"אבדון" – ביקורת

"אבדון". טום קרוז.

"אבדון". טום קרוז.

גיא – "אבדון" הוא עוד סרט מד"ב-אפוקליפטי עטור אפקטים מושקעים. שלא תבינו לא נכון, אין זה אומר שמדובר בסרט מאכזב – כי לא כך הדבר – אלא שאין לצפות לפריצת דרך כלשהי בתחום הקולנוע… במיוחד לאור העובדה כי מדובר באותו הבמאי שהביא לנו את "טרון: המורשת", הזכור לרעה כפספוס וביזוי של המקור החדשני לזמנו.

כך, הדמויות די צפויות ונכנסות בקלות לתבניות בנאליות ומוכרות: יש טובים ויש רעים, הטובים מאוד טובים והרעים מאוד רעים וברור לצופה מיד מי זה מי. יחד עם זאת, כשרונם של השחקנים (מה לעשות, מוכשרים), שלל אפקטים מרשימים וסאונד עוצמתי ומיוחד, מצליחים לפחות לשדרג את הסרט הזה לדרגת 'בינוני פלוס'.

ג'ק הארפר (נדמה שטום קרוז מגלם רק דמויות ששם הפרטי הוא "ג'ק") הוא טכנאי כטב"מים (כלי טייס בלתי מאויש) וחלק מצמד שנותר לבדו על כדור הארץ, לאחר שזה חרב במלחמה עם פולש זר מהחלל החיצון.

בתחילה אנו למדים, כי כדור הארץ הצליח להביס את הפולשים הרעים, אך שהנזק שנגרם לכדור הארץ תוך כדי המלחמה בפולש הוא בלתי הפיך ולכן, בני האדם נאלצו לעזוב את כדור הארץ ולעבור לחיות על טיטן שהינו ירח של כוכב הלכת שבתאי (?!). בינתיים, על כדור הארץ נותרו מכשירים מוזרים, הדומים לשואבי אבק עצומים, המרוקנים את מימי האקוינוסים מסיבה לא כל כך ברורה.

שגרת יומם של הארפר ובת זוגו כוללת תיקון כטב"מים שניזוקו עקב התקפות של שאריות מהכוח הפולש שנותרו פזורות על כדור הארץ. הכל טוב ויפה עד בואו של הספין המפתיע בעלילה (לא באמת כזה מפתיע) – בהנחה כמובן שלא צפיתם בטריילר. כי עורכי הטריילרים הארורים של "אבדון" לא רמזו ולא חשפו מעט מן הספין בעלילה – אלא ממש גילו הכל. בקיצור, מומלץ שלא לצפות בטריילר אם בכוונתכם לצפות בסרט.

"אבדון". מורגן פרימן.

"אבדון". מורגן פרימן.

ואם בכל זאת מתחשק לכם לצפות בטריילר כדי לנסות להבין האם בא לכם לצפות בסרט אז רק תשאלו את עצמכם האם נהניתם ב"דו"ח מיוחד" או "מלחמת העולמות" (שניהם בכיכובו של טום קרוז), אשר יחדיו איכשהו מצליחים להעביר את אותה חוויה (טוב, בכל זאת, אל תצפו בטריילר!)

"אבדון" הוא סרט קצת יותר טוב מבינוני – הוא מעט ארוך מדי (מעל שעתיים), עם אפקטים מרשימים ביותר, הכוללים סביבה אפוקליפטית חרבה, טכנולוגיה שנדמה שיצאה ממוחו של סטיב ג'ובס המנוח וקרבות אויר מרשימים ("Dog Fights") המלווים בסאונד מרשים ביותר.

דירוג: ★★★☆☆

אבדון (ארה"ב, 2013)
בימוי: ג'וזף קוסינסקי | תסריט: ג'וזף קוסינסקי, וויליאם מונהן, קארל גג'דוסק, מייקל ארדן, ג'וזף קוסינסקי,ארביד נלסון | משחק: טום קרוז, מורגן פרימן, אולגה קורילנקו | מוסיקה מקורית: מ-8-3 | צילום: קלאודיו מירנדה
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-18.04.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?