שתף קטע נבחר

"פני דרדפול": מפלצות מעוצבות היטב

הפרק הראשון של סדרת האימה "פני דרדפול" לא הכיל התרחשויות מרעישות, אבל השילוב בין דמויות כמו ד"ר פרנקנשטיין ודרקולה, אווירה קודרת ואקשן מושקע - נראה מבטיח. זהירות: ספוילרים לפניכם

דבר אחד אפשר לומר בוודאות לאחר צפייה בפרק הראשון של "פני דרדפול" (שישודר, הערב, ה', ב-HOT): מדובר לכל הפחות בהפקה תקופתית גותית שאפתנית, עם מרכיבים מבטיחים. ומי שעדיין לא צפה - היזהרו, ספוילרים לפניכם.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"המיזם": השעשועון הכי מוצדק בהיסטוריה של ערוץ 2

"חוזרים קדימה": סלבס של מעלה

"כוח סבתות": תנו להן להתפרע

 

ליוצרים שלה, סם מנדס ("סקייפול", "אמריקן ביוטי") וג'ון לוגן ("גלדיאטור", "סקייפול", "רנגו"), יש ניסיון בבימוי ג'נטלמנים בריטיים ואקשן, והם עתידים לביים גם את שני הסרטים הבאים בסדרת ג'יימס בונד. הם גם לא חסרי חוש הומור, אם להסתמך על "רנגו" ו"אמריקן ביוטי". לצדם עובדים ארבעה במאים, שניים לכל פרק, שביימו בין היתר פרקים ל"דוקטור הו", "חסרי בושה" ו"שושלת טיודור".

 

הטריילר של "פני דרדפול"

 

ההפקה מבית שואוטיים (בשיתוף סקיי אטלנטיק) מתהדרת בצוות שחקנים מנוסים. אווה גרין היא ונסה – בעלת כישורי דדוקציה זהים לאלו של שרלוק הולמס, אם כי יכול להיות ששלה נובעים ממקור על טבעי כלשהו. היא גם קרירה וחדה כמוהו, שומרת על מסתורין וכריזמתיות קשוחה. היא מסייעת לסר מלקולם (טימותי דלטון, אפרופו ג'יימס בונד) – חוקר ארצות שמנהל כעת חקירה משלו באנגליה של שלהי המאה ה-19.

 

מלקולם מחפש את הבת שלו, שנעלמה בנסיבות לא ברורות - משהו שמשלב דמוי ערפד וכתב חרטומים מצרי. בהקשר הזה אפשר לומר משהו בבטחה על "פני דרדפול" - בניגוד למקור של שמה (חוברות סיפורי אימה שעלו פרוטות בבריטניה בתקופה שבה הסדרה מתרחשת) האפקטים מושקעים ונראים טוב, אפילו טוב מאוד.

 

הפקה גותית שאפתנית. "פני דרדפול" ()
הפקה גותית שאפתנית. "פני דרדפול"
 

בפרק הראשון לא נחשפים יותר מדי תפלצים, אבל המעט שהגיחו מעוצבים היטב, וקטעי האקשן שומרים על רמה סבירה בהחלט. גם לונדון הגשומה ומלאת הכרכרות נראית אמינה מאוד. היא והדמויות מופיעים בגוונים קרים: הרבה שחור, אפור, לבן וחום, וגם אדום - כי ככל הנראה יסופקו לנו כאן לא מעט גופות וחלקי גופות. והאווירה, כמתבקש, קודרת. היא אינה מגיעה לרמה מעוררת אימה, ויכול להיות שהיוצרים אינם מנסים להפחיד אותנו, אלא לאפשר לחובבי הז'אנר להתרפק מחדש על כמה נרטיבים מוכרים ואהובים, בשילוב כמה חדשים.

 

מלבד החוקר והאישה שלצדו (שסיבותיה שלה להשתתף בחקירה עדיין לוטות בערפל קל וקורי עכבישים) ישנו אית'ן, האמריקאי שבחבורה, אקדוחן שמסוכסך בעיקר עם עצמו (ג'וש הארטנט), ומדען צעיר ושאפתן (הארי טרידאווי), שרוצה לרדת לעומקו של הרגע הקטן האחד שמבדיל בין חיים למוות. מדובר בהחלט בד"ר פרנקנשטיין, ובנוסף אליו ולאזכור של ג'ק המרטש בפרק הראשון, הסדרה עתידה להתייחס לדמויות ספרותיות קלאסיות גותיות או להשפעות שלהן, מדרקולה ועד דוריאן גריי.

 

אקדוחן שמסוכסך עם עצמו. ג'וש הארטנט בסדרה ()
אקדוחן שמסוכסך עם עצמו. ג'וש הארטנט בסדרה
 

החבורה המכובדת הזו יכולה להרים סדרה שתהיה בדיוק מה ש"אימה אמריקנית" לא מצליחה להיות, אם היא תיעשה כמו שצריך. נראה שיש כאן שאיפה לדרמה על טבעית רצינית עם שחקנים טובים והמון סודות שעתידים להתגלות. בינתיים הפרק הראשון מסקרן, אך אין בו עלילה של ממש, אלא רק רמיזות לבאות. היות שהעונה מורכבת משמונה פרקים, בני כ-50 דקות כל אחד, יש לקוות שמהפרק הבא היא תתפוס קצב ותתפתח מהר יותר.

 

ההתרחשות המעניינת ביותר קורית ממש בדקות האחרונות, ומבלי לפרט יותר מדי ולהרוס - היא מספקת התחלה של פרשנות מרעננת לסיפור שכל חובב אימה מכיר בעל פה. עוד קצה קטן של תקווה מספקת בילי פייפר. מי שמוכרת לחובבי "דוקטור הו" כרוז, חברתו למסע של הדוקטור בעונות הראשונות, ולחובבי הטראש כזמרת פופ מעט מביכה, תגלם כאן דמות אירית שעתידה לקבל נפח בפרקים הבאים. אפשר לאהוב אותה או לזלזל בה, אבל פייפר סייעה להרים מותג ישן עם נגיעות של יצורים מאיימים לרמה של קאלט פעם אחת, אולי היא תהפוך גם לקמע של הסדרה הזו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"פני דרדפול". התחלה מבטיחה
לאתר ההטבות
מומלצים