חבלה ביקורת סרט

Sabotage Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חבלה":
"כל כך רע שזה כמעט טוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sabotage
משחק ארנולד שווארצנגר, סם וורתינגטון במאי/ת דיוויד אייר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחבלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אלים וביזארי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ארנולד שוורצנגר מנסה לקמבק את הקריירה הקולנועית שלו אחרי שהקריירה הפוליטית שלו הסתיימה. הסרט השלישי במספר בכיכובו ממשיך באיזשהו מובן את הסרט הראשון, "עומד אחרון" שגם בו היו מוטיבים של מערבון. אבל חבלה רוצה להיות הרבה יותר מורכב מבחינה ז'אנרית והוא מלהטט בין סרט נקמה מערבוני, סרט משטרה ופשע אלים במיוחד וגם סוג של סרט רומנטי בין שני שוטרים בכירים. התוצאה באופן אבסורדי נעה בקצב מסחרר בין סצנות אקשן אלימות אך אפקטיביות, ובין סצנות דרמטיות עם משחק מוגזם במיוחד על גבול הטראש.העלילה עוקבת אחרי יחידה מושחתת ללוחמה בסמים שחבריה מחליטים לשדוד סוחרי סמים ומגלים שהם הפכו לקורבנות. דיוויד אייר שביים את סרט המשטרה האפקטיבי "סוף המשמרת", כנראה רצה לעשות סרט רחב יריעה ונועז הרבה יותר מבחינה קולנועית. המחיר כבד מאחר והתסריט המבולגן לא מצליח ליצור סימביוזה בין סיפור הנקמה עם סצנות המזכירות סרטי אימה בסגנון "הוסטל", לסרט בסגנון אגתה כריסטי שעוסק ביחידה שחבריה נרצחים אחד אחרי השני והם מנסים לגלות מי מהם הוא הרוצח וכמובן גם סיפור משטרה רומנטי אפרורי משהו בין אוליביה וויליאמס הבריטית המגלמת בלשית קשוחה לשווארצנגר שחוסר הכימיה ביניהם זועק לשמים.
אי אפשר לקחת את הכישרון מדיוויד אייר הבמאי/תסריטאי של הסרט. סצנות הפעולה פשוט מעולות. הן מושיבות אותך על קצה הכיסא. עצם זה שאייר לא וויתר ודאג שהן יהיו אלימות ולא פשוטות לצפייה מספקות לקהל בוגר חובבי סרטי הפעולה חוויה מתקנת בגלל שהוליווד בעיקר מייצרת סרטים שהם משפחתיים וקלילים, תוך התעלמות מוחלטת מקהל בוגר שרוצה לראות סרטים כמו שעשו פעם.מצד שני, מזמן לא נראו כל כך הרבה שחקנים טובים משחקים כל כך רע. מירל איינוס מהסדרה The Killing זכורה לנו כשחקנית איכותית ואפרורית משהו. בסרט הזה היא מוכיחה שאפילו היא עם הדמות המאופקת שהיא מגלמת בסדרה יכולה ליצור דמות מגוחכת ולגרום לקהל לצחוק מרוב מבוכה. אוליביה וויליאמס הבריטית היא בדרך כלל שחקנית מעולה שכאן היה לה פרטנר מאוד חריג כדמות רומנטית: המחסל מסרטי שליחות קטלנית. איך נגיד זאת בעדינות, זה לא מסתדר בשום צורה.
הסרט שמנסה להיות גם יצירה דרמטית רצינית, גם מותחן בלשי מורכב, גם סרט משטרה וגם סרט מאפיה הולך לאיבוד בתוך שלל הכוונות ואפילו שחקנים סבירים שבדרך כלל מככבים בסרטים בז'אנר זה: כמו סם וורטינגטון (אוואטר), טרנס האוורד (איירון-מן), ג'וש האולוואי (אבודים) וג'ו מאנגלינו (דם אמיתי) זוכים להזדמנות להוכיח שגם הם יכולים להפגין משחק רע במיוחד. התחושה המרכזית היא שאף אחד מהשחקנים לא זכה לשום הדרכה או הכוונה. השילוב של במאי שלא יודע איזה סרט הוא באמת רוצה ליצור עם משחק מוגזם ואפילו איום, אבל עם סצנות פעולה מעולות, הופך את חווית הצפייה בסרט הזה למעניינת, בעיקר בגלל שהסרט הזה כל כך ביזארי.
חבלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיאגיל: 2729/07/2014 02:17:56
5/10אייקון ציון
למרות הביקורות של הגולשים כאן, מדובר בסרט מותחן יותר מאשר סרט פעולה. הסרטים האחרונים של שווארצנגר דווקא היו מאוד מהנים (מי שרוצה תסריט טוב שלא יראה סרטים כאלה), אבל כאן לתסריט היה חלק חשוב והוא לא מספיק טוב. בנוסף, יש חורים ענקים בעלילה שפוגמים באמינות של הסרט. יש כאן חלקים טובים בסרט כמו, קטעי האקשן והצילום הנהדרים. למי שיש ילדים, תרחיקו אותו ממקלטי הטלוויזיה- הסרט מאוד אלים. לסיכום, מאכזב במקצת, אבל יש דברים שהוא עושה מצוין. ציון- 4.5/10
שם: פיניגיל: 4020/07/2014 01:17:29
4/10אייקון ציון
לפני 30 שנה היה לי בחדר פוסטר של שוורצינגר ( קומנדו) . מאז אני זוכר לו חסד נעורים . הבעיה שלמרות שהבחור מאוד אינטיליגנט (בכל זאת היה מושל קליפורניה ) שחקן גדול הוא לא היה . על זה הוא פיצה בשרירים , מאאכות ומשפט מפתח . אני לא בטוח לאיזה ג''אנר שייך הסרט הנ"ל , הכוכב לא שחקן דרמתי , אין מתח ואם רציתם פעולה ,תראו את הבקרוב , הוא מרכז הכל שם . הרעיון של הסרט מעולה אבל הביצוע כושל . יש מצב שאני מזוכיסט רומנטיקן שכן המתנתי 100 דקות אבל הסרט לא מתרומם . לכו על אופציה אחרת ...
שם: Jason Stathamגיל: 2316/07/2014 23:53:48
7/10אייקון ציון
סרט פעולה אכזרי אלים עם סצנות אקשן טובות אך הוא הרגיש לי קצת חובבני כמו סרט שמיועד ליציאה רק ב DVD למרות זאת מדובר בסרט סביר +.7 בסולם statham.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט