Skip to content

"קסם של בית": הרבה קסם, מעט תוכן

אפקטים תלת מימדיים מרהיבים והנפשה יפהפייה מסווים תסריט ירוד ונטול הומור בסרט ההרפתקאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"קסם של בית", בבימויים של ג'רמי דגרסון ו-בן סטסן, הוא הרפתקת ההנפשה האחרונה מבית mWave, אולפן האנימציה הבלגי, שיצר את הסרטים "טרמפ לירח" ו"מסביב לעולם ב-50 שנה" (שניהם בבימויו של סטסן). כמו בסרטים אלה, "קסם של בית" נהנה מעיצוב דמויות יפהפיות ועבודת תלת מימד מרשימה ביותר, אבל בהתחשב בכותרת, הסרט לוקה בדימיון.

החתול שיציל את המצב

לבתי הקולנוע בארץ מגיע הסרט מדובב לעברית בלבד, אולם ניתן למצוא הקרנות בדו-מימד ובתלת מימד (כשהאחרונה מומלץ במקרה זה). גיבור הסרט הוא רעם (קולו של נדב ירושלמי), חתלתול ג'ינג'י נטוש, שמגלה לכאורה את החיים, ועושה את דרכו לתוך ביתו המסתורי של קוסם זקן, לורנס (קולו של אלברט כהן).

בשל היותו חתול חמוד במיוחד, רעם מתקבל בברכה באופן מיידי לבית החדש על ידי הקוסם ומגוון המצאותיו, למורת רוחם של ג'ק הארנב (קולו של יגאל שדה) הנרגן וחברתו העכברית, מגי (קולה של עינת אזולאי). עם זאת, כאשר הקוסם המזדקן מגיע לבית החולים, אחיינו החמדן, דניאל (קולו של אורי זלצמן), מתכנן למכור את הבית בהיעדרו של דודו, ולכן זהו התפקיד של רעם וחבריו לסכל את תוכניותיו של דניאל ולהציל את המצב.

xxx

לבמאי סטסן ניכרת תכונה של העדפת עבודת התלת מימד על פני פיתוח התסריט בפועל (כפי שגם קרה בסרטיו הקודמים): הסרט עושה שימוש מלא ויוצא דופן באפקטים תלת מימדיים, ואינספור דברים צצים מן המסך ועפים לכיוון הצופים, החל מציפורים, פרפרים, כבישים ואפילו אפו של כלב דוברמן. בנוסף, עיצוב הדמויות זוכה גם הוא ליופי מוזר בפני עצמו, כפי שהעניקו חיים לנורה, וקראו לה אדיסון.

למרבה הצער, התסריט בן 85 הדקות הוא מעט שטוח, וזוכה לטפטוף עדין ביותר של הומור (אין אפילו בדיחות חזותיות) ודיאלוגים ירודים. עם זאת, יש להוסיף, כי זהו סרטו הטוב ביותר של סטסן עד כה, והוא בהחלט יבדר ילדים צעירים, שטרם זכו לראות סרט של פיקסאר או דיסני.

1 Comment

  1. איתן
    18 ביולי 2014 @ 17:43

    שי שלום
    שמי איתן ואני חלק מצוות האנימטורים של סטודיו אנ וייב בבריסל שעבד על הסרט, רציתי לומר שמאד שמחתי לקרוא את ביקורתך על הסרט ואף שיתפתי אותה בתרגום סימולטני עם חבריי לקיוביקל , שלווה בצחוקם המתגלגל של המאזינים 🙂 לצערנו הרב אנחנו מסכימים עם תגובתך מילה במילה ואלו אכן אותן טרוניות בדיוק שאנו משמיעים בחמש השנים האחרונות על כל אחד ואחד מהסרטים שהופקו פה, אמנם לא עבדתי על fly me to the moon אבל על כל אלו שבאו אחר כך, אין מה לומר אכן חשפת את מערומיו של בן סטסן ברבים ולצערי ולצער שאר הצוות המוכשר שעובד פה ,ששואף להביא את הסרטים לרמה הגבוהה ביותר שניתנת במסגרות התקציב (הנמוכות יחסית לבתי הפקה אמריקאים) אין הוא משכיל להפנים שעם תעלולי תלת מימד נבובים לא יוצרים סיפור ולמען הגילוי הנאות הסרט הנוכחי עליו אנחנו עובדים סובל מאותה ריקנות סיפורית משוועת מחד ועושר ויזואלי עם אנימציה מושקעת ומוקפדת מאידך וישנה בסופו של כל פרוייקט תחושת דכדוך ( טוב נו גם במהלכו ) שהנה הושקעו להן כל כך הרבה אנרגיות לריק, אבל כאמור אלו תלונות של עשירים ,סה"כ זו דרך מהנה לשלם שכר דירה..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן