וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"RED 2": טיפשי, קליל ומושלם לקיץ

18.7.2013 / 0:15

עזבו אתכם מהיגיון בסיסי, חוש מוסרי ורצף עלילתי – "RED 2", ממש כמו הסרט שקדם לו, מספק אקשן מהנה ומחזיר את הצבע ללחיים של ברוס וויליס. והלן מירן? עדיין מלכה, תודה

יח"צ - חד פעמי

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על "סרט קיץ"? זהו, קרוב לוודאי, סרט אקשן הומוריסטי; עם הרבה אנשים שיורים ומפוצצים דברים; כמה שיותר שחקנים מוכרים ואהובים; דמויות מגניבות; גישה קלילה שלא לוקחת את עצמה ברצינות; ומעל לכל, סרט מגניב. במילים אחרות, אנחנו מדברים על הסרט "RED". זאת הדוגמה המושלמת לסרט קיץ. העובדה שהוא יצא לאקרנים באוקטובר היא טעות של היקום.

אם בוחנים את רשימת המרכיבים, לא היה שום דבר ב"RED" שאין במיליון סרטים אחרים: יריות, בדיחות וברוס וויליס. אבל האווירה הכללית היתה כל כך עליזה, הדמויות – בעיקר של ג'ון מלקוביץ' והלן מירן – כל כך משעשעות, והאקשן כל כך מגניב, שהסרט הפך לדוגמה מצוינת לבידור קל עשוי היטב. הוא לא היה סרט השנה של אף אחד, הוא גם לא היה הסרט הכי מצליח או הכי יקר או הכי מדהים, אבל מי שראה אותו יצא מרוצה. משימתו של סרט ההמשך, אם כן, היא לחזור על אותו הדבר בדיוק. והוא עושה את זה. הוא כיפי, אם נהניתם מ"RED" הראשון תהנו גם כאן, ובנקודה זו אתם יכולים לסגור את הדפדפן וללכת לקולנוע, כי כל מחשבה המושקעת בסרט מעבר לכך מיותרת.

גם הפעם, אין פה שום דבר שאין גם בסרטים אחרים: עלילת ריגול מסובכת יתר על המידה, והרבה מרדפים ויריות. ברוס וויליס, ג'ון מלקביץ' ומרי לואיז פארקר חוזרים לתפקידים שביצעו בסרט הראשון – והם נורא שמחים לחזור. להבדיל ממנהגו בשנים האחרונות, ניכר שברוס וויליס ביצע את התפקיד בסרט הזה כשהוא ער, וכמה פעמים בסרט אפשר לראות אותו בבירור מניע את שרירי הפנים (!) ואפילו מביע רגשות! ברבים! יותר מרגש אחד! מלקוביץ' חוזר לתפקיד הפרנואיד המוטרף שהוא עושה בקלות, מארי לואיז פארקר חמודה, ועל הלן מירן אין מה להכביר מילים – היא עדיין נראית מלכותית ומכובדת להפליא כשהיא פותחת באש, ויש למנות אותה מוקדם ככל האפשר למלכת היקום כולו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף התעורר. ברוס וויליס ב"RED 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואמנם, אם תחשבו קצת יותר לעומק על "RED 2" תגלו מיד שלא הייתם צריכים. אם תחשבו על הסרט אתם עלולים להתחיל לשים לב, למשל, לחדווה הבלתי מוסתרת שבה הוא מתייחס לרצח סיטונאי: המון אנשים מתים מבלי שתוקדש לכך תשומת לב כלשהי, ואיכשהו, גם בלי לדמם (כדי להשמור על הסרט PG-13, כלומר כזה שגם צעירים יכולים לצפות בו). דין פריסוט, שביים את הקומדיה האגדית "גלקסי קווסט" ומאז לא עשה שום דבר חשוב, מעולה בבימוי קומדיה, אבל לא מוצלח באותה המידה בכוריאוגרפיה של סצינות אקשן: הוא מנסה יותר מפעם אחת לשחזר את סצינת המכונית המסתובבת המגניבה להפליא מהסרט הראשון, אבל קשה להבין מה מסתובב ולאיזה כיוון.

הסרט עושה עבודה יותר טובה בהבטחות מאשר בקיומן.‏ סצינה ארוכה בתחילת הסרט ‏מציגה בפנינו את האן (ביונג-הון לי הקוריאני), שהוא – כך מספרים לנו יותר מפעם אחת – "הרוצה השכיר הטוב בעולם". הסצינה הראשונה שלו מצדיקה את התואר הזה: הוא מבצע חיסול מגניב באמצעים דלים מאוד. הוא נראה מסוכן, מתוחכם, וכמו כל דבר אחר בסרט הזה, מגניב. ואז הוא נכנס לעלילה בפועל, כשהוא מנסה לחסל את הגיבורים בדרך המחוכמת להפליא של פתיחה באש ממכונת ‏ירייה באמצע הרחוב. בשביל זה היה צריך את "המחסל הגדול בעולם"? ואגב – שידרוג נוסף לצוות השחקנים הוא אנתוני הופקינס, כמעין מדען מטורף. הוא מאוד משעשע, והיה ‏משעשע יותר אילו הדמות שלו לא היתה גנובה אחד לאחד מוולטר בישופ ב"פרינג'".‏

בכלל, פתיחת הסרט מוצלחת יותר מההמשך, שמתרכז יותר מדי בעלילה מסובכת הרבה מעבר לנחוץ ורצופה בגידות ובוגדים שבוגדים ‏בבוגדים אחרים. יש כל כך הרבה טוויסטים ו"הפתעות" שהעניין בעלילה אוזל, ומכיוון שכל טוויסט אפשרי יקרה בוודאות, כל טוויסט הופך ‏לצפוי מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלכה המכהנת. הלן מירן ב"RED 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבר שבהחלט לא כדאי לחשוב עליו הוא התפקיד שהסרט נותן למרי לואיז פארקר. בגיל 49, היא אמנם צעירה יחסית למרבית שותפיה לקאסט, אבל זה לא מסביר למה היא מתנהגת כמו בת שמונה, ולמה כל חברי הצוות האחרים מתייחסים אליה ככזו. מל"פ היא האהבל התורן של הסרט: היא לא מבינה כלום, הורסת הכל ובאופן כללי מהווה עול.‏ זה היה יכול להיות הולם אילו היא היתה מייצגת – כמו בסרט הקודם - את העולם השפוי, שבו רצח הוא לא עניין יומיומי, לעומת וויליס ומלקוביץ' הפנסיונרים הפרנואידים הפסיכוטיים. אבל זה לא המצב. לואיז פארקר מבהירה שאין לה שום בעיה לירות ב-15 איש לפני ארוחת הבוקר, היא פשוט גרועה בזה. הדמות שלה מעליבה את כל מי שגילו פחות מ-50.

כל אלה הן מחשבות רציניות מדי על סרט שבבירור לא רוצה שתחשבו עליו. הוא לא "אפוקליפסה עכשיו", הוא לא "התחלה", הוא אפילו לא "RED" – אבל הוא כן בדיוק מה שהוא מנסה להיות: סרט קיץ טיפשי, מגניב וכיפי. והפעם, הוא אפילו יוצא בקיץ.‏

מה אתם חושבים על "RED 2"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • RED 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully