"סקס טייפ" – ביקורת #2

"סקס טייפ". קמרון דיאז, ג'ייסון סיגל.

"סקס טייפ". ג'ייסון סגל, קמרון דיאז

"סקס טייפ" הוא סרט משעשע שנשען רבות על שני השחקנים הראשיים שלו, קמרון דיאז וג'ייסון סגל, שגם חתום על התסריט. הסרט מרגיש כמו גרסה עדכנית לסרט משנות ה-80 כמו "לילה מגניב" (Adventures in Babysitting), ועלילתו בקלות היתה יכולה להוות בסיס לפרק בסדרה קומית בימינו. גם פה, כמו ביותר מדי סרטים בשנים האחרונות, יש אזכורים לא מצחיקים לסרטים ולסדרות עכשוויות, אך לא הרבה למרבה המזל.

את התסריט כתבו סגל ושותפו הקבוע לכתיבה, ניקולס סטולר, על פי רעיון של קייט אנג'לו. השניים מצליחים להכניס לקומדיות שהם כותבים גם דרמה ורגש, כשהדוגמה הטובה ביותר היתה "החבובות" (2011) המוצלח. את הסרט ביים ג'ייק קסדן שביים את דיאז וסגל גם ב"מורה רעה".

לסרט בן 94 דקות בלבד לוקח יחסית הרבה זמן עד שמגיעים לקטע שבו אנני וג'יי מצלמים את עצמם עושים סקס ומניעים את העלילה. בפתיח שמקריינת דיאז מציגים את הנפשות הפועלות: אנני וג'יי הם הורים לשני ילדים, היא בלוגרית והוא מוזיקאי (מקצוע שסגל אוהב והוא גילם גם ב"קח את זה כמו גבר" שהוא כתב). מרגע שסרט הסקס (קשה לקרוא למשהו בן שלוש שעות סרטון) אין הרבה הפתעות, אך מידת הרוגע היחסי של סגל היא לזכותו, ועל אף שהרוב צפוי הסרט מצליח להיות מצחיק ולא מוגזם מדי – עד הקטע הארוך בבית של הבוס החדש של אנני (רוב לאו). בהמשך יש גם "רשע" לא הגיוני ולא מצחיק. אך עד לסיום אין עוד הרבה והוא קליל ומבדר ונשכח.

חוץ מזה, אל תראו את הקדימון אם טרם ראיתם אותו.

דירוג: ★★★☆☆

סקס טייפ (ארה"ב, 2014)
בימוי: ג'ייק קסדן | תסריט: קייט אנג'לו, ג'ייסון סיגל, ניקולס סטולר, קייט אנג'לו | משחק: קמרון דיאז, ג'ייסון סיגל, רוב קורדרי, אלי קמפר, רוב לאו
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-17.07.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?