"בלינג רינג" – ביקורת

"בלינג רינג". אמה ווטסון.

"בלינג רינג". אמה ווטסון.

"בלינג רינג" מספר את עלילותיה של חבורת מתבגרים הנסחפת לתוך מעשי שוד של בתי סלבריטאים. המניע למעשים אינו מתוחכם או פלילי אלא תמים וילדותי כמו האמונה כי יחד עם קניית בגד המופיע בפרסומת יגיע גם סגנון החיים הניבט מן התמונה. הסרט מבקש להתמקד במפגש הקטלני בין דור ה-N לתרבות צריכה וטכנולוגיה אינטנסיביים. התוצאה עם זאת, היא סרט חלש ולא מחדש, שטחי כמו מושאי הביקורת שלו וריק כמו התרבות ממנה הוא מבקש להתנתק.

סופיה קופולה היא במאית מוערכת, שנודעה כבעלת נקודת מבט מעניינת ושונה. העיסוק של קופולה ביופי חיצוני התחיל כבר עם סרט ביכוריה "חמש ילדות יפות". בסרט המהפנט ההוא, הציבה קופולה בחזית הבמה 5 נערות בעלות יופי מושלם, שהפער בין החוץ לפנים שלהן גרם לקריסתן. אותו מוות אלים שידעו הנערות הקנה ליופיין את הנצחיות שלו ובכך הצהירה קופולה על המחיר הנלווה לשימור חיצוניות מהפנטת. הפנים והחוץ נפרדים ואחד מהם קורס על מנת לשלם על אחיזה באחר.

העיסוק בריקנות המשיך בסרטה עטור השבחים "אבודים בטוקיו", אך הפעם לצד תרבות יפנית ויזואלית לעייפה, מילאה קופולה את הסצנות גם בתוכן ממשי, אנושי ונוגע ללב. חזרתה לנושא 3 שנים לאחר מכן, התקבלה בסרטה "מארי אנטואנט", אך פעם בצורה הרבה פחות מוצלחת או מעניינת והנה כעת עושה זאת קופולה שוב, עם סרט נעורים המבקש להרעיש ולגעת אך הוא מותיר בעיקר זיכרון של מדריך אופנה.

מארק (ישראל ברוסארד), מגיע לתיכון הזדמנות שניה ועד מהרה מתחבר עם רבקה (קייטי צ'אנג בתפקיד בכורה המרמז על פוטנציאל). רבקה ומארק מוצאים עניין משותף בסלבריטאים ואביזרי אופנה ועד מהרה נסחף מארק לתוך חיי חברותיה של רבקה, המלאים בכל מה שמאפיין נוער בשנת 2013- מגזינים, סמים, אלכוהול ופייסבוק. כאשר רבקה מבקשת ממארק לאתר את ביתה של פאריס הילטון, נסללת הדרך של החבורה לביקורי אישון ליל בבית הכוכבים הנערצים עליהם. בכל ביקור יוצאת החבורה עם שלל גרדרובי וכספי נרחב ועמם גדל התאבון לגעת בזוהר.

קשה לומר על הסרט יותר מכך מאחר ונראה שלספק לו ניתוח מעמיק הוא בזבוז של זמן. הסרט מתמקד בעוד ועוד מעשי שוד ומתעכב על שלל החפצים המציפים את בתי הכוכבים. אין מעבר לכך דבר ממשי. בין המיקוד בדמויות הכוכבים הנשדדים לבין מצעד האקססוריז הבלתי נלאה על רקע פס קול אינטנסיבי ומצויין, הסרט מתקבל כדרמת נעורים עם מעט מאוד מסר משמעותי.

אף אחת מהדמויות אינה עמוקה כשאולי ניתן להוציא את אמה ווטסון, המגלמת את ניקי, נערה צעירה המקבלת מאמה חינוך ביתי על פי תאוריית "הסוד". ווטסון עושה עבודה מצויינת בגילום נערה שמגשימה כל סטריאוטיפ של תרבות נבובה ויותר מהכל רוצה להיות משהו. עם טון דיבור נהדר ושפת גוף ילדותית ומשתדלת, ווטסון מצליחה להפתיע ולייצר דמות הרחוקה מאוד מאותה הרמיוני גריינג'ר שטסה עם הארי פוטר על מטאטא.

"בלינג רינג". אמה ווטסון, טייסה פרמיגה, הלטון סייג'.

"בלינג רינג".

סרטים רבים ביקשו, והצליחו, לתפוס ולבטא את דור ה-N, הכלוא cחיים וירטואלים המתווכים על ידי מסכים. בין אלה, קופולה אינה מחדשת או מעניינת ואפילו הרגעים בהם השקט המאפיין אותה מציץ, הם אינם חזקים או משמעותיים מספיק על מנת להפוך את "בלינג רינג" למשהו מעניין או שווה צפייה באמת. במילה אחת, אכזבה.

דירוג: ★★★☆☆ 3 כוכבים משועממים משהו

בלינג רינג (ארה"ב, 2013)
בימוי: סופיה קופולה | תסריט: סופיה קופולה | משחק: אמה ווטסון, קייטי צ'אנג, ישראל ברוסארד, קלייר ג'וליאן | צילום: האריס סבידס
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-20.06.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?