"האקדמיה לערפדים" – ביקורת #1

"האקדמיה לערפדים". זואי דאץ'.

"האקדמיה לערפדים". זואי דאץ'.

"האקדמיה לערפדים" מספרת את סיפורה של רוז האת'וואי, מתבגרת חצי אנושית, חצי ערפדית, שתפקידה לשמור על ליסה, הנצר האחרון למשפחת המלוכה הערפדית. הסרט מכוון למתבגרים מינוס ומציע הומור והרפתקאות המזכירים סדרות מערוץ ניקולודיאון. מאחר ומדובר בערוץ מאוד פופולרי, עובדה זו לא בהכרח בעייתית אך היא בהחלט מורידה את גיל הצופה שעשוי להנות מהסרט. בשונה מ"משחקי הרעב" או "דמדומים", הפונים גם למבוגרים, "האקדמיה לערפדים" מתאים לצופים שגילם נע סביב חטיבת הביניים. מאחר וזה קהל יעד שלרוב לא מקבל סרטי קולנוע באורך מלא, ייתכן וצפויה לו הצלחה.

רוז (זואי דויטש, "מתחזה"), היא דמפירית- חצי בת אדם וחצי ערפדית, זן שתפקידו הוא להגן על ה'מורוי'- ערפדים בני מלוכה ושוחרי שלום. האויב המשמעותי ביותר של המורוי הם ה'סטריגוי', ערפדים בני אלמוות חזקים במיוחד ועל כן עוברים הדמפירים אימונים מיוחדים. לאחר שעזבו את האקדמיה בנסיבות מיסתוריות, שבות רוז, ובת חסותה המלכותית, ליסה (לוסי פריי), לבית הספר וכעת עליהן לגלות מי מאיים לפגוע בהן. במקביל מנסות השתיים לנהל חיי מתבגרות רגילים ולהתמודד עם לחצים חברתיים והתאהבויות מפתיעות.

בדומה לסרטי נוער אחרים, גם האקדמיה מבוססת על סדרת ספרים מצליחה ולכן סוף הסרט  מקפיד להיוותר פתוח עם רמז לסרט המשך. במאי הסרט הוא מארק ווטרס, מי שביים גם את "ילדות רעות" אך בשונה ממנו "האקדמיה לערפדים" מתאימה לנוער צעיר בלבד. כל מי שיש לו ילדים הנהנים לעקוב אחר המתבגרים האמריקאיים המציפים את המסך בשעות אחר הצהריים, יוכל לשלוח אותם גם כעת להינות מסרט ללא עירום בוטה והומור תואם גיל.

דירוג: ★★★☆☆ – בסולם בני נוער בלבד

האקדמיה לערפדים (ארה"ב, 2014)
בימוי: מארק ווטרס | תסריט: רישל מיד, דניאל וולטרס | משחק: זואי דאץ', אולגה קורילנקו, שרה היילנד, ג'ולי ריצ'ארדסון, סמי גייל, גבריאל ביירן, קמרון מונהאן, לוסי פריי, דנילה קוזולובסקי, קלייר פוי, אשלי צ'ארלס,דומיניק שרווד | צילום: טוני פירס-רוברטס
הפצה: החל מה-20.02.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?