ההחלפה ביקורת סרט

Changeling Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ההחלפה":
"ג'ולי מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Changeling
משחק אנג'לינה ג'ולי, ג'ון מלקוביץ, ג'ייסון בטלר הרנר, מייקל קלי, אמי ריאן במאי/ת קלינט איסטווד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לההחלפה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ג'ולי מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הנוכחות שלה יכולה לשרוף את המסך. ב"נערה בהפרעה", היא גנבה את ההצגה מוינונה ריידר וגם זכתה באוסקר. בלהיטים "מר וגברת סמית'", "טומב ריידר" ו"מבוקש" היא שחקה עם כלי נשק והפכה את הגברים שלצידה לבלתי מעניינים. נראה שבתקופה האחרונה הכוכבת הבינה שאם היא מעוניינת לזכות בפרס אוסקר נוסף היא חייבת להוכיח שהיא גם שחקנית. אנג'לינה ג'ולי שזכתה באוסקר על הופעה מוחצנת יתר על המידה החליטה לקחת על עצמה שני פרויקטים מאוד לא שגרתיים: "בכוח הלב" (2007) ו"ההחלפה" (2008). בשניהם היא מאופקת, חיוורת ומודאגת. בסרט הראשון היא כשלה כי הסרט פשוט היה סתמי. לעומת זאת ב"ההחלפה" היא מעולה והסרט מותח מהרגע הראשון עד לשנייה האחרונה.זהו גם סרט חדש לאיש הקולנוע הותיק, קלינט איסטווד. מי שהיה כוכב סרטי פעולה והפך לבמאי איכותי ומאופק שזכה באוסקר על סרטיו "בלתי נסלח" ו"מיליון דולר בייבי", חוזר אל ז'אנר סרטי המתח החביב עליו, אחרי שני סרטי מלחמת העולם השנייה "גיבורי הדגל" ו"מכתבים מאיוו ג'ימה". איסטווד הוא קודם כול במאי אלגנטי, מאופק ומאוד אינטליגנטי שאוהב קולנוע ורצוי שהוא יהיה הוליוודי וקלאסי בדיוק כמו שעשו פעם כשהוא היה צעיר.
"ההחלפה" מצדיע לכוכבות הקולנוע של שנות השלושים והארבעים בעזרת הופעתה המאופקת והמרגשת של אנג'לינה ג'ולי. אין ספק שז'אנר סרטי הנשים של אותה תקופה שבה אשה שברירית נאלצה להלחם על צדקתה, למצוא את הכוח ובסופו של דבר לשלם על כך מחיר כבד הוא סוג של אבן דרך עבור איסטווד וג'ולי במונולוג סיום קצר ומרגש היא מזכירה את ריטה הייוורת ועוד שלל כוכבות הז'אנר.

יש גם תחושה שאיסטווד עורך מחווה לדרמות הסוחפות של פרנק קפרה שבהן הגיבור בדרך כלל אזרח קטן ותמים נלחם בשחיתות ממסדית ואף יכול לה. הופעתו של ג'ייסון בטלר הרנר והטוויסט העלילתי המפתיע והמטריד מזכירים במקצת את המותחנים הדרמטיים הריאליסטיים הנוקבים שנוצרו לפני 1933, כאשר הוליווד החליטה לצנזר את עצמה.אחד ההישגים הבולטים ביותר לעין ב"ההחלפה" הוא הצילום האקספרסיבי של טום שטרן. איסטווד היה הראשון שנתן לשטרן הזדמנות כצלם ראשי, בסרטו "Blood Work" בשנת 2002, ומאז עובד איתו באופן צמוד. אין ספק שמדובר באחד הצלמים המעניינים ביותר שפועלים כיום בהוליווד. שטרן מצליח לברוא מחדש את הקולנוע של פעם אבל בצבע ובעזרת אימג'ים מטרידים ומרשימים של ניצבים וביטים המנוצלים עבור קלוז-אפים מעוררי חלחלה שיוצרים אווירת נכאים בתוספת לצבע החום הדהוי השולט לאורך כול הסרט. וכמובן שיש לציין את הצילומים בחווה שמזכירים במקרה הטוב את "המנסרים מטקסס".
נראה שטום שטרן יכול להפליא בצילומיו בעיקר בזכות התסריט המורכב של גיי. מייקל סטרזינסקי. התסריטאי הותיק שלו זה סרט קולנוע ראשון התפרסם בעיקר בזכות הסדרה המדע בידיונית, "בבילון 5" שלה כתב את התסריטים. התסריטאי שעובד בהוליווד משנת 1984 כתב בתחילת דרכו עבור סדרות מתח כמו "ג'ק והשמן", "אזור הדמדומים" ו"רצח במשיכת קולמוס". התוצאה היא תסריט מקצועי שבעצם אפשר חופש מחייה יצירתי לאיסטווד ושטרן.די קשה להאמין אבל הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי של כריסטין קולינס, אם חד הורית שהתגוררה עם בנה בן התשע וולטר בפרבר בפאתי לוס אנג'לס. השנה היא 1928, כריסטין עובדת כמרכזנית בחברת טלפונים ומדי פעם נאלצת להשאיר את בנה לבד בבית כדי ללכת לעבודה. באחד מאותם ימים, כשהיא חוזרת מהעבודה היא מגלה שבנה נעלם. כריסטין נאלצת לסמוך על המשטרה שאיננה עושה דבר. באין ברירה כריסטין מנסה לאתר את בנה לבד ובמקביל לחזור לעבודה ולאיזה שהוא סוג של שגרת חיים.לאחר כחמישה חודשים המשטרה מודיעה לכריסטין שבנה נמצא. כריסטין משתכנעת לקחת הילד הביתה למרות שהיא יודעת שהוא לא בנה. כריסטין מנסה ללחוץ על מוסדות החוק להמשיך לחפש אחר בנה האמיתי, אך נתקלת בבלש שמעדיף להכריז עליה כבלתי שפויה ולאשפז אותה בבית משוגעים וזאת למרות שאנשים שמכירים את בנה מוכנים להעיד שהילד החדש הוא לא וולטר. היחיד שמוכן להלחם במערכת המשטרתית המושחתת הוא הכומר האקטיביסט גוסטב בריגלב, ( ג'ון מלקוביץ בעוד הופעה מוצלחת), הנרתם לעזרתה במאבק מול המוסדות ומציאת בנה הנעדר. "ההחלפה" הוא מותחן דרמטי קלאסי עשוי היטב שלא רק מתעסק באהבת אם לבנה או בשחיתות ממסדית, אלא גם בהיסטוריה של הקולנוע ומכאן נובעת גדולתו.
ההחלפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: קלי גנזגיל: 4804/06/2013 21:51:15
10/10אייקון ציון
סרט מדהים, מרתק, מותח, עלילה מעניינת ביותר, משחק מאלף של אנגלינה שלא נראה כמותו בסרטיה האחרים, מומלץ ללא היסוס.
שם: אוהדגיל: 1825/10/2011 04:05:41
8/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים שראיתי, מצד אחד עלילה מעניינת ומרתקת מלאת מיסתורין מתח ודרמה, עשויה מעולה עם שחקנים מעולים. מצד שני, זה מסוג הסרטים המעיקים שבא לך לתפוס את הראש על האבסורד שבעלילה (ואם זה מה שהסרט גורם לך סימן שהוא באמת טוב) אז אם אתם לא אוהבים סרטים שיכולים קצת להכניס לבאסה תוותרו, אם אתם אוהבים מתח ודרמה לכו על זה.
שם: יוניגיל: 2220/10/2011 23:56:15
1/10אייקון ציון
לא ממליץ בכלל לראות,בזבוז גם הסוף דפוק לגמרי,עברו כבר יותר מ80 שנה, לא יכלו לומר אם היא מצאה את הילד או שהוא נהרג?
קישורים
חץ ההחלפה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט