עיר שבורה ביקורת סרט

Broken City Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "עיר שבורה":
"סגל ראוי ביצירה חובבנית נטולת אופי אחיד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Broken City
משחק מארק וולברג, ראסל קרואו, קטרין זטה-ג'ונס במאי/ת אלן יוז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעיר שבורה מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"סרט שבור"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעיר שבורה כמו ניו-יורק יש שחיתות, יש רצח, יש תחכים, רובים וסכינים. כל מה שחסר זה עניין. היוצר אלן יוז, לשעבר חלק מצמד האחים יוז המפורסם ("מעמקי הגיהנום", "הנבחר") בסרטו החדש שוב מנצל את האלימות בכדי להניע עלילה שאמורה להיות מותחת, אולם קצב הלא אחיד עם תסריט יבש ובימוי מפוספס מובילים לדרמה פוליטית שגרתית שלא מצליחה להשתוות ליצירות כמו "סרפיקו" למרות הליהוק הראוי.בשיאה של מערכת בחירות קולחת לראשות העיר ניו-יורק, שוכר ראש העיר המכהן, ניקולאס הוסטטלר (ראסל קרואו) את שירותיו של בילי טאגרט (מארק וולברג) ,בלש פרטי ושוטר לשעבר שהודח לאחר פרשייה בה החליט לקחת את החוק לידיים. מה שהחל כמשימה פשוטה לבירור התהוללותה של האישה הראשונה, הופך במהרה לפרשיית רצח פוליטית ששורשיה מגיעים עד לראשים החזקים ביותר בעיר. טאגרט, כדמות המונעת על ידי היושרה, גם אם היא צריכה לעבור על החוק בדרך, מוצא את עצמו בלב הבלגן כשהוא לוקח על עצמו את תפקיד הבלש רודף הצדק וכמו כן, גם נקמה. תסריטאי הסרט, בריאן טאקר, יצר מתח על ידי יצירת משחק בילוש בו מוצגים לנו כל כך הרבה כיווני חקירה שיכלו לגרום לצופים לכסוס ציפורניים לולא היו מוצגים בצורה כה ברורה וסתמית.
הסרט אשר מנסה לבלבל ולהטעות את הצופים שוכח להשתמש במוטיב של חוסר-בהירות. כבר סצנת הפתיחה אנו למדים כי אי אפשר לסמוך על המערכת, מה שמוביל אותנו להבדיל בין הדמויות הטובות והרעות במשחק החתול והעכבר שנוצר בהמשך ולמעשה פותר את התעלומה עוד לפני שהתחילה. רמז מטרים? יותר כמו שגיאה תחבירית בסיסית. אולם זו לא השגיאה היחידה של טאקר הטירון, בעוד הוא מנסה לבסס עומק רגשי דרך מערכת היחסים הגוועת של טאגרט, שכמובן מתקשרת לאירוע הרצח "המוצדק". בת זוגתו של טאגרט, נטלי, שחקנית שהשתתפותה בסצנת מין עוררה את זעמו של הבלש והובילה לעימות שאינו תורם לעלילה או להבנת הדמויות.סגל השחקנים היה יכול לספק הופעה יוצאת מן הכלל אילו התסריט היה מאפשר זאת. מארק וולברג בעל מבטא החוף המזרחי מתאים לדמותו המחוספסת של טאגרט, יותר נכון מה שהיינו רוצים שתהיה דמותה של טאגרט. יוצרי הסרט ניסו ליצור קונפליקטים פנימיים בחייו המקצועיים, הרומנטיים ובמוסר של טאגרט בדרכים הבסיסיות ביותר. התוצאה היא דמות לא אחידה שנעה בין קשיים דרמטיים למסע נקמה ללא שום קשר המחבר ביניהם. לצידו ראסל קרואו מציג יכולת משחק מרשימה. כיף לצפות בשחקן האוסטרלי נועץ שיניים בתפקיד הקפיטליסט המושחת. כמו כן, אלונה טל הורידה את הפיג'מה ומגלמת את העוזרת הצעירה והכריזמטית של טאגרט אשר מותירה רמיזות למערכת יחסים עתידית שלא מתממשת.
"עיר שבורה" מספק את האדרנלין שבחוויה הקולנועית של סרט מתח, אולם הוא מציג תוכן ברמתה של דרמה משטרתית טלוויזיונית, ולא מהסוג הטוב. מעבר לכישלון בפיתוח הדמויות או בנייה עלילתית ראויה, הסרט מפחד להעלות בצופה את השאלה שמסתתרת מתחת לפני השטח: האם טאגרט צריך להרגיש אשם על רצח הפושע אשר בצע בעבר? במקום לנצל את הכלים הקולנועיים להתעסקות בנושא ואף להעביר מסר, בחרו היוצרים לצודד בטאגרט ובכך למעשה מנעו את המוטיב אשר היה יכול להעשיר את הסרט. "עיר שבורה" אינו דומה כלל לסרטים הקודמים בקריירה של האחים יוז ונראה כמו עבודה של יוצר חסר ניסיון וחסר מוטיבציה.
עיר שבורה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שביטגיל: 3106/04/2014 23:51:07
4/10אייקון ציון
סרט משעמם מאוד... יכל להיות סרט הרבה יותר טוב עם קצת היו יותר משקיעים בתוכן ובהבנה של מה שקורה...
שם: אורןגיל: 2325/03/2014 22:55:09
4/10אייקון ציון
לא חסרים רעיונות טובים, חסרים אנשים טובים שיבצעו... שוב, כמו ברוב הסרטים בשנים האחרונות, ניכר כי הרעיון מאחורי עשיית הסרט הוא נכון ומעניין. אך הביצוע, הבימוי והעריכה, מוציאים את כל העוקץ מהנאה ומהסיפור. שחקנים טובים מתבזים בסרט לא ברמתם.
שם: Jason Stathamגיל: 2316/03/2014 20:05:55
6/10אייקון ציון
שחקנים מהשורה הראשונה בסרט שיש בו קצת מתח קצת אלימות ושחיטות וקצת דרמה שמתחברים לסרט בינוני. 6 בסולם statham.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט