ג'אנגו ללא מעצורים ביקורת סרט

Django Unchained Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'אנגו ללא מעצורים":
"טרנטינו מספק את הסחורה במערבון מדמם, מבדר וקצת ארוך מדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Django Unchained
משחק ליאונרדו דיקפריו, סמואל ל. ג'קסון, כריסטוף וולץ, קרי וושינגטון, ג'יימי פוקס, דון ג'ונסון במאי/ת קוונטין טרנטינו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'אנגו ללא מעצורים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חגיגה קולנועית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטיו של טרנטינו הפכו לז'אנר ייחודי בפני עצמם בזכות סגנון הכתיבה והבימוי הכל כך ייחודי אך ורק לו. מי היה מאמין שאותו איש קולנוע צעיר וקולני שצץ בעולמנו בשנת 1992 עם "כלבי אשמורת" יצליח לתחזק בהצלחה כל כך גדולה קריירה מסחררת של שני עשורים ויהפוך לתופעה קולנועית שבמסגרתה ביים קלאסיקות מבריקות כמו "ספרות זולה", "ג'קי בראון", "להרוג את ביל 1+2", "ממזרים חסרי כבוד" וכמובן את פרויקט "Grindhouse" המשותף עם רוברט רודריגז שבמסגרתו ביים את "חסין מוות", הצנוע מבין כל סרטיו.אין הרבה במאים שהשם שלהם בלבד יכול להביא אל בתי הקולנוע קהל צופים. צ'רלי צ'פלין והיצ'קוק היו יחידי סגולה כאלו וסטיבן שפילברג הוא עדיין שם שיכול להפוך סרט קולנוע עם שחקנים לא מסחריים לאירוע קולנועי. אפילו סקורסזה או וודי אלן לא מצליחים לגרום לקהל לנהור לבתי הקולנוע כמו קוונטין טרנטינו. טרנטינו מסרב להשתנות. הוא שייך לקבוצת הבמאים שהקהל יגיע לצפות בסרטים שלהם לא בגלל השחקנים המשתתפים בהם אלא בגלל שהוא ביים אותם.
העובדה שהוא ביים עד כה רק 8 סרטי קולנוע אפשרה לו לשמור על אחידות ברמה התסריטאית והאומנותית לכן לא משנה אם הסרט מתרחש במלחמת העולם השנייה או מערבון המתרחש בתקופת העבדות, הסרטים שלו נשמעים ונראים כמו סרטים של טרנטינו. התסריט יהיה שנון ויגרום לנו לצחוק, יהיו המון קטעי פעולה אלימים ומדממים, אהבה גדולה לעולם הקולנוע עם המון ציטוטים ומחוות מסרטים מוכרים ומסרטים שאף אחד לא שמע עליהם מלבד גיקים שרופים שכל עולמם הוא נבירה בארכיונים כדי למצוא את סרט הפולחן שטרנטינו שאב ממנו את הרעיון לסצנה שאורכה 3 דקות.ב-2009 הוא חיסל את היטלר בעזרת יחידת חיילים יהודים אמריקאית רצחנית במיוחד בזמן מלחמת העולם השנייה. בשנת-2012 הוא מצא לנכון לשחרר כל רסן ולהחזיר את הצופים אל אחת התקופות האפלות ביותר בתולדות ארה"ב – העבדות. העלילה מתרחשת בדרום שטוף השנאה והגזענות, שנתיים לפני מלחמת האזרחים. לא כמו ב"לינקולן" של סטיבן שפילברג המספק לנו הצצה "היסטורית" מכובדת וכבדת משקל לאותה תקופה, טרנטינו מספק לנו יצירה קולנועית סוחפת שמטרתה היא לבדר את הצופים ואם על הדרך ייקלט איזשהו מסר נגד גזענות אז גם זה טוב.
מאז שג'יימי פוקס זכה ב- 2004 באוסקר על תפקידו ב"ריי" וגנב את ההצגה מטום קרוז ב"Collateral", הוא לא הצליח להשאיר חותם בשום סרט שהשתתף בו. שערוריית תמונות הערום הפרונטלי שדלפו לאינטרנט עוררו יותר רעש תקשורתי מסרטיו האחרונים ולכן גילום דמותו של "ג'אנגו" הוא סוג של קאמבק מכובד למרות שהשחקן הצטלם למספר סרטים מדי שנה. לדאבונו של פוקס התפקיד הראשי שייך לו אבל מי שגונבים לו את ההצגה הם כריסטוף וולץ' ולאונרדו די קפריו בתפקידים עסיסיים ובלתי נשכחים. לכן לא פלא ששניהם היו מועמדים לגלובוס הזהב והראשון גם זכה בו. וולץ' מועמד גם לפרס האוסקר לשחקן משנה, פרס שבעבר כבר זכה בו על תפקידו כקצין הנאצי הפסיכופט ב"ממזרים חסרי כבוד".העלילה עוקבת אחרי ג'אנגו, עבד שפוגש את צייד הפושעים דוקטור קינג שולץ הגרמני. שולץ רודף אחרי האחים בריטל האכזריים, ורק ג'אנגו מסוגל לעזור לו בהשלמת המשימה הזאת. שולץ קונה את העבד ומבטיח שישחרר אותו עם תפיסת האחים – מתים או חיים. השניים מתיידדים ואחרי שהם מחסלים את שלושת האחים הם הופכים לשותפים הרודפים אחרי המבוקשים האלימים ביותר בדרום אמריקה כאשר היעד הסופי הוא להציל את אשתו של ג'אנג'ו ברומילדה שנקנתה על ידי בעליה של חוות המטעים הידועה לשמצה "קאנדילאנד", שם נערכים תחרויות אגרוף עד מוות בין העבדים.טרנטינו מספק לצופים את כל מה שהם אוהבים וההוכחה היא לא רק בביקורת החיוביות והמועמדויות לאוסקר אלא גם בקופות. מדובר בסרטו המצליח ביותר מסחרית אי פעם. למביני עניין יש כאן מחוות לשלל מערבונים מוכרים יותר ומוכרים פחות, כאשר הבולט מביניהם הוא המחווה למערבוני הספגטי ואחד הכוכבים הגדולים של הז'אנר - פרנקו נרו שאפילו צץ בתפקיד אורח. גם שמו של הגיבור הוא מחווה לדמות שהיתה קיימת בעולם המערבונים בעבר. הצילום המיושן, הזום המהיר, העריכה שנראת קפיצית מדי, כל אלו מספקים חוויה של פעם בתוך טקסט פוסט מודרניסטי עכשווי מבדר וקולח שרק טרנטינו מסוגל להוציא בכשרון כל כך גדול תחת ידיו.
ג'אנגו ללא מעצורים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1730/03/2019 17:02:53
6/10אייקון ציון
אל תקשיבו לציון שלי, לכו לראות את הסרט. הסרט פשוט לא עבד בשבילי באופן אישי, היה ארוך הרבה יותר מדי. אפשר לקצץ לפחות 30 דקות. המשחק אחלה דרך אגב.
שם: .MOR Rגיל: 1428/06/2017 02:44:40
8/10אייקון ציון
סרט סוחף ומרשים !!! השחקנים מצויינים, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף כל כך לאווירה, התפאורה וההלבשה נהדרים, האקשן אלים ומהפנט, והדיאלוגים מעניינים לרוב אבל התסריט והעלילה נמרחים מאוד ולפעמים אפילו לא כל כך מעניינים. בקיצור, אהבתי מאוד. מומלץ !!!
שם: aloncoolגיל: 2022/12/2014 15:46:58
9/10אייקון ציון
הסרט הזה מאוד אהבתי ליראות משחק טוב של גיימי פוקס, ליאונרדו דיקפריו, וכריסטוף וולץ אהבתי גם את כל הנופים מסביב. למרות הדם שנשפך במהלך הסרט לא ממש עניין אותי הייתי מרותק למסך והייתי רואה אותו עוד פעם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט