אבנים ביקורת סרט

Avanim Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אבנים":
"הופעות מעולות של אסי לוי ופלורנס בלוך בסרט עוכר שלווה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Avanim
משחק אסי לוי, אורי גבריאל, פלורנס בלוך, שאול מזרחי, דני שטג, גבי עמרני, זואי מור במאי/ת רפאל נדג'ארי  
ישראלי
ביקורת סרט לאבנים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הופעות מעולות של אסי לוי ופלורנס בלוך בסרט עוכר שלווה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בפסטיבל ירושלים 2004 לא נרשמה התלהבות אצל מעט המבקרים שצפו בסרט "אבנים", פסטיבלי קולנוע שונים ברחבי העולם חושבים אחרת. מלבד המועמדות לפרס האקדמיה האירופאית 2004 בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר, זכה הסרט בפרס הסרט הטוב ביותר פסטיבל סביליה 2004 ופסטיבל ז'נבה 2004. בפסטיבל מונפלייה 2004 העניקו לו הצופים את פרס חביב הקהל והוא יוקרן החודש בבית הקולנוע שבמוזיאון לאומנות מודרנית בניו-יורק. כבוד רב לסרט יוצא דופן בנוף של הקולנוע הישראלי.אסי לוי מגלמת את מיכל, אשה פשוטה באמצע שנות השלושים לחייה, נשואה, אם לילד, עובדת במשרד רואי החשבון של אביה, המספק שירותים למוסד דתי מושחת. מיכל לא מרוצה מחייה. היא לא אוהבת את בעלה ומנהלת רומן מאחורי גבו. פיגוע חבלני משבש את שיגרת היום של מיכל, ומשנה את חייה.
מיכל חיה בשני עולמות - מצד אחד היא אשה מודרנית, אך העולם בו היא חיה מתנהל לפי המסורת. החיים שלה הם תמצית ההוויה הישראלית כיום. מדינה מודרנית ודמוקרטית המתנהלת לפי המסורת ורצונותיהם של אנשי דת. אבל "אבנים", מעבר להוויה פוליטית דתית, הוא סרט על גילוי עצמי, על הצורך להיות אמיתי עם עצמך ועם הסובבים אותך, על אנשים ייחודים, נדיבות, חוכמת חיים והומאניות. הסרט בוחן ברגישות את הסתירות שבהן מתקיימת החברה הישראלית, ואת המחיר הכבד שהמדינה שלנו משלמת כדי לחיות במצב השביר, הבלתי הגיוני והכול כך מסוכן הזה.מיכל בפעולותיה מחליטה לשים סוף לדרך שבה היא חיה את חייה. היא רוצה לחיות בתשוקה אמיתית חיים מודרניים, אבל עם השחרור מגיעה גם הסכנה שמגבילה אותה. היא רוצה לברוח מהדת, מהאנשים שמגבילים אותה, אבל אז החיים בוחרים להכות אותה. בעזרת המון אימפרוביזציה שכמעט ואינה מורגשת, (היחיד שמפשל ונטול אמינות הוא דני שטג שמגמגם והופעתו עצורה), נותן צוות השחקנים הופעות אמינות, מדויקות ומרגשות. אורי גבריאל מעולה כמאיר האב שרוצה להחזיר את השכונה לימים הטובים של פעם ומנוצל על ידי הרב גבאי כדי שיבצע עברות מס שונות. גבי עמרני נותן הופעה כובשת לב כרב עוזרי שרק רוצה להתפלל ולא מבין כלל שישנם רבנים אחרים שממון יותר מעניין אותם מאמונה. גם שאול מזרחי בסדר כרב גבאי אבל תפקידו אינו מאפשר לו להתפתח ולהשתחרר מהדמות החד ממדית שהוא יוצר.
פלורנס בלוך כנעמה הגננת נותנת הופעה אמינה, מרגשת וישירה. אולי אחת ההופעות המרשימות ביותר שראיתי השנה בקולנוע הישראלי. אך ללא ספק אסי לוי היא כוכבת הסרט. היא מופיעה כמעט בכול הסצנות ופשוט כובשת את המסך מהרגע הראשון עד השנייה האחרונה. קשה לדמיין את "אבנים" ללא אסי לוי בתוכו - היא נותנת הופעה מרגשת, אמיצה ובעלת עוצמה שאינה מרפה ממך. לבטח תדברו על הופעתה במשך שבועות אחרי הצפייה בסרט.מפיקי העל המקומיים מרק רוזנבאום ואיתי תמיר אחראים לבריאתו של הסרט המרשים הזה. הם הביאו את רפאל נדג'ארי ארצה ועשו לו הכרה עם ישראל. הסגנון המיוחד של הסרט נובע מדרך עבודתו של נדג'ארי, במאי/תסריטאי יהודי ממוצא תוניסאי שגדל בצרפת וחי בניו-יורק. בעזרת סקרנות טבעית הוא ביים סרט ישראלי שמציג בדרך ריאליסטית את השכונה המסורתית על מנהגיה השונים, הרגעים הקטנים והתשוקות הבלתי מתממשות. "אבנים" היא יצירה שחודרת לאט לתוך מחזור הדם ומתגלה בסופו של דבר כסרט חזק שמסוגו לא רואים כול יום וכמובן אחד שלא יישכח במשך תקופה ארוכה.
אבנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ארונית רזגיל: 2702/01/2005 20:25:55
10/10אייקון ציון
סרט מצוין וזאת בזכות במויו המצוין של רפאל נד'גרו . שהצליח לגרום לצופים לרצות להכנס לנהכנס לנעלי השחקנית ( אסי לוי ). הסרט עוקב אחרי חייה של מיכל, שאותה מגלמת אסי כהן. עולמה של השחקנית הולך ומתגלה לאורך כל הסרט. רפאל דאג למחשה של סודיות , שתלך ותתגלה בהמשך הסרט. במהלך הסרט אנו מתוודים לחייה של השחקנית . רוב הסצנות בסרט מתמקדות במיכל, רוב הסצנות נעשות בקלוז אפ, וזאת כדי " להכניס אותנו לנעלי של מיכל, ע"פ תווי פנייה , ניתן לראות שהיא לא משאושרת . בסוף מיכל אינה יכולה לחיות בשקר והיא מתחילה לפעול, אך לפעולה יש מכיר כבד. למרות שהסירה אבן מליבה, בכך שנפרדה מעולם שקרי , היא מתחילה עולם חדש, מציאות שונה. שעורמת קשיים חדשים. לא סתם נתן רפאל לסרט את שמו, "אבנים, לדעתי הוא מבטא מציאות : המגלמת בתוכה מספר תחומים :קשר בין גבר לאישה - האם חיי הנישואים הם מאושרים או לא, האישה שותקת הבעל שולט. קשר בין דתיים לחילוניים הזורקים אבנים לצורך הגנה כלומר בסרט יש ביטוי לכל כך הרבה תחומים בהוויה הישראלית מומלץ לראות, סרט שונה ומיוחד אני נהנתי
קישורים
חץ אבנים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט