300 - עליית האימפריה ביקורת סרט

300: Rise of an Empire Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "300 - עליית האימפריה":
"שלל אפקטים ממוחשבים מרשימים בסרט ללא נשמה ובעיקר משעמם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 300: Rise of an Empire
משחק אווה גרין, רודריגו סנטורו, סאליבן סטפלטון במאי/ת נועם מורו  
מלחמה
ביקורת סרט ל300 - עליית האימפריה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ילדותי ואלים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זאק סניידר לא לומד מטעויות העבר. גם סרט ההמשך שבו הוא רק היה שותף לתסריט ולהפקה - פשוט משעמם. כל כך משעמם, שמצאתי את עצמי מחכה לסצנת הפעולה הבאה, כי בכל סצנה שבה הגיבורים נאלצו לשאת נאומי קרב או לנהל שיחה ה IQ של הצופה פשוט נפגע קשות וכישורי המשחק של הגברברים לא ממש מועיל. זה מה שקורה כשהגיבורים האמיתיים של הסרט הם שרירי הבטן שלהם. תודה לאל שיש את אווה גרין בעוד תפקיד קאמפי מביך למדי, גם הפעם היא מכשפה ביצ'ית וסקסית במיוחד.אז כמו הסרט הראשון משנת 2006, גם סרט ההמשך מרהיב עין. התסריט מפגיש אותנו תמיסטוקלס, לוחם מבריק שיוצא להגן על יוון מפני הצבא הפרסי בהנהגתו של המנהיג הרצחני קסרסס. כמו בכל טלנובלה טובה יש כאן בעצם סיפור נקמה של מלך פרסי המעוניין לחסל את היוונים בגלל שאביו נהרג בקרב. יש גם מכשפה ולוחמת רצחנית ומיומנת בשם ארטמיסיה, שהיא בכלל יווניה במקור שהוריה נרצחו באכזריות והיא עברה אין ספור התעללויות. עכשיו גם היא מעוניינת לנקום.
הבעיה המרכזית של הסרט היא העלילה. הבמאי/תסריטאי הישראלי לשעבר נועם מורו שקיבל לידיו את המשימה לא מצליח להפוך אותו לסרט קולנוע שישאיר חותם על צופיו. "300 - עליית האימפריה" הוא במקרה הטוב כמו פרק ארוך ומרוח של "ספרטקוס". השחקן סאליבן סטייפלטון בתפקיד הראשי נטול נוכחות של כוכב קולנוע ורודריגו סנטורו החוזר לגלם את המלך הפרסי קסרסס רחוק מלהיות מאיים ומפחיד. גם עם הקרחת המגוחכת הוא בחור נאה למדי.מה שמשאיר את הזירה לשתי הכוכבות האמיתיות של הסרט - אווה גרין ולנה הידי. נתחיל עם הידי שכוכבה זרח בעקבות השתתפותה בסדרה המצליחה "משחקי הכס" שם היא מגלמת את סרסיי לניסטר. הידי המוכרת כשחקנית בעלת נוכחות פיסית גילמה בעבר את שרה קונור בסדרת הטלוויזיה המבוססת על סרטי "שליחות קטלנית", היא גם היתה המנהיגה של הרעים בסרט "השופט דרד" ואמא לוחמנית ב"טיהור". היא חוזרת לגלם את דמותה של מלכת ספרטה ובעיקר לא עושה דבר חוץ מלהתאבל על בעלה שמת בסרט הראשון.
מי שגונבת את ההצגה בקלות רבה היא אווה גרין הסקסית והביצ'ית. השחקנית הצרפתיה שהתגלתה בסרט "החולמים" נעה על קו הוליווד המסחרי עם "המצפן הנסתר" ו"קזינו רויאל" לצד סרטי איכות אירופאיים כגון: "רחם" ו"החוש המושלם". ארטמיסיה היא הדמות המורכבת ביותר בסרט הזה אבל התסריט החד ממדי לא תרם רבות לפיתוח דמותה וכמובן תצוגת המשחק של גרין לא מעניקה שום מימד של עומק לדמותה של הנערה שהוריה נרצחו לנגד עיניה והיא נאנסה אין ספור פעמים מה שמוביל אותה למסע נקמה מדמם במיוחד.לפני כמה עשורים הוקרנו בבתי הקולנוע סרטים שנקראו יומיות. מדובר היה בסרטים שהוקרנו בשעות הצהריים ואחה"צ ובעיקר נועדו לבדר את הצופים עם סיפורי מתח ופעולה רדודים ומבדרים. את "300 - עליית האימפריה" אי אפשר אפילו להגדיר כיומית כי הוא פשוט משעמם. לעניות דעתי כשהולכים לראות סרט פעולה מדמם אני רוצה להיות במתח ולשבת על קצה הכסא. הסרט הזה חוץ מלהיראות טוב, רחוק מלספק את הסחורה.
300 - עליית האימפריה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: aloncoolגיל: 2021/12/2014 19:20:15
9/10אייקון ציון
אני חייב לציין שאותו יותר אהבתי הסרט היה מותח מתחילתו ועד סופו אפקטים מצויינים אבל ניראה לי שאפר היה לוותר על הסלומושון אווה גרין, ורודריגו סנטורו נותנים משחק מעולה.
שם: דוד הצופהגיל: 2407/06/2014 16:59:24
6/10אייקון ציון
סרט נחמד, לא משתווה לקודמו, סרט נחמד להעביר איתו ערב.
שם: דב ישראליגיל: 3807/06/2014 16:54:56
7/10אייקון ציון
Rise of an Empire סרט ההמשך ל300, הפעם זירת הקרב עוברת לאתונה. הגיבור הוא גנרל יווני תמיסטוקלס שמוביל את הצבאות היוונים מול הצבא הפרסי הפולש...לדעתי הסרט ה1 היה טוב יותר מההמשך, קרבות ואפקטים לא רעים אך עשוי פחות טוב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט