פסיפיק רים ביקורת סרט

Pacific Rim Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פסיפיק רים":
"מאש אפ מבריק בין רובוטריקים לגודזילה והתוצאה מרהיבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pacific Rim
משחק אידריס אלבה, רון פרלמן במאי/ת גיירמו דל טורו  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לפסיפיק רים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עצום מימדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גיירמו דל טורו הוא אחד מאנשי הקולנוע החביבים עלי. הוא אחראי על יצירות מופת כמו "המבוך של פאן", "ילדים של אף אחד" ו"קורונוס" וגם על סרטי קומיקס נפלאים כמו שני סרטי "הלבוי" וכמובן "בלייד 2". לכן חששתי כשהיוצר המכסיקני לקח על עצמו ליצור סרט יחד עם התסריטאי טראוויס ביצ'הם שהקרדיט המרכזי שלו הוא הסרט המביך "התנגשות הטיטאנים". למזלנו דל טורו מצליח לטמון לב מספיק גדול וסוג של תמימות ילדותית בתוך סרט עצום מימדיים שעוסק בפלישה של מפלצות ענק ממימד אחר ורובוטים ענקיים לא פחות שנוצרו על ידי בני האדם כדי להציל את כדור הארץ.לראשונה דל טורו משחק במגרש של הגדולים עם תקציב של 200 מיליון דולר ומנסה ליצור להיט קיץ שישבור את הקופות. בינתיים התוצאה הפוכה. למרות הביקורות הטובות ותגובת הקהל החיובית בארה"ב הסרט לא ממש הפך להצלחה ולמרות ההצלחה היחסית בשאר העולם "פסיפיק רים" לא יהיה הלהיט של הקיץ. הוא עדיין הסרט הכייפי מבין שאר המוצרים שהוליווד סיפקה לנו השנה.
בכל הסרטים של דל טורו יש תחושה שאנחנו צופים ביצירה שיש לה שפה קולנועית שייחודית רק לבמאי המסוים שיצר את הסרט. גם ב"פסיפיק רים", למרות התקציב העצום ולבטח אין סוף התערבויות מצד האולפנים שהשקיעו מאות מיליוני דולרים, דל טורו מצליח לשמר את הסגנון הייחודי רק לו. יש לו נשמה אמיתית ותמימות נעורים המזכירה הרבה יותר את "גודזילה" משנת 1954 מאשר את הרובוטריקים נטולי הנשמה של מייקל ביי. אולי זאת הסיבה שגם הסרט לא הפך לשובר הקופות שאולפני וורנר קיוו שיהיה.העלילה עוסקת בסכנת קיום של כדור הארץ כאשר מפלצות ענק הנקראות על ידי בני האנוש "קייג'ו" צצות מבטן האדמה אי שם בקרקעית האוקיינוס. כמובן שמתחילה מלחמה הלוקחת את חייהם של מיליונים ומכלה את משאבי המין האנושי לעוד שנים רבות. כדי להילחם בקייג'ו נעזר המין האנושי בכלי נשק מיוחדים: רובוטים מסיביים הנשלטים בו זמנית על ידי שני טייסים שמוחותיהם נכלאים בגשר עצבי.
בתפקיד המנהיג שנואם נאומים מגוחכים ניתן למצוא את אידריס אלבה (ת'ור) בהופעה גרוטסקית ומגוחכת במיוחד המזכירה לנו שמורגן פרימן יש רק אחד. את המשקל הרגשי של הסרט מעניקים השחקנים צ'ארלי האנם הבריטי (הכי גאים שיש) ורינקו קיקוצ'י היפנית הזכורה בעיקר מתפקידה בסרט "בבל". כל אחד עם היסטוריה לא פשוטה עם המפלצות ורצון עז להתמודד איתם.על הצד הקומי במובן החיובי של המילה ניתן למצוא את רון פרלמן (הלבוי בכבודו ובעצמו). השחקן הקבוע של דל טורו מגלם גנגסטר המתעסק במכירת איברי גוף של מפלצות. יש גם צמד מדענים משעשעים במיוחד בגילומם של צ'רלי דיי ובורן גורמן הנפלאים המספקים עוד קצת נופך הומוריסטי לסרט המפלצות והרובוטים עצום המימדים.מה שמדהים הוא שעל אף שמאחורי הסרט "פסיפיק רים" עומדת מכונה לייצור שוברי קופות כמו אולפני וורנר עדיין מדובר בסרט עם נשמה של ילד. במאי שכמו זאטוט נהנה לשחק בצעצועים, רק שאלו מאוד יקרים. בכשרונו הייחודי דל טורו מצליח לסחוף את הצופים לתוך העולם הבידיוני שהוא יוצר ומספק לחובבי הז'אנר 130 דקות מרהיבות ומבדרות במיוחד.
פסיפיק רים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברקוגיל: 1221/08/2014 11:35:54
1/10אייקון ציון
הלכתי לקולנוע ניסיתי להיכנס לרד 2 לא נתנו לי בגלל הגבלת גיל נאלצתי להחליף את הכרטיס וכנראה שנענשתי משמיים סרט גרועעעעעעע
שם: shayeגיל: 3222/12/2013 14:37:51
7/10אייקון ציון
מוזר לי שבשביל סרט עם כלכך הרבה רעש ופירסום...נעלם תוך שבועיים מהאקרנים בישראל ראיתי בבית במערכת סראונד. היה נחמד סרט מדע בדיוני אקשן למי שאוהב.. לא לחפש היגיון ... - סרט בדיוני !.
שם: משה רביגיל: 3804/11/2013 17:19:45
2/10אייקון ציון
קישקוש מטופש. יצוירים שיוצאים מקרקעית הים - ניחא אבל האנושות נלחמת בהם ברובטים גדולים בתחרות אגרופים? נו בחיאת
קישורים
חץ פסיפיק רים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט