Skip to content

לשבור את הקרח: אגדה של סרט

אקשן, קרבות, חרבות, מרדפים, איש שלג משעשע ושתי נסיכות קסומות - זה התפריט המנצח של עוד סרט אנימציה תוצרת אולפני דיסני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

בתחילת שנות ה-90' מחלקת ההנפשה של אולפני דיסני הרגישה מושפלת ומוזנחת ביחס לאולפני האנימציה של חברת פיקסאר ודרימוורקס, שיצרו את "צעצוע של סיפור" ו"למצוא את נמו". בשנת 2006, דיסני בלעה את חברת פיקסאר לתוכה, אך רק בשנת 2010 מחלקת ההנפשה הממוחשבת יצרה את "פלונטר", והכוכבים של דיסני חזרו לנצנץ. הסרט שילב מבחר מאגדות האחים גרים, ואף החזיר את דיסני לשורשים עם סיפורה של נסיכה. הניצחון של דיסני המשיך ביצירת "ראלף ההורס", אחד הלהיטים הטובים ביותר על מסכי הקולנוע בשנה שעברה.

עתה מגיע לאקרנים "לשבור את הקרח" בהנפשה יפהפייה מבית דיסני, ומביא את רצף הניצחונות של האולפן לשלושה. גם פה דיסני ממשיכה במסורת, והסרט כולל זוג נסיכות ועוד עשרות דמויות קסומות (ולאו דווקא אנושיות), שיכנסו לפנתיאון המאויר.

בהשראת האגדה "מלכת השלג" של הנס כריסטיאן אנדרסן מ-1845, העלילה מתרחשת בממלכה הנורדית ארנדייל, במה שנראה כתחילת המאה ה-19, ומתחיל בסיפורה של ילדה נסיכה – אלזה, המגלה כי יש לה יכולת טבעית ליצור ולעצב קרח.

בבוקר גורלי אלזה הופכת את אחד מחדרי הארמון המפואר למגרש משחקים מקרח עבור אחותה הקטנה, אנה. הבנות משתעשעות, עד שאלזה פוגעת בטעות באנה ומקפיאה את הפעוטה. אנה שורדת, אבל הוריה המפחדים מהנזק הפוטנציאלי של בתם הבכורה, מכניסים את אלזה לבידוד. הבנות גדלות עם השנים, אך מופרדות אחת מהשנייה.

"לשבור את הקרח" מבוים על ידי כריס באק ("טרזן" של דיסני) וג'ניפר לי (התסריטאית של "ראלף ההורס"), אם כי הם לא מציעים הסבר למקור כוחותיה של אלזה. עם זאת, ברגע שצופי הקולנוע מקבלים בטבעיות את קסמיה, הוריה המלכותיים טובעים בלב ים. מנקודה עצובה זו, חלק ההרפתקה מתחיל בסרט, בליווי הומור, שלג והרבה מאוד קרח. בסיפור אמנם יהיו כמה רגעים אפלים וגם אחד מפחיד, אך הטוב מפצה על כל הרע, והצופים הצעירים ימשיכו לחייך.

אנה מדובבת על ידי קריסטין בל ("קח את זה כמו גבר") בגרסה האנגלית ועינת אזולאי בגרסה העברית, ואילו אלזה מדובבת על ידי אידינה מנזל ("גלי") בגרסה האנגלית ומונה מור בגרסה העברית. חשוב לציין, שבשתי הגרסאות הזמרות מצוינות, וסיכוי גדול שחלק מהשירים אף יכנסו לקאנון המוזיקלי של דיסני.

הסרט עשיר בקטעי פעולה, קרבות, חרבות, מרדפים, איש שלג משעשע המכונה אולף (באנגלית ג'וש גד מ-"ג'ובס", ובעברית עידו רוזנברג), איל קרח מלא מרץ (באנגלית אלן טודיק מ"ראלף ההורס" ובעברית לירון לב), וכולם משמחים ומבדרים בין שלל סרטי האנימציה של חג החנוכה. מומלץ. הסרט מוקרן בגרסת עברית, אנגלית ובתלת מימד, ומומלץ מגיל 4.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן