Skip to content

"הרפתקאותיו של קפטן הרלוק": אפס ביחסי אנוש

שפע קטעי פעולה וקרבות חלל אינם מצליחים לחפות על דלות הרגש, דמויות שטוחות ועל תוכן אלים ומבולבל. לא לקפטן הזה פיללנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

קשה לסכם את תוכן הסרט "הרפתקאותיו של קפטן הרלוק", מלבד להשתמש בביטוי: "מה לעזאזל קרה פה"?! מצד אחד, כמי שצפה בהרבה סרטי הנפשה, יש להדגיש שזהו סרט האנימציה היפה ביותר אי פעם. מצד אחר, מאותו מקום שאולפנים כמו דיסני או פיקסאר מביאים סרט כיפי וידידותי למשפחה, קפטן הרלוק מביא איתו פנטזיית חלל אלימה במיוחד.

אז מה קורה פה? באדיבות סרטי פילמהאוס

הסרט מבוסס על סדרת מאנגה (קומיקס יפני), שמפורסמת מזה 40 שנה על ידי האמן לייז'י מטסומוטו, אם כי היוצרים הקולנועיים של "הרפתקאותיו של קפטן הרלוק" בחרו לדחוס את העלילה לכדי שעתיים מאתגרות וקשות להבנה. שינז'י ארמקי, שביים בעבר את סרט האנימה הקלאסי "Appleseed", לוקח כאן את המושכות ומצליח באופן חלקי. אמנם "קפטן הרלוק" עושה עבודה מספקת, והעלילה אכן מתקדמת בקצב סביר, אך נמחק לחלוטין כל סיכוי לפיתוח דמויות, והמשקל הרגשי עומד על אפס. מה שנותר הוא צפיפות אדירה של קטעי פעולה וקרבות חלל, כמעט ללא לב, תוך כיווץ כל אמפתיה מצד הצופים.

חובבי המדע הבדיוני בוודאי ראו סצנות דומות ב"מלחמת הכוכבים", "פיירפליי", "סרניטי" וכדומה, שבמקביל אליהם, קשה להבחין מי הם הטובים ומי הם הרעים, ובמחי מכחול (כיום זה עכבר מחשב) משמידים אלפי חיילים וספינות חלל. בניגוד אליהם, הדמות הראשית של קפטן הרלוק היא צעד נועז – כיוון שהוא פיראט חסר מעצורים, עריץ שלא בוחל בדבר. חשוב לציין, כי הקרבות האפיים על המסך הקולנועי עוצרי נשימה. הצד החזותי והאפקטים המיוחדים ששימשו להנפשה בסרט הם פשוט חיזיון אור-קולי. אפילו הוליווד לא מצליחה להתקרב לקנה מידה זה, וכאמור, יש כאן הישג טכנולוגי ואמנותי מדהים.

עם זאת, הבעייתיות בסרט נובעת מציפוף המידע והטחתו בצופה. החל ממושגים טכניים חלליים, שמות כלי נשק, כינויי דמויות ועד נקודות ציון בין-כוכביות. בסיום הצפייה בסרט אדם מבוגר מהקהל צעק בקול רם: "לא הבנתי כלום!" אכן, הוא לא רחוק מהאמת, רוב הצופים יתקשו לעקוב אחר מרבית המתרחש בעלילה.

"הרפתקאותיו של קפטן הרלוק" אינו סרט הנפשה המיועד לצעירים, כי אם לבני 10 ומעלה (בשל תוכן אלים במיוחד, עירום חלקי של דמויות מונפשות ולא מעט גידופים). אם החלטתם לצפות בסרט כי אתם אוהבי אנימציה / מדע בדיוני / מאנגה יפנית, בואו בשביל הצד החזותי והישארו בשביל האלמנט החזותי – חגיגה שמימית. זהו אינו סרט לצופה המזדמן, ובשל אורכו, נדרשת מחויבות רצינית של ריכוז והרבה אנרגיה כדי לעמד בקצב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן