתאהב בחברתו של מיקי כהן והחיבור הזה בין שניהם נושא פירות בסופו של דבר במאבק נגד הפושע המפחיד. מלבד הרבה יריות והרוגים, אין משהו מעניין שלא ראינו בעבר בסרטי פשע.
שם: aloncoolגיל: 2025/11/2014 16:02:56
9/10אייקון ציון
ואוווו ראיתי את הסרט בבית לפני שלוש שעות וממש לא יכולתי להוריד ממנו את העיניים סרט פשוט מעולה, בנוסף המשחק של אמה סטון, ריאן גוסלינג, ושל שון פן היה משחק מעולה זה סרט מעולה להעביר איתו את היום לא היה שום רגע של שעמום אז כדאי לצפות בו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט