Skip to content

"רווח וכאב": כואב, אבל מצחיק

למרות פגמים בעלילה, הקומדיה השחורה "רווח וכאב" היא פצצת אנרגיה לימי הקיץ הלוהטים, כולל בר פאלי הישראלית בתפקיד של חשפנית רוסיה, שמתאהבת באסיר לשעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"רווח וכאב" מבוסס על הסיפור האמיתי ומאוד מוזר של כנופיית חדר הכושר "סאן" – קבוצה של מפתחי שרירים שראו עצמם כברוני פשע גאונים. בדיוק כמו בהפקות הוליוודיות הנושאות את התואר "סיפור אמיתי", גם סרט זה פמפם קצת יותר מדי ממשקולות האמת, אבל הוא מספיק מדויק כדי להוכיח את האמרה הישנה, שלפעמים המציאות עולה על כל דמיון.

המציאות עולה על כל דמיון. התמונות באדיבות "גלובוס גרופ"

הבמאי מייקל ביי ("ארמגדון", "רובוטריקים") החליט לקחת הפסקה משוברי הקופות הקיציים שלו, ובנה קומדיה שחורה עשירה באנרגיה. כפי שמקובל אצלו, הסרט נמשך מעט יותר ממה שצריך, אבל עדיין נשאר משעשע לאורך 129 הדקות הארוכות. מה שבטוח, שזה בוודאי הסרט המשעשע ביותר שביי יצר מעולם.

מארק וולברג ("עיר שבורה", "טד") מגלם את דניאל לוגו, שרירן ומאמן כושר במיאמי עם שאיפות גדולות כמו השרירים שלו, שהרבה יותר גדולים מהמוח שלו. הוא רוקם מזימה להתעשר מהר ומשכנע שניים מעמיתיו לפיתוח הגוף להצטרף אליו. התוכנית שלו כרוכה בחטיפת איש עסקים יהודי ונתעב, ויקטור קרשו (טוני שאלוב, "מונק"), ואלו מחזיקים אותו בשבי ומענים אותו עד שהוא חותם ומעביר לבעלותם את כל נכסיו. באופן טבעי, אחרת הסרט מעולם לא היה נעשה, הדברים לא הולכים בדיוק לפי התוכנית. לוגו ושותפיו לא חולקים יחדיו במנת משכל גבוהה מספיק כדי לבנות תוכנית ראויה, ובטח שלא מסוגלים לחזות את סופה.

הסרט בנוי כמעין קומדיה, אבל ראוי להגדירו כקומדיה שחורה. למרות טיפשותם, שאף מעניקה להם חן מסוים בהתחלה, החבר'ה האלה חוטפים אדם ואף הופכים לרוצחים ככל שמתקדם הסרט. כדי ליהנות מ"רווח וכאב", צריך גם לקבל את העובדה, שהקהל צוחק גם כשחלקי גופות הופכים לשורות מחץ בבדיחות. זה רק הופך למטריד ברגע שעוצרים וחושבים – אכן מדובר ברציחות אמיתיות שבוצעו הלכה למעשה.

חלק ממעשי הזוועה של הכנופיה נותרו מחוץ לתסריט, וזאת כדי לשמור שקהל הצופים יוכל לראות את הסרט מבלי להזדעזע יתר על המידה. לדוגמה, קרשו האמיתי העיד בבית המשפט בפלורידה כי הנאשמים שרפו ועינו אותו בסדיסטיות בעוד הם צוחקים, ואילו כאן בסרט הם מסרבים לפגוע בו, לפחות בהתחלה.

החבר הכי טיפש. ג'ונסון ופאלי

דוויין ג'ונסון ("מלשין") ואנתוני מאקי ("יחידת גנגסטרים") מגלמים את הסייענים של לוגו. מאקי מגלם את אדריאן דורבל, שרירן שהפך אימפוטנט עקב עודף סטרואידים, ובסופו התחתן עם האחות שטיפלה בו. ג'ונסון הוא פול דויל, שגונב את ההצגה משאר השחקנים בסרט. הוא אסיר לשעבר, שמחדש את דתו הנוצרית, מכור לקוק ומבלה את זמנו עם חשפנית רוסית (השחקנית הישראלית, בר פאלי, "אהבה מעבר לפינה"), שחושבת שהוא סוכן CIA. פול הוא גם החבר הכי טיפש בכנופיה והיחיד שיש לו מצפון בנוגע לפעילותם.

הסרט אמנם לא אחיד בקצב או במהירות ההתרחשויות, בעיקר במחצית השעה האחרונה, אך "רווח וכאב" הוא בהחלט קומדיית פעולה קייצית ומבדרת. לצפות כיצד הפושעים הטיפשים מבצעים את מעשיהם, תוך ניסיון להבין את צורת מחשבתם, הוא בדיוק כמו לראות תאונת רכבת בזמן אמת. אי אפשר להסיר את המבט, כי אתה חייב להבין איך זה ייגמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן