קפטן אמריקה: חייל החורף ביקורת סרט

Captain America: The Winter Soldier Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קפטן אמריקה: חייל החורף":
"מותחן קונספירציה עכשווי בתחפושת של סרט קומיקס ופעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Captain America: The Winter Soldier
משחק סקלרט יוהנסון, כריס אוונס, רוברט רדפורד, סמואל ל. ג'קסון, דומיניק קופר, סבסטיאן סטן במאי/ת אנתוני רוסו, ג'ו רוסו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לקפטן אמריקה: חייל החורף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פוליטי ועכשווי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות הסוכנות לביטחון לאומי- ארגון הביון הממשלתי של ארצות הברית - נמצא תחת מתקפה תקשורתית כאשר הסתבר שהוא לא רק מצותת לראשי מדינות ברחבי העולם אלא גם למיליוני אזרחים אמריקאים. הנשיא ברק אובמה הדמוקרט והליברלי התגלה לפתע כבעל אג'נדה ביטחוניסטית הרבה יותר אפלולית ממה שחשבו רוב בוחריו. כמו כן, לפתע מנהיגים באירופה ודרום אמריקה שראו בארה"ב ידידה הופתעו לגלות שהם נתונים למעקב תמידי. "קפטן אמריקה: חייל החורף" עולה למסכים בתקופה שבה המתיחות בין המערב למזרח נמצאת בשיאה עם פלישת רוסיה לאוקראינה והקאמבק של המלחמה הקרה. כצפוי גם הרוסים נמצאים בסרט זה ולא בדיוק מוצגים באור חיובי."קפטן אמריקה: חייל החורף" הוא המשך ישיר לסרט הראשון של "קפטן אמריקה" שהיה מאוד פטריוטי ולסרט "הנוקמים". "חייל החורף" מתפקד גם כסוג של סרט מקדים ל"הנוקמים 2" שיצא בקיץ 2015 (מומלץ להשאר עד סוף הכתוביות). אבל החשוב מכל, הסרט הזה עומד בפני עצמו ומספק חוויה קולנועית הרבה יותר בוגרת ומתוחכמת ממה שהיה צפוי ולכן גם קהל בוגר ומתוחכם יותר יכול לשאוב מהסרט הזה הנאה. שלא נדבר על חובבי קולנוע וכאלו שבמיוחד מאוד אוהבים את סרטי הקונספירציה והפרנויה שפרחו בשנות ה-70 בעקבות פרשת "ווטרגייט" וחשיפת האזנות הסתר של הנשיא ניקסון ומקורביו.
סרטים כמו "השיחה" של פרנסיס פורד קופולה, "התפוצצות" של בריאן דה פלמה, "הקשר הצרפתי" של וויליאם פרידקין וכמובן שני הסרטים הייצוגים ביותר של אותה תקופה "כל אנשי הנשיא" (1976) של אלן ג'יי פקולה ו"שלושת ימי הקונדור" (1975) של סידני פולאק בכיכובם של רוברט רדפורד, כוכב הקולנוע הגדול ביותר של אותה תקופה, הממשיך לביים ולככב בסרטים המפקפקים באמינות הדמוקרטיה האמריקאית כגון: "כאריות לכבשים" "והמוצא האחרון". הנוכחות של השחקן האמריקאי הותיק והבררן שממעט להשתתף בסרטים בשנים האחרונות ושעד היום סירב להשתתף בשוברי קופות עמוסים בפעלולים או בסרטי קומיקס לסוגיהם, היא בהחלט הוכחה לטיבו של הסרט.רדפורד הוא סמל לדמותו של הגבר הכל אמריקאי בזכות סרטים קלאסיים כגון "העוקץ", "קיד וקאסידי" ו"כך היינו" ולכן הנוכחות שלו בסרט הנ"ל ועוד בתפקיד שיועד לו הוא סוג של הברקה. נראה שהוא עצמו מאוד מרוצה מהתפקיד שניתן לו. עוד יותר מפתיע שהעלילה בהתאם לז'אנר סרטי הקונספירציה נבחרה דווקא לסרט בכיכובו של קפטן אמריקה, אולי גיבור הקומיקס הפטריוטי ביותר, אחד שלא שואל שאלות אלא בעיקר עושה מה שאומרים לו לעשות בלי להתווכח. דווקא החייל האולטימטיבי הוא זה שעומד לפקפק באמינות סוכנות SHIELD ובטוהר המידות וניקיון הכפיים של העומדים בראשה.
קפטן אמריקה, האלמנה השחורה ודמות חדשה בשם פאלקון עומדים לעשות אביב העמים לסוכנות, להציל את העולם ולחשוף שמי אם לא ארגון HYDRA הנאצי שקפטן אמריקה חשב שהוא חיסל בסרט הקודם בעצם שיגשג וחתר מתחת ליסודות סוכנות SHIELDבמשך עשרות שנים. במסורת סרטי הקונספירציה כמובן כולם חשודים ואי אפשר לבטוח באף אחד. לא ברור מי משתף פעולה עם הרעים ומי בעצם שייך לטובים. גם באקי בארנס, חברו הטוב ביותר של סטיב רוג'רס (קפטן אמריקה) חי וקיים ומסתבר שהוא עבר את אותו תהליך לא סימפטי על ידי הרוסים והפך ל"חייל החורף" - סוג של מקבילה אכזרית ולא סימפטית.הבמאים והאחים אנתוני וג'ו רוסו המגיעים דווקא מעולם הסיטקומים עם בימוי סדרות קומיות חריגות באופיים כגון "קומיוניטי" ו"משפחה בהפרעה" או קומדיות גרועות לקולנוע כגון "אני, אתה והוא" וברוכים הבאים לקולינווד" הם לא בדיוק הבחירה השגרתית אבל הצמד מפתיע לטובה עם סרט קולנוע מותח ללא הפסקה, מבוים באלגנטיות ואינטליגנטיות כאשר סצנות הפעולה המרשימות (המון מרדפים וקרבות פיסיים) מבוימות בצורה ריאליסטית שלא ממש מאפיינת את עולם הקומיקס והרבה יותר מזכירה סרטים כגון "זהות גנובה"."קפטן אמריקה: חייל החורף" הוא הפתעה אמיתית ותענוג קולנועי ממדרגה ראשונה. מסוג הסרטים שנוצרים כדי לעשות המון כסף אבל עם אהבה אמיתית לעולם הקולנוע ולהיסטוריה של הקולנוע האמריקאי. הוא בעיקר סרט פעולה ומותחן מתוחכם שיושיב אתכם צמודים על קצה הכיסא לאורך כל 136 הדקות שלו. כרגע זה סרט הקומיקס הטוב ביותר של אולפני מארוול.
קפטן אמריקה: חייל החורף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1722/09/2019 00:50:03
10/10אייקון ציון
אחד מהסרטים הטובים ביותר ביקום הקולנועי של מארוול. הקרבות בין חייל החורף לקפטן אמריקה מדהים, רגע השיא ממש מרגש והסרט לא נכשל בנסיון להיות סרט ריגול. הנבל קצת מוריד ממנו, אבל זה לא חדש בסרטים של מארוול, ובטח שהוא לא עד כדי כך מוריד בשביל להוריד מהסרט המדהים הזה. לצד "שומרי הגלקסיה", הסרט הכי טוב בשלב השני של היקום הקולנועי של מארוול.
שם: Eyal Peryגיל: 2828/05/2017 17:43:49
9/10אייקון ציון
הרבה יותר טוב מהראשון. בעוד שהראשון היה סרט אמריקאי טיפוסי שגרם לי לתהות האם בכלל להמשיך לראות את השניים הנותרים, אין ספק שהשני התעלה על כך. גיבור העל פתאום כבר לא ''כל יכול'' ו ''בלתי מנוצח'' והם הורידו את הקטעים הקיטשיים האמריקאיים שהיו בסרט הקודם. למי שמחפש אקשן, מתח, אפקטים וגם קצת קומדיה - סרט מומלץ.
שם: איציק גורגיל: 3710/05/2016 12:53:24
8/10אייקון ציון
הרבה אקשן ומעט הגיון. לחובבי האקשן בעיקר!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט