חדשות קולנוע וסרטים

מהיר ועצבני - ביקורת די וי די

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: גיא שושן

שני סרטים חדשים יצאו לאחרונה בדי וי די, שניהם מבוססים על יצירות קומיקס ואנימציה קלאסיות, שניהם מיועדים לבני הנוער ושניהם, לצערי הרב, לא זכו לכבוש את ליבו של הקהל הישראלי כשהוקרנו בבתי הקולנוע. כעת יש לכם הזדמנות לתקם את המעוות ופשוט לשבת בבית, להכין פופקורן במיקרו ולהנות ממיטב הטכנולוגיה המתקדמת היום בקולנוע. (ותודה לחברת ההפצה "הד ארצי").

הסרטים הם "ספיד רייסר" (המהיר) שיוצא בדי וי די גם בדיבוב לעברית (למרות שלא מצויין כך על העטיפה וחבל, הילדים מאוד מאוד יהנו ממנו) ו"הענק הירוק" (העצבני), בכיכובו של אדוארד נורטון וליב טיילר. סרט קומיקס שמנסה את מזלו בפעם השנייה בבתי הקולנוע והפעם, הוא הרבה יותר כועס ועצבני מהגרסה הפסיכולוגית המצועצעת של אנג לי מ- 2003.

[*]

"ספיד רייסר" החל את דרכו כמנגה (קומיקס יפני) בתחילת שנות השישים ומהר מאוד, תודות להצלחה מטורפת, הועבר לטלוויזיה בסדרה קלאסית ששודרה החל מ- 1967. האחים וושאבסקי, כן, כן, אלו שהכניסו את כל העולם ל"מטריקס" ושברו כמה מוסכמות בטכנולוגיה הקיימת, החליטו שזה יהיה הפרוייקט הגדול הבא שלהם אחרי הטרילוגיה המצליחה.

הם השיקעו מאות מליוני דולרים, ליהקו שחקנים ממש לא רעים, כמו זוכת האוסקר סוזן סרנדון, אמיל הירש העולה (המקסים), כריסטינה ריצ'י וג'ון גודמן. ויצאו להרפתקאה יקרה וארוכה. הסרט...נכשל בקופות. ואחרי צפייה בו ניתן להבין למה.

[*]

הוא ארוך מדי, ולמרות שהוא מרהיב ביופיו ויש בו לא מעט ניסיונות לשחק בשפה הקולנועית (מעברים בין זמנים בצורה מקורית ביותר תוך כדי מרוץ מכוניות מרהיב) אולם, הוא לא ממש פונה לילדים ולא ממש פונה למבוגרים למרות שאין כל ספק שילדים יהנו ממנו יותר.

בעוד הקטעים עם אחיו הקטן והמעצבן של רייסר וקוף השימפנזה שלו יגרמו לבוגרים מעל גיל 15 לפלפל בעיניהם, ילדים בוודאי יהנו מכל שנייה יצחקו ויגידו שאלו הקטעים הכי טובים בסרט. מבוגרים לעומת זאת יכולים להתחבר לדרמה, לנושאים המורכבים בהם מנסים האחים לטפל, נושאים כמו משפחה, חברות, נאמנות, הזדמנות שנייה בחיים, חרטה על מעשי העבר וכפרה.

[*]

סיפורה של משפחת רייסר שכל חייה סובבים סביב מרוצי המכוניות, כל זאת נעשה בשמחה עד אשר האח הגדול, רקס, מסתבך ונהרג בתאונה. מאותו יום קרנה של המשפחה יורד, הנושים דופקים על הדלת ומצב הרוח בבית הוא לא משהו. אבל, מה לעשות, ספיד, מכור למהירות, הוא רוצה להמשיך את דרכו של אביו וככל שהוא מתבגר ומתקדם בקריירה נראה כי ההיסטוריה עומדת לחזור על עצמה.
בסופו של דבר החלקים הראשונים של הסרט זורמים במהירות של....מרוץ מכוניות, הם מרהיבים ומהנים ברוב הזמן. זהו סרט שללא ספק חייבים לראות על מסך הפלזמה החדש שלכם או בגרסת בלו ריי, הרי הוא נעשה בטכנולוגיה מתקדמת.

[*]

הדיבוב העברי הוא לא מדהים אבל בהחלט מספק את הסחורה וילדים יכולים להתחבר לאקשן המצועצע (לא תמצאו כאן פרצי דם עפים לכל עבר) ולסיפור. בסופו של דבר, "ספיד רייסר" הוא סרט משפחתי מרהיב.

ההפך הגמור ממנו הוא "הענק הירוק" גרסת 2008. הבמאי הצרפתי לואיס לטרייר (המשלח 2) לקח את גיבור הקומיקס שיצר סטן לי (כן כן אותו סטן לי שהמציא את ספיידרמן, אקס מן, דרדוויל וארבעת המופלאים) אי שם ב- 1962 והפיח בו חיים חדשים.

[*]

כולם חשבנו שסרטו של אנג לי מ- 2003, שהתגלה כדרמה פסיכולוגית ארוכה ועייפה, יחתום את גורלו הקולנועי של "הענק" אבל קברניטי "מרוול" חשבו אחרת והחליטו להפוך את הדרמה לסרט אקשן. ואכן, "הענק הירוק" הוא סרט אקשן מתחילתו ועד סופו, סרט בקצב מטורף שקטע מרדף על גגות שכונת עוני בברזיל, לבין מרדפי מכוניות בשטחים פתוחים ועוד.

הפעם הסיפור מתחיל באמצע (שזה תמיד טוב) ואט אט הקהל מקבל את המידע שהוא צריך כדי להשלים את התמונה. אנחנו לא נעבור שעה ארוכה ומסורבלת עד שנורטון יהפוך לענק, אלא הוא כבר עבר את התהליך ועכשיו הוא יעשה כל מאמץ כדי להיפטר מהיצור הירוק וההרסני שיוצא ממנו בכל פעם שלחץ דמו ופעימות ליבו מרקיעות לשחקים ולחזור להיות אדם נורמלי.

[*]

גם בסרט הזה יש לא מעט שחקנים איכותיים ולהוציא נורטון תוכלו לראות את טים רות' (שתמיד כיף לראות בתור נבל), ויליאם הארט וליב טיילור.

האקשן הוא סוחף ואם אין לכם בעיה להאמין ליצור ירוק ממוחשב שהולך מכות עם יצור חום ממוחשב ההנאה מהסרט היא מושלמת.

[*]

אבל, בגרסת הדי וי די שיצאה, בה יש שני דיסקים (בעטיפה קשיחה ונהדרת) תוכלו למצוא המון תוספות וללמוד על תהליך ההכנה של הסרט. התוספות מרתקות (למרות שחלקן חוזרות על עצמן) וכולן מתרגמות לעברית, שזה תמיד מוסיף.

מומלץ בחום.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט