"האבנים הכחולות" – ביקורת

"האבנים הכחולות".

"האבנים הכחולות".

כל כך הרבה סרטים טיפשיים מגיעים אל המסך. מצעד מייאש של בימוי רע, תסריט שטחי, אמירות אומנותיות יומרניות או מגוון אחר של חולות רעות. מי ידע שכל מה שדרוש על מנת שכל הרע הזה לא ממש ישנה הוא קצת חן? "האבנים הכחולות" מגיע אל בתי הקולנוע ואם יש משהו שהוא מצטיין הוא בו הוא חינניות כל כך נעימה שניתן לסלוח לו על הכל. קבוצת אבוריג'ניות, שהמפגש בין רובן לבין קריירת משחק הוא מקרי בהחלט, רק רוצות לשיר. כאשר הן נתקלות בלא יוצלח מקומי, מוליד המפגש מסע לוויאטנם עם הרפתקאות קטנות ואוסף שירים. סרט שבעל כורחחם יוציא אתכם עם חיוך ולכן, בפעם הבאה שיש לכם זמן להעביר ומצב רוח לשפר, תנו לעצמכם מתנה קטנה ותקדישו לו זמן.

ווין בלייר ביים את הסרט ואלא אם כן הייתם באוסטרליה לאחרונה או שאתם חובבי סדרות טלוויזיה איזוטריות, סביר שאתם לא מכירים אף אחת מן העבודות שלו. כריס אודווד המקסים הוא הפנים המוכרות ביותר בסרט ("מסיבת רווקות" והסדרה הבריטית המצויינת "צוות איי טי"), והגמלוניות המתוקה שלו היא אחד הגורמים שמעניקים לסרט חסד טיפשי ונעים. אחריו משתרכות 4 שחקניות שרובן נראות ככאלה שנקטפו ישירות מבית ספר למשחק, ולא מהשורה הראשונה, אך כאמור, האנסבמל המביך הזה פשוט מצליח.

השנה היא 1968 ובאוסטרליה יש הפרדה ברורה בין לבנים לשחורים, הלו הם האבוריג'ינים. הסיפור מתמקד ב- 4 אחיות אבוריג'ניות, מוכשרות לשירה מילדות וחולמות לפרוץ את גבולות השמורה בה קיבע אותן האדם הלבן. כאשר הן מעיזות להגיע לתחרות שירה בעיירה המקומית, הן פוגשות בדייב לאבלייס (אודווד), מוסיקאי שיכור שמוסיקת נשמה זורמת בעורקיו. תחת ניהולו, מגיעה החבורה לוויאטנם על מנת לבדר את החיילים הנלחמים ובין ההופעות קצביות נרקמים סיפורי אהבה ונרפאים פצעים ישנים.

מלבד האחות הגדולה גייל (דבורה מיילמן), 3 הבנות הצעירות פורצות גבולות מבחינת משחק גרוע. מזל שכל אחת מהן מפצה על כך בקסם אחר והיכן שזה לא מספיק, אודווד נכנס לתמונה וגורם לקהל להיאנח בסלחנות כלפי העלילה המקרטעת. העובדה שכאשר בתום הסרט, עם חשיפת זהותו של אחד מכותבי התסריט, קהל המבקרים הביקורתי פלט קולות נחת קולקטיביים, רק מוכיחה שלפעמים השלם עולה על סכום חלקיו. לפעמים השלם לוחץ על בלוטות הסלחנות והאהבה כך שכל שרבוב שפתיים מגוחך מתקבל בחיבה.

דירוג: ★★★☆☆

האבנים הכחולות (ארה"ב, 2012)
בימוי: וויין בלייר | תסריט: טוני בריגס, קית' תומפסון | משחק: כריס או'דאווד, דבורה מיילמן, ג'סיקה מאובוי | מוסיקה מקורית: סזרי סקוביסזווסקי
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-23.05.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?