שתף קטע נבחר

"מי נתן לך רישיון": אואזיס קטן בלב ערוץ 1

הסדרה החדשה "מי נתן לך רישיון" היא בדיוק מה שחסר לנו במדינת הטלוויזיה האובר-דרמטית: קומדיה רעננה ולא מתיימרת. וברכות לחני נחמיאס - שהצליחה סוף סוף להיחלץ מנישת הילדים

מבחינת תנאי הפתיחה של הערוץ הראשון, כל דבר שישובץ בלוח השידורים שלו ולא יהיה זוועת עולם, יזכה לאיזושהי אמפתיה. קצת כמו במערכון המופת של "החמישיה הקאמרית": הרץ האולימפי הציוני מקבל פור על המסלול כי "האבנט דה ג'ואיש פיפל סאפרד אינאף". אבל "מי נתן לך רישיון", קומדיה חדשה שעלתה אמש (ג') בערוץ, מחזיקה יפה גם בקיזוז מקדם הביטחון הזה, והג'ואיש פיפל לא סאפרד בכלל. ואכן, בסוף הצפייה בפרק הראשון התברר לי דבר מוזר – באמת נהניתי.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"דם אמיתי": הערפדים איבדו את חוש ההומור

כתום היא הכתום הישן

"קוד שרוף": לא סקסי, ולא יודע את זה

 

חני נחמיאס ונירו לוי. קאסט מדויק ()
חני נחמיאס ונירו לוי. קאסט מדויק
 

אם מהשם היה נדמה שאנחנו עומדים להיחשף לקומדיה תואמת מונדיאל, שתשלים לקלישאת הקהל הגברי את הרווחים בין הנשיכה של סוארס לנשירה של עוד נבחרת אירופאית מהמפעל, מתברר ש"מי נתן לך רישיון" היא בדיוק ההיפך מקלישאה. קומדיה לא שטאנצית שאינה מבוססת סטאנדאפ, בניגוד לסגנון שהרגילו אותנו לצרוך בשנים האחרונות, ממשפחת "פאנץ' כל חמש שניות". היא שידרה חוסר מאמץ בסיטואציות פשוטות, והצליחה פחות כשהגיעה לשורות מחץ, אבל יש בה משהו מקורי ונעים, ואיך אפשר שלא לסמפט פרק שנגמר בשיר של טאטו.

 

שלוש נשים מככבות בה – אוריאלה, מעושרת שהעבירה את הזמן ברחרוח אחרי כרטיסי אשראי, עד שהחליטה שהגיע הזמן למרוד בכסף כדי להרוויח עצמאות, ויזמה שירות הסעות-חוגים לילדי עשירים (שמרית לוסטיג מעולה כתמיד), ריקי, מורה לנהיגה, לסבית שנקרעת בין זוגיות נינוחה עם הכנה ללידה לבין המשיכה שלה לנשים פראיות (לירון ויסמן שמשתלטת בשלמות על עוד דמות ונמלטת בהצלחה מטייפקאסטינג), וחנין, סדרנית בתחנת המוניות של אבא שלה, שהחלום שלה הוא לנהוג במונית (מונא חוה בתפקיד קלולסי מקסים).

 

לא מאסטרפיס, אבל מרעננת. "מי נתן לך רישיון" ()
לא מאסטרפיס, אבל מרעננת. "מי נתן לך רישיון"
 

בפרק הראשון הגיחה גם היוצרת והתסריטאית הראשית, דניאלה דורון ("אני איציק!") בהופעת אורח מענגת, והבונבון - הפתעה בצורת חני נחמיאס כאמא של לוסטיג, שמנסה לשכנע אותה להתחתן עם הכסף (נירו לוי) ו - ברכותיי, חני! - מבחינתי הצלחת סוף סוף להיחלץ מנישת הילדים. סך הכל קאסט מדויק שלא נטחן עד דק בסדרות אחרות, ובעיקר מצליח להעביר סיפור אנושי נטו מבלי להתפתות להגיד משהו עמוק מדי על המצב.

 

לירון ויסמן בתפקיד לא שגרתי ()
לירון ויסמן בתפקיד לא שגרתי
 

"מי נתן לך רישיון" היא אואזיס קטן בלוח השידורים של הערוץ, ולא כי היא מאסטרפיס. ברגעים הטובים שלה היא הזכירה קומדיות קלאסיות של ה-BBC, ברגעים הפחות טובים היא נחלצה בקושי מבדיחות משומשות ועייפות, אבל "מי נתן לך רישיון" היא בדיוק מה שחסר לנו במדינת הטלוויזיה האובר-דרמטית, שצופיה מוזנים בכפייה בשידורי חדשות מחזוריים ומזדעקים על כל סטייה רגעית ממסע הכומתה הטלוויזיוני הזה - קומדיה רעננה ולא מתיימרת שבסופה אתה מרגיש שהטלוויזיה לא בזבזה לך את הזמן.

 

יכול להיות שהיא חלק משירת הברבור של ערוץ גוסס, יכול להיות שכבר מאוחר מדי, אבל הנה קצת אוכל למחשבות למנהלי הערוץ – סדרות מהסוג הזה יביאו לכם אמפתיה מהציבור יותר מאלף שלטים מתקרבנים או איומי השבתה זועמים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים