איירון מן 3 (תלת מימד) ביקורת סרט

Iron Man 3 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "איירון מן 3 (תלת מימד)":
"בידור קולנועי סוחף ומסחרר, מספק את הסחורה מעל ומעבר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Iron Man 3
משחק רוברט דאוני ג'וניור, גוונית' פאלטרו, דון צ'ידל, גיא פירס, רבקה הל במאי/ת שיין בלאק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאיירון מן 3 (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הטוב בסדרה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפעמים החלטה של אולפן איזה במאי יביים את שובר הקופות הגדול הבא שלהם יכולה להשפיע באופן גורלי על הצלחת הסרט. נראה שההימור לבחור את התסריטאי של "נשק קטלני", "גיבור הפעולה האחרון" ו"נשיקה ארוכה ללילה" - כולם להיטים מסוף שנות ה-80 תחילת ה-90 השתלמה ובגדול. שיין בלאק שסרטו הראשון כבמאי היה בשנת 2005 עם סרט הקאמבק של רוברט דאוני ג'וניור, "קיס קיס בנג בנג", מצליח לספק בעבודתו השנייה כבמאי את הסרט הטוב ביותר בסדרת "איירון מן".האיחוד המרגש בין רוברט דאוני ג'וניור לשיין בלאק עובד מצוין. "איירון מן 3" מצליח לשלב בין טכנולוגיות מתקדמות ובין משקל רגשי הגון, סצנות פעולה מרשימות, לצד הומור שנון והמשך בניית דמותו המורכבת של טוני סטארק - "איירון מן" בשבילכם. הסרט עמוס בהפתעות ותפניות שיגרמו אפילו למעריצים השרופים של הקומיקס לא להאמין למראה עיניהם. בקיצור, "איירון מן 3" הוא תענוג מתחילתו ועד סופו.
כמחווה לשנת 1991 ולסרט ההמשך השני של "שליחות קטלנית", אנחנו עומדים לגלות שהפעם טוני סטארק ימצא את עצמו נלחם נגד חיילים שעברו מוטציה ויכולים להחלים מכל פגיעה קטלנית. יש לו גם אויב גדול מהחיים בשם "המנדרין" וגם יצוצו בחייו צמד מדענים שאיכזב לפני שנים רבות. בנוסף, הוא סובל מטראומה בעקבות התקפת החייזרים על העיר ניו יורק הזכורה מהסרט "הנוקמים".רוברט דאוני ג'וניור מגלם את טוני סטארק ועושה רושם שהוא נהנה מכל רגע. באופן מפתיע סטארק עצמו כמעט לא לובש את המסכה לאורך כל הסרט. הוא נאלץ להתמודד עם הכוחות הגדולים שתוקפים אותו בעזרת כושר ההמצאה שלו, אינסטינקטים טובים והיכולת לסמוך על האנשים הסובבים אותו - אם זו אהובתו פפר פוטס, קולונל ג'יימס רודס (מכונת מלחמה) וילד חביב שיעזור לו בשעת צרה. נראה שבסרט הזה סוף כל סוף סטארק ימצא את התשובה לשאלה שרדפה אותו בסרטים הקודמים: האם האדם עושה את החליפה או שהחליפה עושה עושה את האדם?
הסיקוונס בעיירה הכפרית המושלגת כאשר סטארק נעזר בילד הארלי קינר הזכירה את סרטי ההרפתקאות והאימה של שפילברג וחבריו משנות ה-80. המפגש עם "המנדרין" בגילומו של בן קינגסלי (גנדי, רשימת שינדלר), היא אחת הסצנות המבריקות בסדרת הסרטים המדוברת. וכמובן אי אפשר להתעלם משחקני משנה נפלאים כגון גיא פירס, רבקה הול ודון צ'ידל לצד גווינת פלטרו שחוזרת לגלם את פפר פוטס האהובתו הנצחית של סטארק."איירון מן 3" הוא מוצר צריכה הוליוודי לכל דבר אבל לעומת מרבית המוצרים שיוצאים מתעשיית הבידור האמריקאית, הוא מספק את הסחורה לכל אורך 130 הדקות שלו. הוא לא משעמם לרגע. התסריט מושקע בכל פרט ופרט, הבימוי מעולה, העריכה קצבית, הפעלולים מרהיבים מאי פעם, השחקנים נפלאים והכי חשוב - לסרט הזה יש נשמה כי לצופים אכפת מהגיבור שלו. "איירון מן" הוא מעבר לסתם סרט פעולה כייפי המיועד לקיץ, הוא סרט עם לב גדול ודמות נפלאה עם מגרעות כמו כל בן אנוש שרק רוצה לעשות את הדבר הנכון ולא ממש יודע איך - אז הוא מאלתר. רוברט דאוני ג'וניור לא יזכה באוסקר על התפקיד הזה אבל הוא הצליח ליצור דמות בלתי נשכחת.
איירון מן 3 (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: rotem590גיל: 1706/05/2016 01:40:33
7/10אייקון ציון
סרט לא רע, אך מאכזב יחסית לסרט בסדר גודל כזה. ציפיתי לסרט הרבה יותר טוב לאחר 2 הסרטים הקודמים שהיו הרבה יותר טובים
שם: ציפגיל: 3017/08/2015 21:10:15
7/10אייקון ציון
מאכזב לטעמי ביחס לקודמיו. פחות מצחיק, פחות מרגש ופחות עלילתי. נותנת לו ניקוד גבוה יחסית רק בזכות העיצוב
שם: shoshkiגיל: 1421/07/2015 23:56:04
9/10אייקון ציון
סרט מעולה כרגיל מבית היוצר של מארוול מעניין ומותח ללא רגע אחד של שיעמום שנון ומצחיק שחקנים מעולים ובחירה מעולה של שירים מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט