וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתוך הבועה": יצירת אסקפיסטית כיפית ועשויה היטב

הגרסה הטלוויזיונית של "בתוך הבועה", ספר האימה האקולוגי מאת סטיבן קינג, אולי לא תשנה את פני הטלוויזיה - אבל בתור בידור אפקטיבי לקיץ היא לגמרי מספקת את הסחורה

מה היה קורה אילו אתם וקבוצה של אנשים - חלקם חברים שלכם ואחרים אויבים מושבעים - הייתם נקלעים לסיטואציה בה אתם מנותקים מהעולם, ונאלצים לשרוד בכוחות עצמכם? עשרות סרטים וסדרות טלוויזיה ניסו לתת תשובה לשאלה הזו, בין אם באמצעות כליאה, התרסקות מטוס, עיירה מסתורית בה אנשים מתעוררים בלי זיכרון או עיירה מסתורית אחרת בה כולם טוענים שאתם מספר ולא שם.

הרעיון שעומד בבסיסה של "בתוך הבועה", מיני-סדרה חדשה שמבוססת (בערך) על ספר של סטיבן קינג (ובהפקה של סטיבן ספילברג, בין היתר), לא שונה מכל אלה, והינו - זה כבר תלוי בנקודת המבט שלכם - אלגנטי הרבה פחות או דווקא הרבה יותר מהאחרים: מעל לעיירה רדומה במיין נוצרת כיפה. היא שקופה, אין דרך לחצות אותה, אי אפשר לשמוע מה קורה בצד השני ולא ברור מה גרם להופעתה. האירוע עצמו מתרחש עם מעט נפגעים, יחסית, בדקות הראשונות של הפרק הראשון, אך לא אחרי קבירת גופה מסתורית, רמזים לקנוניה שכוללת גז, והצגה של מספר דמויות מסתוריות יותר או פחות - רובן תושבות העיירה, אחרות הן מבקרים שבדיוק היו בסביבה.

הספר עליו הסדרה מבוססת אמנם הציג בעיה על-טבעית, אך עסק ברובו במערכות יחסים בין האנשים, ובתגובות שלהם לסיטואציה אליה נקלעו. זה לא היה "אבודים", עם הנוכחות התמידית של מפלצות ושדים. ברשת CBS אמנם מנסים לשמר הרבה מרוח המקור, אך זה לא מספיק לסדרת קיץ, ויש כאן לא מעט שינויים עלילתיים. עם זאת, לזכותה של הסדרה יצוין כי מדובר בעיקר בהוספת "בשר" לסיפורים האנושיים, ולא לדברים האחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נו, לפחות לא שומעים את השכנים. "בתוך הבועה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הדברים הראשונים אליהם שמים לב ב"בתוך הבועה" הוא ההפקה המרשימה. סצינות ההרס הראשוניות, בהן שלל דברים נתקעים בכיפה השקופה, עשויות ומצולמות בצורה מרהיבה. אין מה לעשות - כיפות שקופות הרסניות מצטלמות היטב, וכך גם אנשים שצועקים כשקולם אינם נשמע. עוד נקודה שפועלת לטובת "בתוך הבועה" היא הליהוק: לא נראה שיש כאן טעויות. כך, למשל, אלכסנדר קוך - שחקן צעיר עבורו זה אחד התפקידים הראשונים, מצליח להעביר את הפסיכיות של ג'וניור רני בצורה מעולה. אחרים - בין אם שחקנים מוכרים או חדשים, עושים את עבודתם היטב.

הבעיה הגדולה של "בתוך הבועה" אינה נוגעת לסדרה עצמה, כי אם לתאוות בצע. נכון לעכשיו, נראה כי מדובר באירוע הגדול של הקיץ עבור רשת CBS האמריקאית - אירוע שאמור להימשך 13 שבועות, ואז להסתיים. וכל המעורבים בעניין ממהרים להגדיר אותה כמיני-סדרה: כזו עם התחלה, אמצע וסוף. וזה נהדר - כצופים, אנחנו יודעים שהסדרה תסתיים ואנחנו נקבל את הפתרונות, היא לא בסכנת ביטול וגם לא בסכנת המשכיות שדורשת השארת קצוות פתוחים. אך האם גם כך שהקיץ יתקדם, ועמו הסדרה, לא יחלו ברשת לפזול לכיוון עונה נוספת? יש לקוות שלא.

בינתיים, מדובר בסדרת קיץ עשויה היטב, משוחקת היטב ומתוסרטת היטב - יצירת אסקפיזם כיפית שכוללת מספיק שינויים מהספר עליו מבוססת כדי שגם קוראיו יתחילו לתהות האם הסוף יהיה אותו הסוף, והפתרון של התעלומה אותו הפתרון.

"בתוך הבועה" משודרת בימי חמישי ב-22:00 בערוץ yes Action ו-yes VOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully