"שכנים" – ביקורת #1

"שכנים". סת' רוגן, רוז בירן.

"שכנים". סת' רוגן, רוז ברן.

"שכנים" בכיכובם של סת' רוגן וזאק אפרון הוא אחד הסרטים הגרועים של השנה. אם השמות שלהם לא אומרים לכם דבר, סימן שאתם לא קהל היעד של הסרט הזה. אם אתם אוהבים אותם דעו כי תקבלו את מה שאתם מצפים- עלילה קלושה, הומור נמוך וקטעים מוגזמים. אה, וגם כל מה שרע בקולנוע האמריקאי העכשווי: מלא אזכורים של סדרות וסרטים (ביניהם סרטי באטמן, "משחקי הכס", "בנות", "שובר שורות", סרטים עם רוברט דה נירו), מה שכבר מזמן הפסיק להצחיק אותי ויהפוך את הסרט הזה ללא רלוונטי בעוד שנתיים, בערך. יש רגעים מוצלחים אך הם מעטים מדי וטמונים בין הררי גסויות מאולצות ולא מצחיקות.

אני חושד שהתסריטאים ברנדן אובריאן ואנדרו ג'יי. כהן, שזה סרטם הראשון, והבמאי ניקולס סטולר ("קח את זה כמו גבר", "עד החתונה זה יעבור", שניהם עם ג'ייסון סגל) כיוונו לכמה שיותר קטגוריות בטקס פרסי הקולנוע של MTV; מעבר לשחקן, שחקנית והופעה קומית יש פה נשיקה של שתי נשים (מתכון בטוח למועמדות), קרב עם רעיונות מצחיקים (ועם דילדואים), קטע מטורף (זאת קטגוריה בטקס), אפרון בלי חולצה (הוא זכה בקטגוריה השנה) ותפקידי אורח (קצרצרים ודי סתמיים). הרוב, כנראה, יישכח עד הטקס בעוד כמעט שנה, אבל המאמץ בהחלט ניכר ולא ראוי להערכה.
** תוספת מה-5.3.15: הסרט מועמד ל-7 פרסים בטקס פרסי הקולנוע של MTV: הופעה קומית (רוז ברן), הקרב, הנשיקה, הקטע המטורף, זאק ודיויד פרנקו כצמד, אפרון בלי חולצה, סת' וזאק בקטע מוסיקלי (קטע הריקוד שלהם), והשנה אין קטגוריה להופעות אורח **

השלד העלילתי ב"שכנים" הוא כזה: זוג צעיר עם תינוקת (סת' רוגן ורוז ברן מ"מסיבת רווקות" והסדרה Damages) מוטרדים מאוד מהרעש שבוקע מבית השכנים החדשים שלהם, אחוות סטודנטים שאותה מובילים שניים (זאק אפרון ודייב פרנקו, אחיו הצעיר של ג'יימס פרנקו ומ"האשליה", "רחוב ג'אמפ 21"). הם מחפשים דרכים לגרום להם לעזוב.

חוץ מזה שהרוב פשוט לא מצחיק, שוב ושוב גם טורחים להסביר לנו את הבדיחות, וכשרואים ניידת משטרה מגיעה יש מישהו שיגיד "המשטרה הגיעה", למקרה שפספסתם או לא הבנתם. זוג ההורים בסרט היסטריים והכול מוגזם (חוץ מהביקורת הזאת), ויש קטעים שמרגישים מאולתרים, ואני לא אומר את זה כמחמאה. כמו כן, משתמשים בסרט באחד השירים הכי יפים אי פעם, Everybody Hurts של REM, שיכול להיות יעיל מאוד כמעט בכל סרט, כולל בקומדיה (כמו "הדיקטטור" של סאשה ברון כהן) וכאן הוא מבוזבז לגמרי.

דירוג: ★☆☆☆☆

שכנים (ארה"ב, 2014)
בימוי: ניקולס סטולר | תסריט: אנדרו ג'יי. כהן, ברנדן או'בריאן | משחק: זאק אפרון, סת' רוגן, רוז ברן, דייב פרנקו, ליסה קודרו | מוסיקה מקורית: מייקל אנדרוז | צילום: ברנדון טרוסט
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-08.05.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

רן

סרט נהדר. מצחיק, חכם. הסרט על 90% ברוטן טומטוז בצדק מוחלט. מומלץ מאוד

אני שמח שנהנית.
ובנוגע לציון ב-Rotten Tomatoes- הוא תמיד מתחיל גבוה, ועכשיו כבר ירד 74% וצפוי לרדת עוד (ככל שיראו אותו יותר אנשים).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?