נברסקה ביקורת סרט

Nebraska Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נברסקה":
"סרט קטן, אנושי, מלא עצב אבל עם המון הומור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Nebraska
משחק אלכסנדר פיין במאי/ת ברוס דרן, וויל פורטה, ג'ון סקוויב  
דרמה
ביקורת סרט לנברסקה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פיין במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1999 דיויד לינץ' לקח את הצופים למסע ברחבי האמריקנה בעזרתו האדיבה של אלווין והטרקטורון הקטן שלו שנדד ברחבי איווה כדי לפגוש את אחיו המתנכר מזה שנים רבות. בדרך הוא פגש טיפוסים שונים ומשונים. לסרט קראו "סיפור פשוט". זה היה בהחלט הסרט הקטן, המרגש והלכאורה הפשוט ביותר של הבמאי דיוויד לינץ'. חלפו 14 שנה מאז אותו סרט. אלכסנדר פיין בנה קריירה מסרטים מושחזים וציניים כמו 'האזרח רות', 'אודות שמידט' ו'בחירות או לא להיות' שצולמו בנברסקה או "דרכים צדדיות" שצולם בקליפורניה ו"היורשים" שצולם בהוואי. סוף כל סוף הוא מאפשר לעצמו גם להצחיק אותנו אבל גם להפתיע ולרגש בצורה עדינה ואנושית שמזכירה את אותו סרט שחשף את הצד האנושי של דיויד לינץ'.ברוס דרן מקסים כוודי גרנט, שלעת זקנה מבין שאף פעם לא היו לא באמת חלומות ואת המעט שהוא קיווה להשיג גם זה לא קרה. יש לו אשה שלא מפסיקה לקטר ושני בנים שלמרות גילם המתקדם נראה כאילו עדיין מחפשים את האישור מהאב הקשיש שתחביבו המרכזי הוא שתייה אלכוהול ורביצה על הספה בחוסר עשייה. אבל אז יום אחד הכל משתנה, כאשר הוא מקבל בדואר מכתב פרסומת על זכייה במיליון דולר. באותו רגע הוא מתחיל מסע חסר פשרות אל אותם מיליון דולר שאין לו בהם שום צורך אמיתי חוץ מרכישת מכונת צביעה שהוא לא באמת זקוק לה.
וויל פורט בוגר SNL המוכר בעיקר כשחקן משנה בשלל קומדיות מופיע כאן בתפקידו הדרמטי הראשון כדוויד בנו של וודי, שמבין שהדרך היחידה לעצור את האובססיה של אביו היא להצטרף אליו אל המסע הסהרורי משהו. הוא נוטש הכל באמצע החיים. את עבודתו המשמימה בחנות החשמל, את בת זוגו שסיימה איתו את מערכת היחסים אבל עדיין שוקלת את צעדיה בתקווה אחת לזכות סוף כל סוף בהכרה האבהית שהוא כל כך זקוק לה גם עכשיו באמצע שנות השלושים לחייו. בדרך הם יעצרו בעיירת הולדתו של האב, יפגשו את אחיו, נשותיהם וילדיהם. במהלך אותו ביקור יחשפו אנקדוטות מעטות אך משמעותיות מעברו של וודי שיספקו לדויד נקודות מבט נוספות על אביו.מי שגונבת את ההצגה מכל השחקנים המוכרים היא האם המתוסכלת, המגולמת על ידי ג'ון סקוויב, השחקנית המבוגרת והלא מוכרת. בוב אודנקירק, (סאול גודמן מ"שובר שורות") גם הוא בתפקיד דרמטי עם נגיעות קומיות אנושיות, מגלם את האח הבכור, מגיש חדשות בטלוויזיה המקומית וגאוות המשפחה. כחבר ילדות או אויב מהילדות אפשר למצוא את השחקן הותיק סטייסי קיץ' שבדרך כלל מגלם את הרעים והלא סימפטיים. יחד עם שלל שחקנים מקומיים הסרט מציג אנסמבל שחקנים לא שגרתי וצבעוני במיוחד למרות שמדובר בסרט שצולם בשחור לבן.
התסריט של בוב נלסון לא מחדש אבל הוא כן מצליח לפרוט על רגשות הצופים, להצחיק, ובעיקר לעורר מחשבות האם אנחנו באמת חיים את החיים שאנחנו רוצים או שהסתפקנו במועט בלי לשאוף למשהו גדול יותר שישאיר אחרינו חותם. נלסון כתב תסריט עדין וחכם המבויים במקצוענות על ידי אלכסנדר פיין במאי שהתמחה ביצירת סרטים על מעמד הביניים. גיבוריו תמיד אנשים שחולמים ליותר אבל זוכים להרבה פחות. הבחירה לצלם את הסרט בשחור לבן מזכירה את הסרטים הניאו-ריאליסטים והמלודרמטים שנוצרו בשנות ה-40 שעסקו במעמדות הנמוכים ובמאבק שלהם לחיים טובים יותר. באופן מפתיע זאת הבחירה הנכונה ביותר לסרט הצנוע הזה. פדון פאפאמייקל הצלם הקבוע מספק לנו סרט שכולו מבע עשיר ומרהיב עין."נברסקה" הוא אחד הסרטים היפים ביותר שתראו על המסך הגדול. הצניעות שלו היא הגדולה שלו. פיין מצליח להוציא משחקניו הופעות מרגשות שיחשבו גם לותיקים וגם לצעירים כטובות ביותר לאורך הקריירה שלהם. בלי פעלולים, בלי תקציב ענק ובלי כוכבי קולנוע "נברסקה" מצליח לעשות את מה שמרבית הסרטים המועמדים לאוסקר לא הצליחו לעשות, לחדור לתוך הלב ולרגש. בהחלט קלאסיקה אמריקאית עכשווית אמיתית שכדאי ורצוי לראות על המסך הגדול.
נברסקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אביטל כהןגיל: 3628/03/2021 23:15:54
9/10אייקון ציון
סרט טוב, מעורר מחשבה. שחקנים מצוינים אותנטי.
שם: Teddy Pickerגיל: 1809/04/2015 17:43:37
8/10אייקון ציון
סרט מעניין, מעורר מחשבה ויוצא דופן. הולם את אופי סרטיו של אלכסנדר פיין באופן מובהק. אמנם איטי מעט באופן התרחשותו, אך אין ספק שאיכות העשייה, המשחק המצוין, הרעיון המפתיע והכל כך פשוט ואפקט השחור - לבן המתאים לסרט כמו כפפה ליד מכפרים על העניין.
שם: בןגיל: 2928/11/2014 13:36:39
8/10אייקון ציון
העלילה, אדם מבוגר אשר יוצא עם בנו לגבות את ה"פרס" בו זכה, היא רק סיפור רקע לסרט שעוסק במשפחה ובקהילה. מה ששובה את הלב הוא איך הבן מגלה מחדש את הוריו והמשפחה שלו, חוזר למקום ילדותם, להיכן שהכירו, ומקבל פרספקטיבה חדשה על הוריו. הם לא עוד הפלקט של הורים מנקודת המבט שלו כצאצא, אלא בני אדם שעומדים בזכות עצמם, בעלי היסטוריה, אהבות, אכזבות וכו''.
קישורים
חץ נברסקה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט