שתף קטע נבחר

"זוג מנצח VIP": טוב שזה נגמר

כולם פוטוגניים, כולם ריקים עד אימה, כולם משעממים: המשתתפים של "זוג מנצח VIP" לא תרמו דבר מלבד נכונות להגחיך את עצמם ואת הזוגיות שלהם על המסך. הפעם הבאה כנראה תהיה גרועה יותר

הסוד הכי שמור של תוכניות ריאליטי הוא כמה אנשים סימסו לזוכים ולכל היתר. קל יותר לחשוף את מסתרי הגרעין הישראלי או מה נעשה במטבח בבית ראש הממשלה, מאשר לגלות את ההיקף המסחרי האמיתי של המיזמים האלה, ולא חשוב מה הם, ובאיזה ערוץ הם משודרים. לכן קשה לנתח את ניצחונם של ג'קי וישראל אזולאי בזבלון "זוג מנצח VIP" של ערוץ 10, שהסתיים אתמול (ד').

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

גמר "משחקי השף": בטעם של פלצנות

"היפה והחנון 4": מלאכותי בקטע טבעי

גמר מאסטר שף: השלום מתחיל בצלחת

 

האם זכו בזכות ביטחונם בשם יתברך, שכידוע תמיד מתגייס ברגע האחרון לטובת מועמדים מובילים? האם שירת "אנא בכוח גדולת ימינך" וכו' במשימה שבה המטירו עליהם גשם, נוצות, דבש ופרצי קור מקפיא ממיכלי חנקן נוזלי - היא שעמדה להם עד לניצחון, הגם שנכשלו במשימה? או שמא היה זה העם, עם רחום וטוב לב ושונא פלצנים ואוהב אנדרדוגים, שהביאם עד הלום והוציאם מן האולפן עם יותר מחצי מליון שקל ואהבה מקיר לקיר?

 

לעולם לא נדע. גם לא נדע אם ההפקה והעריכה יצרו לנו ג'קי וישראל כאלה חמודים ומתוקים, קלולסים ותמימים וצנועים ואוהבים, כאילו הופרדו בלידתם מג'קי אחר שכולו נשמה, שהעם אהב עד כלות ב"אח הגדול". או שאולי הצבתם מול דוגמנית העל לירז דרור והמאצ'ו הנכה רגשית בובקי, כמו גם הההתמודדות עם הבוסית מהגיהנום דנה רון ושנוקי, היא שריפדה את דרכם. כי מי אהוב יותר - זו שצועקת או זו שמנדנדת או זו שמחבקת? זו שצורחת "אני יורה בך" על אהוב ליבה ודורשת "ואליום, ואבן, משהו", ומקנחת ב"אצלי הדברים יותר עמוקים, את שטחית", כשהיא מדברת אל ג'קי?

 

הזוג המתוק ניצח, הדוגמנית והבוסית הפסידו (צילום: גיא כץ) (צילום: גיא כץ)
הזוג המתוק ניצח, הדוגמנית והבוסית הפסידו(צילום: גיא כץ)
 

לא לא. אנחנו לא באמת אוהבים נשים כאלה. כי הרי עוד לפני תקרית ההטרדה המינית המילולית, עוד לפני שדנה רון החלה להגיש תוכנית בוקר עתירת קרמים ותוכן שיווקי, היא הודחה מ"האח הגדול". בדיוק בגלל הצורך הבלתי נלאה בשליטה, בהערצה, בקבלה ללא תנאי. ברור שהיא הביאה את הצרכים והרצונות איתה לתוכנית, ואת הכלבה הביתית וגם את כלבלב המחמד המתפקד כבן זוג. לא אהבנו.

 

גם לא אהבנו את המאצ'ו שקשה היה לו לפרגן לזוגתו, להאמין בה או לשתף עמה פעולה. בובקי? כינוי קצת מוזר לדוברמן שלירז דרור מתהדרת בו, איש קר כדג שהיה צריך "לעבור תהליך רגשי", כמקובל בעדות הריאליטי, כדי ללמוד לחבק את רעייתו האוהבת, ההומה כיונה, הנזקקת כל כך לתמיכה שלא קיבלה.

 

כך שנשארו רק מאמי-כפרה ואשתו הגנרלית. ג'קי מנהלת את העניינים, זה ברור, אבל שיתוף הפעולה בין השניים, נחישותם להצליח, הקונפליקטים הקטנים שחוו בין דרישות הצניעות של חייהם כדתיים רציניים לבין דרישות הפריצות של הטלוויזיה המסחרית, תמימותם היחסית בשוק הסלבז והזוגיות הטובה שלהם, הם שניצחו. הכל דבש, חוץ ממה שחשוב באמת.

 

השפלה אחרונה, ודי (צילום: גיא כץ) (צילום: גיא כץ)
השפלה אחרונה, ודי(צילום: גיא כץ)
 

לאט לאט צומח פה שבט של אנשים שכל קיומם מתמצה בניראות, רצוי על המסך בפריים טיים. ב"זוג מנצח" הנשים היו אלה שהובילו את התוכנית, וכנציגות נאמנות של שבט הסלבז הישראלי, הוכיחו לאורך כל העונה הראשונה (אלוהים אדירים, תהיה עוד עונה!) כי הן מוכנות להתפלש בחרא של פרות ולחשוף את גבעות הסיליקון המושתלות, לתת לג'וקים להלך עליהן ולחוות טונות של אימה וגועל, אבל תוך כדי כך גם להגחיך ולטחון עד דק את האינטימיות הזוגית שלהן ולהתנהג בוולגריות. איך אמרה מיכל אמדורסקי, מודחת, בפרק שבו נראה בן זוגה עוטה מלבושי דראג ופאה בלונדינית? "גם ככה איך שאתה אני ייתן לך היום". אכן, קלאסה.

 

נציגות שבט הסלבז בפרק הראשון לעונה  (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
נציגות שבט הסלבז בפרק הראשון לעונה (צילום: טל שחר)
 

שבט הסלבז, שנציגיו היותר-רעשניים והפחות מתוגמלים כמו אמדורסקי וג'ניפר סנוקל, מצטיין בכמה תכונות שהפכו את הוגי הזבלון לענקי רוח לנוכח המרגליות שהפיקו פיות נפוחי-בוטוקס: מ"אני מתה על התחת ההודי שלו" שסנוקל המתה אל אהוב ליבה ועד "באנו לפה לחזק את הכלכלה שלנו עבור הילדים", כפי שהתוודתה אמדורסקי, קשה היה לגלות בתוך הפטפטת הזוגית העילגת של כולם משפט עברי תקני אחד, איזשהו רעיון קטן שמסביר מדוע הזוגיות מצליחה, קורט של שאר-רוח או סתם עניין מעבר לנוכחות על המסך.

 

כולם פוטוגניים, כולם ריקים עד אימה, כולם משעממים בנכונותם להתלכלך, להירטב, להידבק ולהיצמד עד לגמר הכי מפוהק בתולדות הריאליטי בעברית. טוב שג'קי וישראל, נשואים פלוס שניים, זכו. טוב יותר שהגועל נגמר. רע מאוד לגלות שיהיה עוד איכס כזה, וכמו תמיד בטלוויזיה המסחרית, בעונה הבאה יהיה גרוע יותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא כץ
ג'קי וישראל אזולאי. הכל דבש
צילום: גיא כץ
לאתר ההטבות
מומלצים