"כל הזמן שבעולם" – ביקורת

"כל הזמן שבעולם". רייצ'ל מק'אדמס, ביל נייהי, דומנל גליסון.

"כל הזמן שבעולם". רייצ'ל מק'אדמס עם דומנל גליסון.

מה הייתם עושים לו יכלתם לנסוע בזמן לאחור? משנים את בחירותיכם? מתקנים טעויות? "כל הזמן שבעולם" מציע תשובות אבל באופן ממש פרטני ומלא. הקומדיה הבריטית מציגה בנימוס מנומנם את חייו של בחור המסוגל לנסוע לאחור בזמן. את כל חייו. היכולת המופלאה אינה נקשרת באירוע מסוים, לא עוזרת לו להציל אף אחד, אינה מפרידה בינו לבין אהובתו. היא פשוט שם וכמה נחמד. מה שמתחיל מחויך ובעל פוטנציאל אדיר מתברר כקומדיה שמרנית, כמעט ביוגרפית, קצת מייגעת ולגמרי מפוספסת.

ריצ'ארד קורטיס, תסריטאי סרטים מצליחים כגון "נוטינג היל" ו"יומנה של ברידג'ט ג'ונס", חוזר לביים בשלישית עם קומדיה רומנטית אך הפעם הקסם אינו לצידו. נראה כי הכנסת הגורם העל טבעי גרמה לכך שקורטיס יציע עלילה שאין בה עניין והיא נאחזת ביכולתו המופלאה של הגיבור הראשי. הבעיה מתחילה בכך שלאותה יכולת אין השפעה משמעותית על העלילה השגרתית וכך אין לצופה במה להיאחז- חיים שגרתיים מחד, יכולת מנומנת מאידך.

דומנל גליסון ("מראה שחורה", "הארי פוטר 2"), ורייצ'ל מקאדמס ("לא תשכח", "היומן") הם כוכבי הסרט, כשהאחרונה, וותיקה בתחום הנסיעות (הלא היא "אישתו של הנוסע בזמן"). מקאדמס מביאה איתה דוגמא לסרט דומה אך כזה שבו ליכולת הנסיעה תפקיד מהותי במערכת היחסים והקונפליקט המרכזיים בעלילה. בשונה מכך, ב"כל הזמן שבעולם" הגיבור נעזר ביכולתו כדי לתקן פעולות שהן בעיקר די שוליות. על אף שנתנו בידיו יכולת מרתקת שכל צופה יסתקרן לגביה, הוא מעביר את חייו באופן רגיל למדי, כשמדי פעם הנסיעה בזמן מספקת אתנחתא קומית. למעשה, זו הבעיה המרכזית בסרט- הדבר המעניין ביותר בסרט הופך לאתנחתא קומית דלילה.

מלבד בחלק בו פוגש הגיבור את אהובתו ומתאמץ לזכות בליבה, עם התקדמות העלילה הופכת הנסיעה בזמן לאלמנט שולי בלבד. בתום הסרט נראה כי הנאה שמורה רק למי שחייו של הגיבור, טים, ממש מסקרנים אותו (ספולייר- אין בהם שום דבר יוצא דופן ושווה צפייה במיוחד), או לכל אלה שנהנים מלקחים בריטיים על יופי החיים הפשוטים. מעבר לכך, מקאדמס מתוקה כרגיל, גליסון חסר כריזמה לצידה והשאר, מנומנם.

דירוג: ★★½☆☆

כל הזמן שבעולם (ארה"ב, 2013)
בימוי: ריצ'ארד קרטיס | תסריט: ריצ'ארד קרטיס | משחק: רייצ'ל מק'אדמס, ביל נייהי, לינדסי דאנקן, דומנל גליסון, טום הולנדר | צילום: ג'ון גולסריאן
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-31.10.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?