ערבאני ביקורת סרט

Arabani Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ערבאני":
"סרט הקולנוע הדרוזי ישראלי הראשון פותח צוהר לקהילה סגורה ומרוחקת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Arabani
משחק איאד שיתי, זוהיירה סבאג, דניאלה נידם, תום קלריך, לוסי אהריש, מחמוד אבו ג'אזי, שאדי מרעי במאי/ת עדי עדואן  
דרמה
ביקורת סרט לערבאני מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"בוסרי ומעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע46.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כחודש התפרסמה בעיתונות ידיעה שבה מפצירים נכבדי העדה הדרוזית מנשיא המדינה,שמעון פרס,לא לקיים את ביקורו המסורתי בקברו של הנביא שועייב בחטים.הנכבדים הדרוזים חששו כי ביקורו של פרס יעורר מהומות בקרב הקהילה הדרוזית וזאת בשל הרשעתם של 16 שייחים דרוזים שיצאו לביקור בסוריה. וכך בהיקף ידיעה אחת נפרש בפני הקורא הדו הקיום העדין שבו חיים הדרוזים במדינת ישראל-130 אלף איש שהוכרו כעדה דתית בישראל ב1957 ואף משרתים בצה"ל אף מסתגרים ומתחתנים בינם לבין עצמם ודתם נותרה עלומה וסודית עד היום."ערבאני"(שילוב המילים ערבית ועברית) של עדי עדואן היוצר הדרוזי הצעיר בא לבחון את מערכת היחסים בין הדוזיות לישראליות ובתוך כך מספק לנו עוד זווית ליחסה של החברה לאחר ושונה .
יוסף (איאד שיתי המשכנע), גבר דרוזי מגיע לכפר הולדתו לאחר נתק של 17 שנים, ביחד עם בנו אלי (תום קלריך) ובתו סמדר (דניאלה נידם) .אלו ילדיו מאשתו היהודייה ממנה הספיק להתגרש. יוסף רוצה לחזור למכורתו, דבר אשר ירים הרבה גבות בכפר הדרוזי הקטן והמסוגר שאליו הוא שב.אימו של יוסף סוטרת לו בפתיחת הסרט והצופה מבין כי חזרתו של יוסף למקורותיו לא תהיה סוגה בשושנים. ליוסף מערכת יחסים לא סגורה עם אהובתו הישנה (לוסי אהריש) שהתחתנה עם חברו, אבל הדרמה האמיתית תתחולל בין בני דור ההמשך-ביתו של יוסף תפתח (רחמנא לצלן) קשר רומנטי עם אחד מצעירי הכפר (שאדי מרעי הזכור לטוב מ"בית לחם") ובנו יתרועע עם הצעירים המתבגרים.
עדואן סיפר כי אחת האמונות החזקות בעדה הדרוזית היא בנושא סגירת מעגלים. האם אכן יצליח יוסף לשוב למקורותיו או שההבדלים בין זה שהיה דרוזי ודר עם ישראלים במשך שנים רבות הפכו לכאלו שאינם ניתנים לגישור?סרטו של עדואן חשוב בהיותו הראשון שעוסק בקהילה שאינה נחשפת בדרך כלל לעיני הציבור הישראלי (אולי בעיקר בהקשר הצה"לי-ובאחת הסצנות החזקות בסרט שרים הצעירים "אנחנו טובים לישראל בעיקר כדי למות בקרב" ומוחים על קיפוח ועל הזנחה של שנים בטיפול בקהילה הדרוזית). יש בסרט כמה סצנות מרגשות נוספות כמו זו שבה נפגש יוסף עם חברו משכבר הימים שנשא את אהובתם המשותפת לאישה. ניכר על עדואן שהוא יוצר שיש לו מה להגיד אולם העלילה די צפויה והקונפליקטים מתעוררים בדיוק ברגע שציפית להם.בסיכומו של יום מדובר בסרט בוסרי שהיה יכול להעיז הרבה יותר ולחקור את עניין המיעוט בתוך מיעוט (יוסף ומשפחתו כמיעוט בתוך המיעוט הדרוזי) כפי שנעשה בסרטו של ספייק לי "עשה את הדבר הנכון" אולם החיוב ב"ערבאני" גובר על השלילה. נקווה שהסרט הדרוזי ישראלי השני כבר יהיה משוחרר מכבלי הדידקטיות והצורך להיות ממלכתי משהו כי הרי "ערבאני" כבר היה שם לפניו.
ערבאני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Hunterגיל: 3229/05/2014 11:35:07
9/10אייקון ציון
אני חושב שהסרט מעניין מאוד עם עומק רגשי,שמתאר את החברה שלנו מנקודת מבט שקצת נשחקה עם חדירת התרבות המערבית לפרטים הכי קטנים שלנו..עדי (הבמאי) משלב תנועות גוף יותר מאשר דיאלוגים,התפקיד של עפיפה האמא דורש ממני כצופה לנסות ולהשלים את הדמות ואת ההתפתחות שלה!! אך עדיין ,הסרט מעורר השראה ובעיקר מראה לנו את הכשרון הטמון אצל עדי,והסרט הזה בהחלט מסמן נקודת פריצה אדירה
קישורים
חץ ערבאני (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט