"רד 2" – ביקורת

"רד 2". הלן מירן.

"רד 2". הלן מירן.

"רד 2" הוא סרט ההמשך לסרט הפעולה "רד" שזכה לפני שלוש שנים להצלחה גדולה מהמצופה – וגרף כמעט 200 מיליון דולר. אמנם ברוס ויליס רגיל להוביל סרטי פעולה ושוברי קופות, אך גם הוא ידע נפילות רבות ובמקרה של "רד" היו סביבו השחקנים ג'ון מלקוביץ', הלן מירן, מורגן פרימן ומארי לואיז פרקר, לא השמות הראשונים שעולים לראש לסרט פעולה עם מרדפים, פיצוצים ויריות.

מה שחשוב לדעת, למי שלא זוכר או לא ראה את הסרט הראשון, הוא שבסוף הסרט הראשון פרנק (ברוס ויליס) ושרה (מארי לואיז פרקר המשגעת) יחד והוא פורש מעסקי ההתנקשות הסוערים. ב"רד 2" (רד הם ראשי התיבות של Retired Extremely Dangerous – פמ"ם: פנסיונרים מסוכנים מאוד) פרנק נגרר להרפתקה חדשה, בעידודה המוחלט של שרה. היא מצטרפת אליו לסיפור סוער דרך מספר ערים גדולות באירופה, כשמספר מתנקשים בעקבותיהם.

לצוות הסרט המקורי (נטול מורגן פרימן, ארנסט בורגניין וקארל אורבן) נוספו, בין השאר, אנת'וני הופקינס (שמופיע בשלב מאוחר של הסרט), קתרין זיטה ג'ונס, דיויד ת'וליס (בתפקיד די מצומצם) וביונג-הון לי (שהופיע גם בשני סרטי "ג'יי.איי. ג'ו", כנראה במסגרת הרצון הרווח בהוליווד בימים אלו של פנייה לקהל במזרח הרחוק).

"רד 2". ג'ון מלקוביץ'.

"רד 2". ג'ון מלקוביץ'.

הקצב של הסרט מצוין, קטעי הפעולה טובים, המרדפים מוצלחים והסרט משובץ בשורות מצחיקות. מלקוביץ', ויליס, מירן ופרקר הם חלומם של כל תסריטאי שכותב קומדיה; למירן אין תפקיד גדול מאוד, אך בכל רגע שהיא מופיעה יש כזה ניגוד אדיר בין מה שהיא אומרת למה שהיא עושה, ואיך שהיא אומרת את זה – היא פשוט אדירה. מול הנוכחות העצומה של מירן ושל מארי לואיז פרקר בולט חוסר הכריזמה של קתרין זיטה-ג'ונס. כמו כן, הסרט כולל מחווה לאחד הרגעים הבלתי נשכחים מהסרט הראשון:

העלילה הקלושה – מופרכת וחסרת היגיון – סבירה ורוב הזמן מעניינת. על אף ההערכה בכך שהשקיעו ולא סגרו את העניין בפשטות, אפשר היה לחסוך מאתנו כמה הסתבכויות לקראת הסוף ולקצר את הסרט, מהנה ככל שהיה עד אותו רגע. אם תשאירו את ההיגיון בחוץ ותאפשרו לכם לקבל את המופרכות של העלילה ואת החורים במתרחש לכל האורך (נכנסים בכזאת קלות למה שלפני רגע הגדירו בעצמם כ"כלא בתוך כלא"; לפני רגע היה מוקף אנשים- איך הוא עכשיו במכונית שלו ואיפה הוא בדיוק חנה?), תיהנו מסרט פעולה מבדר עם שחקנים נהדרים והומור טוב.

דירוג: ★★★☆☆

רד 2 (ארה"ב, 2013)
בימוי: דין פריסוט | תסריט: אריק הובר, ג'ון הובר, וורן אליס, קאלי המנר | משחק: ברוס וויליס, קתרין זיטה ג'ונס, אנתוני הופקינס, הלן מירן, מרי לואיז פארקר | צילום: אנריקה צ'דיאק
הפצה: החל מה-18.07.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?