Skip to content

"האשליה": קסם של סרט

הקסמים והטריקים בסרט "האשליה" מפתיעים, מהנים ומעוררי השראה. כל עוד אינכם מנסים לבדוק מה מסתתר מתחת לכובע של הקסם הקולנועי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"האשליה" הוא סרט שקל לאהוב, הוא מהנה ובהחלט נחמד להעביר מולו שעתיים שלמות בקולנוע, כל עוד לא תסתכלו יותר מדי קרוב כדי לראות מה מסתתר מתחת לכובע של הקסם הקולנועי.

העלילה עוסקת בעולם הקסמים והקוסמים, ומפריכה לאוויר לא מעט טריקים, שיסובבו את הראש למיטב חובבי הז'אנר. אבל לצער הצופים, הטריקים אינם מוסברים כלל לאורך הסרט. יחד עם זאת, המשחק וקטעי הפעולה כה נמרצים, כך שהצופה הופך כבר אדיש למרבית הקסמים, ומבין שכמה שנתחנן, לא נקבל אף הסבר.

מסתורין עד הרגע האחרון. מורגן פרימן. התמונה באדיבות סרטי יונייטד קינג

הסיפור מתמקד בארבעה קוסמי רחוב, המלוהקים יחד כדי לבצע סדרה של קסמים, הכוללים מעשי שוד. הקוסמים הם מריט מקיני (וודי הרלסון, "שבעה פסיכופטים", "משחקי הרעב") שהוא מעין קורא מחשבות; הנלי ריבס (איילה פישר, "גטסבי הגדול", "הרווקה") שהיא אמנית בריחה; דניאל אטלס (ג'סי אייזנברג, "לרומא באהבה", "הרשת החברתית") הממציא קסמים מאפס; וג'ק ווילדר (דייב פרנקו, "מת עליה") אמן הכייסות. השילוב של ארבעתם יחד מביא כישרון רב ומעלה את הרף של מה שידענו על קוסמים עד היום.

ברגע שהבנק הראשון נשדד, ה-FBI מעמיד את דילן רודס (מארק רפאלו, "איירון מן 3", "הנוקמים") בראש החקירה. סוכנת אינטרפול, אלמה דריי (מלאני לורן, "ממזרים חסרי כבוד") מצטרפת כדי לסייע. הם מיד מראיינים את ארתור דרסלר (מייקל קיין, "עלייתו של האביר האפל"), אדם עשיר שמממן את ארבעת הקוסמים. הם אף משוחחים עם תדיאוס ביילי (מורגן פרימן, "המטרה: הבית הלבן", "עלייתו של האביר האפל"), קוסם בדימוס שמתמחה כעת בחשיפת הונאות של קוסמים.

רוב הסרט מתמקד בתסכולים של דילן, בכך שהוא לא מסוגל להפליל את רביעיית הקוסמים. נראה כי הם תמיד צעד אחד לפניו. רק בדקות האחרונות של הסרט נפתרת האשליה (מלבד אופן ביצוע הקסמים), ולאורך הדרך יש לא מעט פיתולים בלתי צפויים, המוסיפים נופך להנאה הכוללת של הסרט.

הבמאי, לואי לטרייה, התרחק בסרט זה בפעם הראשונה מאחורי מושכות סרטי הפעולה שיצר ("המשלח 2", "הענק הירוק"), לטובת סרט חבורה בסגנון "אושן 11". גם המוזיקה המחשמלת של בריאן טיילר מכניסה מוטיב של שמחה ואנרגיה, ויחד הם מביאים למסך חבילה מרשימה מבחינת תמונה וקול.

אף לא אחד מן השחקנים לעיל משמש בתפקיד הראשי, אלא כל אחד מוסיף את השפעתו על התקדמות העלילה הכללית של הסרט. הרלסון מהנה במיוחד, ומזכיר את ימיו הטובים בתור "וודי" בסדרה "חופשי על הבר" ("צ'ירס"). אייזנברג יודע לבצע רק דמות אחת – החנון המדבר מהר וללא מעצורים, כפי שראינו אותו בסרטיו הקודמים, ועל כן הוא מצליח לעצבן גם את אחרון הצופים. מסקרן לדעת כמה עוד תחזיק הקריירה הקולנועית החד-גונית שלו.

"האשליה" הוא סרט מהנה באופן מפתיע: כל השחקנים מתלכדים ומביאים יחד את כישרונם למסך והעלילה שומרת על אופי המסתורין עד הרגע האחרון. אבל החשוב מכל, הקסמים לאורך הסרט מעוררי השראה ויראת כבוד, ואכן חבל שגם הם לא מוסברים בקתרזיס. רוב הצופים בסרט בוודאי ישאלו עוד הרבה שאלות עם יציאתם מהקולנוע, אבל לא מספיק כדי להרוס את האווירה המחויכת של הקסם על המסך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן