Skip to content

מהיר ועצבני פוגש את ספיידרמן

"טורבו" אינו סרט ענק, אך בהחלט מבדר ואיכותי, ויותר טוב משאר הסרטים המצוירים המקשטים בימים אלו את מסכי בתי הקולנוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

אם חושבים על כל הסרטים המצוירים שנוצרו בשנים האחרונות, כנראה שנגמרו הרעיונות, והתסריטאים אף הספיקו לרוקן לחלוטין את מחסן הרעיונות הטובים. כבר הנפישו עכבר והפכו אותו לשף, המליכו את הרע ושינו את ליבו לכזה של אדם טוב, נתנו לחיות לברוח מגן החיות לחופש הספארי – ובקיצור, עשו כבר הכל.

בעצם לא עשו הכל, כי עתה הנפישו חלזון והכניסו אותו לאחד ממרוצי המכוניות החשובים בעולם – האינדיאנפוליס 500. מדוע? כיוון שחלזונות הם איטיים ומכוניות מרוץ הן מהירות. אם אתם מסכימים לקבל אקסיומה מאוירת זו, בוודאי תיהנו לראות את הסרט "טורבו", ולבכם יתמלא בכל טוב שיש במרוץ מהיר ואיכותי.

שבלול שמתחרה במכוניות מרוץ. "טורבו"

בדיוק כמו הגיבור החלזוני, גם הסרט "טורבו" עצמו נפתח באופן איטי למדי. העלילה לוקחת את הזמן מתוך מטרה להציג את העולם המקביל לאנושות, שבו החלזונות הם פועלים קשיי יום בגינת עגבניות צבעונית למדי.

תיאו (באנגלית קולו של ריאן ריינולדס ובעברית קולו של עידו מוסרי) הוא חריג בין חבריו ויש לו צורך במהירות. אחיו הגדול, צ'אט (באנגלית קולו של פול ג'יאמטי ובעברית קולו של גלעד קלטר), מנסה להקנות בו חוכמה: "ככל שתקדים לקבל את המציאות המשעממת והאומללה של הקיום שלך", אומר צ'אט, "כך תהיה מאושר יותר".

בתקלה טכנולוגית תוך שימוש בהנפשה מרשימה למדי, שגם מזכירה לא בכדי את סרטי "ספיידרמן", תיאו הופך לטורבו – כלומר עיניו יכולות להאיר כמו פנסי מכונית והוא מתחיל "לזחול" במהירות של למעלה מ-300 קמ"ש.

אבל הסיפור עדיין לא מתחיל פה. ראשית, עלינו להכיר גם את ידידו האנושי והחולם בהקיץ, טיטו (באנגלית מייקל פנייה ובעברית גילן שחף), שעובד בחברת "דוס ברוס" ומייצר טאקו מכסיקני יחד עם אחיו, אנג'לו (לואיז גוזמן באנגלית ובעברית סעד בדישי). מסתבר שטיטו נוהג להפיק מרוצי חלזונות בין חבריו, ומגלה את הכישרון הסמוי בטורבו.

דברים אף הופכים משעשעים עוד יותר, כשטורבו מתחבר עם חבורת שבלולים תחרותיים, שנראים ומדברים כאילו יצאו עכשיו מסדרת סרטי "מהיר ועצבני". הם משכנעים אותו לצאת למרוץ אינדיאנפוליס ולהתחרות מול מיטב מכוניות המרוץ המהירות בעולם.

בסופו של דבר, ומבלי ליצור ספוילרים (אתם כבר בוודאי מנחשים את הסוף), "טורבו" אינו סרט ענק, אך הוא בהחלט מבדר מספיק כדי ליצור חיוך על פני הצופים – הורים כילדים. הסיפור אינו מסובך מדי, ובנוי באופן מדורג, כך שגם הקטנטנים ביותר יצליחו להבין את העלילה. עם זאת, עדיין אנו מדברים על שבלול שמתחרה במכוניות, כך שלא בטוח שתמצאו כאן סרט ריאליסטי במיוחד.

מצד אחד, "טורבו" מאוד בונה על התמה הפרוטסטנטית הרוחנית, שאם תתאמצו מספיק תצליחו להגשים את כל משאלותיכם, גם אם אחרים יגידו לכם שזה לא אמור לקרות. מצד אחר, "טורבו" הוא היסח דעת מצוין לילדים בחופשת הסוכות, ובטח שיותר טוב משאר הסרטים המצוירים המקשטים בימים אלו את מסכי בתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן