שף ביקורת סרט

Chef Movie Review

תמונת כתבמבקר/ת אתר סרט על "שף":
"שחקנים נפלאים שמתבזבזים על תסריט קלישאתי ולא אמין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Chef
משחק ג'ון פאברו, רוברט דאוני ג'וניור, סקרלט ג'והנסן במאי/ת ג'ון פאברו  
דרמה
ביקורת סרט לשף מאת
ציון המבקר
"קלישאתי ומיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשבועות האחרונים סערה ניו יורק על כל אולמותיה הגדושים בשל קומדיית האינדי המבטיחה "שף". הסרט לא מפסיק לקצור מחמאות ואף הספיק לזכות בפרס חביב הקהל בפסטיבל טרייבקה האחרון. עיון קצר ברשימת הקאסט המבטיח והעובדות שלעיל, כמו גם העובדה שמדובר בז'אנר האינדי החביב עליי מכל, הביא אותי לפתח ציפיות קלות והתרגשות בבואי לראות את הלהיט הקולינרי. הציפיות נגוזו בחלוף החצי השעה הראשונה של הסרט, ובהמשך התחלפו בפיהוקים על גבול הגיחוך."שף" מביא את סיפורו של קארל קספר (המגולם בידי ג'ון פאברו שגם ביים את הסרט), שף במסעדת יוקרה בניו יורק, שמפוטר מעבודתו בשל תקרית טוויטר מביכה עם מבקר מסעדות שקטל אותו. הוא מוצא עצמו מובטל ומדוכא, גם כי הוא לא מצליח לתקשר עם בנו פרסי בעקבות גירושיו. אשתו לשעבר (סופיה ורגרה) מייעצת לו, לקנות משאית לממכר מזון איכותי - ממש כמו אוטו גלידה למתקדמים. הוא מאמץ את הרעיון ומכאן מתחיל המסע שלו ב"אוטו אוכל" הפרטי שבבעלותו, איתו הוא משוטט בדרכים יחד עם בנו ושף נוסף מהמסעדה, ומוכר כריכים קובניים לכלל הציבור.
עד כאן מדובר כביכול בחומרים שמהם לרוב עשוי אינדי, סיפור קטן, אישי, לרוב משפחתי, שלוחץ בעדינות על בלוטות הרגש בשילוב קסם והומור. הבעיה היא שפאברו כתב תסריט המחובר בתפרים גסים למדי, לא מצחיק וגם לא אמין במיוחד. שוב הקלישאה על אב שמפוטר מהעבודה, ומגלה מחדש את בנו הגאון ואת הדברים החשובים באמת בחיים, ביניהם כמובן, לעשות מה שאתה אוהב – הפתעה הפתעה. גם נושאים שחוקים יכולים לעבוד כשהם נעשים באופן משעשע ונכון אבל ב"שף" יש גודש של בדיחות שלא עובדות, ואולי אפילו קצת מנסות בכוח - מה שלא בא בחשבון כשמדובר בקולנוע.לגודש בהומור חסר טעם מצטרף גם הגודש במבע הקולינרי. במילים אחרות, צמחונים/ טבעונים- התרחקו מהמסך. "שף" מציג לראווה חיות מתות, והרבה מהן. מדובר ב-Food Porn רציני שיצא משליטה, וכאן דווקא עושה ההפך מלגרות את בלוטות הטעם. התקריבים הללו על הבשר בשלבי הבישול הופכים על גבול המייגעים והלא נעימים גם עבור מי שמצפונו לא מתעורר מבליסת סטייקים עסיסיים, זה פשוט מוגזם.
גם סקרלט ג'והנסון שמצוידת כהרגלה בחיוך מפתה ומלתחה סקסית במיוחד לא מצילה את כבודו האבוד של הסרט. היא מגלמת מלצרית שעובדת לצד קספר וכאמור גם מעוניינת בו רומנטית בהמשך, ועושה תפקיד חביב אך לא מרשים במיוחד. אם כבר תורמת ג'והנסון בליהוקה לחוסר האמינות שבתסריט של פאברו – המגלם גבר מתוסכל, כרסתן, מובטל ולא נאה במיוחד שנשים יפות באופן יוצא דופן כמו ג'והנסון וורגרה מתחרות על ליבו. אם כבר חזרנו לורגרה, הגענו לנקודה החלשה ביותר בסרט. מי שמכיר אותה מ"משפחה מודרנית" כבר יודע שמדובר במלכת האובר אקטינג, וכאן מצליחה אפילו להתעלות על עצמו בגדר המשחק הגרוע. התגלית היחידה שתסב קצת נחת לצופים הוא אמיג'יי אנתוני שמגלם את בנו של קספר, ומצליח לגנוב לכולם את ההצגה ולאזן את הקקפוניה במשחק משכנע, כן ואמיתי.למימד האי אמינות מצטרפת גם העובדה שקספר נע במהירות רבה מידי מהצלחה לכשלון – מהפיטורים ומעמד רם כשף לנווד דרכים שמוכר סנדוויצ'ים, גורף הצלחה כלכלית ומבסוט מהחיים. ההתקרבות שלו לפרסי נמתחת כמסטיק סר טעם על פני שעתיים של מסע משעמם וצפוי, אין לרגע אחד התפתחות מעניינת שלא ניתן לנחש קודם.נדמה היה שפאברו מבקש ליצור מסר לגבי רשתות חברתיות והאופן בו הן יכולות להשפיע ולשנות חיים, אולם המסר מתמוסס תחת הקלישאות והבדיחות הגרועות. למי שינמיך ציפיות צפוי ערב משמים ואולי אפילו שמץ של בידור קליל בקולנוע, אבל מי שמחפש קצת יותר – מוטב לו להשאר בבית ולצפות בשידורים חוזרים של מאסטר שף, תוכנית שעל אף כל הנאמר עליה ועל סודות העריכה המפוקפקים של הריאליטי, מצליחה כנגד כל הסיכויים להיות קצת יותר קוהרנטית ואמינה מהסרט הזה.
שף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1708/10/2020 19:52:00
9/10אייקון ציון
סרט ממש טוב מצחיק וכיפי, ג''ון פאברו מעולה והסרט עצמו פשוט מהנה ולא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות
שם: דנהגיל: 3906/02/2016 01:14:01
8/10אייקון ציון
סרט חמוד מאד, קליל. יגידו קלישאה, יזלזלו בעלילה... בסוף עבר הזמן בכיף בלי הרבה דאגות וכיף בלב. כיף לפעמים סרטים כאלו
שם: מור רזגיל: 1205/08/2015 01:00:02
8/10אייקון ציון
סרט כיפי, חביב ומעורר תאבון שלא מיועד לכל אחד. ציון שלי: 7.5 מתוך 10
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט